خانه » آگهی رپورتاژ » همه چیز در مورد رمز ارز پولکادات و تحول در فناوری بلاک چین!

همه چیز در مورد رمز ارز پولکادات و تحول در فناوری بلاک چین!

درباره رمز ارز پولکادات بیشتر بدانید

رمز ارز پولکادات

حتما می‌دانید که بیت کوین همچنان در صدر فهرست رمز ارزها قرار دارد و بعید است به این زودی‌ها جای خود را به ارز دیگری بدهد. اما توجه به این نکته هم بد نیست که بدانیم که محبوبیت و رتبه پولکادات در حال افزایش است و سایر ارزهای دیجیتال رده بالا مانند اتریوم را تهدید می‌کند.

پولکادات چگونه کار می‌کند؟

در فهرست برترین ارزهای دیجیتال که رصد کنیم، یکی از ارزهای دیجیتالی که جزو ۱۰ رمزارز برتر جهان نیز محسوب می‌شود، پولکادات (Polkadot) با نماد DOT است. این ارز دیجیتال که فقط یک ماه از عرضه آن به بازار می‌گذرد، موفق شده ششمین ارز دیجیتال برتر جهان لقب بگیرد و ارزش بازار چندین میلیاردی داشته باشد. رمز ارز پولکادات، توکن بومی یک بلاک چین با همین نام است.

بلاک چین‌ها روشی برای ذخیره‌سازی اطلاعات هستند و مشابه یک پایگاه داده کار می‌کنند. بلاک چین‌ها ویژگی‌هایی مثل شفافیت، تمرکز زدایی و تغییر ناپذیری را به همراه آورده‌اند که دستاورد ارزشمندی در دنیای متمرکز امروز محسوب می‌شود.در حالی که شبکه‌های بانکی فعلی متمرکز هستند و توسط نهادی واحد اداره می‌شوند، هیچ نظارت متمرکزی بر بلاک چین‌ها وجود ندارد و این سیستم توسط تک تک مشارکت کنندگانش اداره می‌شود.

به علاوه رمرز ارزها به عنوان دارایی‌های دیجیتالی که بر بستر بلاک چین ساخته شده‌اند، همه ویژگی‌های آن را به ارث می‌برند و امروزه به سرمایه گذاری بسیار محبوبی بدل شده‌اند. در حالی که هک شدن شبکه‌های متمرکز بانک‌ها آسان‌تر از بلاک چین است، نقطه شکست متمرکزی در اکوسیستم رمز ارزها برای انجام اینگونه خرابکاری و حملات وجود ندارد. از سوی دیگر نیز، تراکنش‌های مالی بر بستر بلاک چین را می‌توان به سرعت از هر جایی در جهان انجام داد، در حالی که تراکنش‌های بانکی ممکن است یک یا دو روز طول بکشند.

اما در میان همه پروژه های رمز ارزی و نوآوری‌های بلاک چینی، پولکادات از ویژگی‌های خاصی برخوردار است. در واقع اغلب بلاک چین‌ها با ادعای حل مشکلات جهان واقعی ایجاد شدند، در حالی که پولکادات ادعا می‌کند که برای حل مشکلات خود بلاک چین‌ها پا به عرصه گذاشته است. Polkadot پلی میان همه بلاک چین‌ها ترتیب داده و بسیار تعامل پذیر است.

ارز دیجیتال AVAX چیست؟

داشتن توان عملیاتی بسیار بالا سبب شده سازنده پلتفرم Avalanche، آن را رقیب سرسخت اتریوم خطاب کند. این شبکه از قراردادهای هوشمند استفاده کرده و می‌تواند چند هزار تراکنش‌ها را در کمتر از یک ثانیه تایید کند. ارز دیجیتال اولنچ آواکس، توکن پرداختی برای عملیات درون شبکه Avalanche بوده و امنیتش را تضمین می‌کند. آواکس ارز دیجیتال محلی شبکه اولانچ است. این توکن با قیمت ۱۳۶ دلار معامله می‌شود و با مارکت کپ ۲۹ میلیارد دلاری، هم‌اکنون رتبه ۱۱-ام رمز ارزهای برتر بازار را به خود اختصاص داده است. تمام کارمزدهای شبکه نیز به عنوان یک مکانیزم ضد تورمی سوزانده می‌شوند. این توکن ۳ کاربرد اصلی دارد:

  • استیک توکن AVAX برای تبدیل شدن به ولیدیتور یا اعطای نمایندگی به یک اعتبارسنج دیگر. ولیدیتورها می‌توانند تا ۱۱.۵۷ درصد بازده درصدی سالانه (APY) داشته و یک کارمزد سفارشی درصدی را روی پاداشی که از طرف نمایندگان حامی خود نگهداری می‌کنند، تعیین نمایند.
  • توکن آواکس به عنوان یک واحد یکسان برای تمام زیرشبکه‌ها خدمت می‌کند که باعث بهبود تعامل متقابل می‌شود.
  • کارمزد تراکنش‌ها و حق عضویت زیرشبکه‌ها نیز به صورت توکن AVAX پرداخت می‌شود.

چرا سرمایه‌گذاران پولکادات را انتخاب می‌کنند؟

پولکادات اصطلاحا یک بلاک چین قابل همکاری است و به لحاظ تعامل پذیری از سایر رقبا بهتر عمل کرده است. توسعه‌دهندگان می‌توانند سایر بلاک چین‌ها را به عنوان زنجیره جانبی به پولکادات متصل کنند. مطابقا وقتی مردم ببینند که توسعه‌دهندگان به سمت فناوری جدیدی هجوم می‌آورند، بعید نیست که برای سرمایه گذاری انتخابش ‌کنند.

به علاوه، با محبوبیت بیشتر ارزهای دیجیتال، ارزهای نوپایی مانند پولکادات بخشی از سهم بازار را از بازیگران اصلی مانند بیت کوین و اتریوم می‌گیرند. اکنون اکوسیستم اتریوم بسیار رشد کرده است و گمانه زنی‌هایی مبنی بر اینکه آیا بالاخره می‌تواند جای اتریوم را بگیرد یا خیر، صورت گرفته است. با این حال خود اتریوم نیز رقبایی دارد و بسیاری از سرمایه‌گذاران به شبکه‌های بلاک چین رو به رشدی روی می‌آورند که جایگزینی برای اتریوم ارائه ‌دهند. مطابقا ممکن است برخی پولکادات را قاتل اتریوم هم بنامند.

در آگوست ۲۰۲۰، پولکادات با ارزش ۲.۶۹ دلار وارد بازار شد و از آن زمان بسیار رشد کرده است. این رشد برای سرمایه‌گذارانی که به دنبال بازگشت سرمایه خود هستند، بسیار فریبنده و جذاب است. برخی از سرمایه‌گذاران پولکادات را به علت مدل مقیاس‌پذیر آن می‌ستایند و معتقدند که این مهم فضای زیادی برای رشد به وجود می‌آورد. برای این سرمایه‌گذاران، رشد اکوسیستم پولکادات به معنای افزایش ارزش رمز ارز بومی آن است.

آیا پولکادات سرمایه‌گذاری خوبی است؟

پولکادات هنوز خیلی جوان است. اگر دوست دارید ریسک کنید، سرمایه‌گذاری شما می‌تواند در دراز مدت نتیجه بزرگی داشته باشد. اما اگر فناوری جدیدتر و بهتری در قالب یک رقیب ظاهر شود و از پولکادات پیشی بگیرد، ممکن است ضرر کنید.

پولکادات در راه توسعه است و پروژه‌های زیادی در دست ‌ساخت دارد و مدتی طول می‌کشد تا این ارز دیجیتال جدید به موفقیت و جایگاه واقعی خود برسد. البته در این مدت هم نوسانات زیاد بازار و وضع مقررات دولتی ممکن است کمی شما را برای تخصیص بخش بزرگی از دارایی‌تان به هر رمز ارزی (من جمله پولکادات) دلسرد کند.

از آنجایی که بازار رمز ارزها گاهی دارای نوسانات شدید است، دارندگان ارزهای دیجیتال برای حفظ ارزش دارایی‌های خود از رمز ارزهای با قیمت ثابت یا همان استیبل کوین (StableCoin) مانند دلار دیجیتال امریکا در معاملات خود استفاده زیادی می‌کنند. با فراگیر شدن هر چه بیشتر ارزهای دیجیتال در ایران خرید تتر به جای دلار هم افزایش قابل ملاحظه‌ای پیدا کرده است.

بازار ارز دیجیتال نیازمند یک استیبل کوین است. با در نظر گرفتن نوسانات قیمتی گهگاه شدید در بازار کریپتوکارنسی، تریدرها برای حفظ ارزش دارایی خود به چنین رمز ارزی نیاز دارند. ضرورت دیگر وجود آن با توجه به نوسانات، حفظ ارزش دارایی منتقل شده قبل و بعد از انجام فرآیند است.

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *