خانه » آگهی رپورتاژ » معرفی دوره زبان فرانسه در فرانسه و اهمیت آن برای متقاضیان ایرانی

معرفی دوره زبان فرانسه در فرانسه و اهمیت آن برای متقاضیان ایرانی

 اهمیت دوره زبان فرانسه برای متقاضیان ایرانی

ویزای زبان فرانسه, زندگی در فرانسه, مهاجرت به فرانسه از طریق دوره زبان, کالج زبان فرانسه, دوره زبان فرانسه در فرانسه

تمامی متقاضیانی که قصد ادامه تحصیل و اشتغال در کشورهای اروپایی یا کانادا را دارند، نیازمند ارائه مدرک زبان هستند. هزینه تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های بین المللی کشورهای اروپایی بسیار بالاست، بنابراین برخی از دانشجویان ترجیح می دهند قبل از اقدام برای پذیرش تحصیلی، به یادگیری زبان رسمی کشور مورد نظرشان بپردازند.

همانطور که می دانید کشور کانادا یکی از مقاصد مهاجرتی عالی برای ایرانیان است. با توجه به اینکه یکی از زبان های رسمی این کشور، فرانسوی است، بنابراین برای پذیرش تحصیلی و یا دریافت پیشنهاد کاری باید مدرک زبان فرانسوی ارائه دهید. در همین راستا بسیاری از دانشجویان اقدام به فراگیری زبان فرانسه در کشور مبدا می کنند.

اما جالب است بدانید که دوره زبان فرانسه در فرانسه نیز برگزار می شود. برخی از کالج های این کشور به صورت اختصاصی دوره زبان فرانسه را ارائه می دهند که مختص متقاضیانی است که هدف آن ها ادامه تحصیل یا اشتغال در فرانسه یا کانادا است. بنابراین مهاجرت به فرانسه از طریق زبان از جمله روش های متداولی است که توسط متقاضیان خارجی استفاده می شود.

اما شما به عنوان متقاضی شرکت در دوره زبان فرانسه در فرانسه با نحوه دریافت ویزای زبان فرانسه از کالج های این کشور آشنا هستید؟ آیا به نظر شما امکان دریافت ویزای تحصیلی فرانسه بدون مدرک زبان وجود دارد؟

هدف از دوره زبان فرانسه در فرانسه

یکی از اصلی ترین اهداف افراد برای دریافت ویزای زبان فرانسه و شرکت در دوره زبان فرانسه در فرانسه، مهاجرت کاری یا تحصیلی به فرانسه یا کانادا است. بنابراین شما با مهاجرت به فرانسه از طریق زبان می توانید در دوره های آموزش زبان فرانسه در کالج هایی چون کالج لیون و کالج استراسبورگ شرکت و پس از پایان دوره، مدرک خود را دریافت کنید.

پس از اتمام دوره شما چندین انتخاب خواهید داشت، یا می توانید در فرانسه بمانید و برای ادامه تحصیل یا اشتغال اقدام کنید یا اینکه از دانشگاه و شرکت های کانادا پذیرش تحصیلی و پیشنهاد کاری دریافت کنید. بنابراین می توان نتیجه گرفت که هدف اصلی شما از مهاجرت به فرانسه از طریق زبان، در اصل دریافت اقامت دائم فرانسه از طریق ویزای کاری و تحصیلی یا مهاجرت به کاناداست.

هدف از دوره زبان فرانسه در فرانسه و اهمیت آن

دلایل اهمیت ویزای زبان فرانسه برای متقاضیان ایرانی

در طی سالهای گذشته، مهاجرت به کانادا برای دانشجویان و متقاضیان ایرانی اندکی سخت شده است. مهاجرت به فرانسه از طریق زبان در اصل روشی است که دانشجویان ایرانی از طریق آن به راحتی می توانند از دانشگاه های کانادا پذیرش تحصیلی دریافت کنند یا از یک کارفرمای کانادایی پیشنهاد کاری بگیرند.

یکی از زبان های رسمی کانادا، فرانسوی است و در دانشگاه های دولتی این کشور نیز به زبان فرانسوی تدریس می شود. بنابراین با دریافت ویزای زبان فرانسه و شرکت در دوره های آموزشی در اصل می توانید از دانشگاه های دولتی کانادا پذیرش تحصیلی دریافت کنید. به این ترتیب هزینه تحصیل شما عملاً رایگان خواهد بود. در حالی که برای تحصیل به زبان انگلیسی در فرانسه باید شهریه بالایی پرداخت کنید. همین موضوع در کشورهای دیگر نیز صدق می کند. دانشگاه های دولتی فرانسه به زبان فرانسوی تدریس می کنند و اگر دانشجویی مدرک زبان فرانسوی نداشته باشد به اجبار باید در دانشگاه های بین المللی تحصیل کند که شهریه دریافت می کنند.

مزایای ویزای دانشجویی فرانسه

شرایط دریافت ویزای زبان فرانسه

برای شرکت در دوره زبان فرانسه در فرانسه و مهاجرت به فرانسه از طریق زبان، باید شرایطی داشته باشید تا پذیرش تحصیلی دریافت کنید. از این شرایط می توان به سن، مدرک تحصیلی، میزان آشنایی با زبان انگلیسی و گواهی تمکن مالی اشاره کرد. متقاضیان مهاجرت به فرانسه از طریق زبان در سه دسته کلی متقاضیان زیر ۲۲ سال، متقاضیان ۲۲ تا ۲۸ سال و ۲۸ تا ۳۶ سال تقسیم بندی می شوند. هر کدام از این دسته ها نیازمند ارائه مدرک تحصیلی مشخصی هستند که به ترتیب شامل مدرک دیپلم، مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد خواهد بود. گواهی تمکن مالی برای این سه گروه به ترتیب ۸.۰۰۰ یورو و ۹.۰۰۰ یورو است.

اگر سن شما در این دسته نمی گنجد نگران نباشید، با ارائه رزومه کاری قوی، شانس دریافت ویزای زبان فرانسه را خواهید داشت. برای ورود به کالجهای آموزش زبان فرانسه نیازی به ارائه مدرک زبان انگلیسی و فرانسوی نیست اما لازم است اندکی به با این دو زبان آشنا باشید. بنابراین پیشنهاد می کنیم قبل از مهاجرت به فرانسه از طریق زبان، اندکی روی سطح زبان انگلیسی و فرانسوی خود کار کنید.

یکی از سوالاتی که ذهن بسیاری از متقاضیان ایرانی را به خود مشغول کرده، امکان دریافت ویزای تحصیلی فرانسه بدون مدرک زبان است. توجه کنید که هیچکدام از دانشگاه های فرانسه بدون ارائه مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی به شما پذیرش تحصیلی نمی دهند. از طرفی اگر بخواهید برای ویزای کاری فرانسه نیز اقدام کنید باید به زبان فرانسوی یا انگلیسی مسلط باشید.

فرایند اخذ ویزای زبان فرانسه معمولاً از زمان پذیرش تا دریافت ویزا حدود ۳ الی ۶ ماه به طول می انجامد. علاوه بر این به منظور مهاجرت به فرانسه از طریق زبان غیر از مبلغ تمکن مالی که بین ۸.۰۰۰ یورو تا ۹.۰۰۰ یورو است باید هزینه شرکت در دوره زبان فرانسه در فرانسه را نیز در نظر داشته باشید. شهریه کالج های زبان فرانسه در لیون و استراسبورگ برای هر ترم معمولاً بین ۸۰۰ تا ۱۸۰۰ یورو خواهد بود. برخی از کالج های زبان فرانسه شهریه دوره زبان فرانسه را به صورت کامل دریافت می کند که از آن جمله می توان به کالج استراسبورگ اشاره کرد. اما برخی دیگر از کالج ها امکان قسط بندی شهریه را برای دانشجویان فراهم کرده اند. از معروف  ترین کالج های آموزش زبان فرانسوی، کالج لیون و کالج استراسبورگ هستند که هر ساله برای هزاران دانشجو از سراسر جهان پذیرش تحصیلی ارسال می کنند.

در یک جمع بندی کلی می توان گفت که شرکت در دوره زبان فرانسه در فرانسه، روشی برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های دولتی فرانسه و کانادا است. پیشنهاد می کنیم برای رسیدن به این هدف و زندگی در فرانسه، از خدمات موسسات مهاجرتی استفاده کنید. موسسه بین المللی سفیر سروش فردا خدمات کاملی را در حوزه اخذ ویزای دوره زبان فرانسه در فرانسه ارائه می دهد. به این ترتیب می توانید از صفر تا صد امور مهاجرت خود را به این موسسه بسپارید و تنها خود را برای شرکت در کلاس ها آماده کنید.

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *