خانه » آگهی رپورتاژ » تحصیل در ایتالیا به صورت رایگان، بدون پرداخت حتی یک یورو!

تحصیل در ایتالیا به صورت رایگان، بدون پرداخت حتی یک یورو!

 به صورت رایگان در ایتالیا تحصیل کنید

تحصیل در ایتالیا

تحصیل در کشورهای اروپایی یکی از برنامه های بلندمدت دانشجویان خواهد بود. از این جهت بلندمدت که می توانند پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه، برای اشتغال در آن کشور اقدام کرده یا به ادامه تحصیل بپردازند. همان طور که می دانید پس از فارغ التحصیلی و با اشتغال می توانید ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کرده و در نهایت برای اقامت دائم اقدام کنید. به این ترتیب شما به عنوان یک دانشجو علاوه بر اینکه در برترین و بهترین دانشگاه های خارجی با امکاناتی مدرن و به روز تحصیل و مدرک معتبر و بین المللی کسب کرده اید، دو حق انتخاب خواهید داشت، اینکه به ادامه تحصیل بپردازید یا مشغول به کار شوید.

تحصیل در ایتالیا در مقاطع مختلف (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا) یکی از بهترین انتخاب های شما به عنوان متقاضی خارجی خواهد بود. این کشور چندین برنامه متفاوت بورسیه تحصیلی دارد که هر کدام شرایطی فوق العاده برای دانشجویان بین المللی به منظور تحصیل با هزینه کمتر و حتی رایگان را فراهم کرده اند. برای دریافت بورسیه تحصیلی ایتالیا باید شرایط اولیه را داشته باشید و مدارک و مستندات لازم را فراهم و در نهایت روال کار را به درستی انجام دهید.

بورسیه تحصیلی ایتالیا تنها به برخی از دانشجویان بین المللی تعلق می گیرد بنابراین آشنایی کامل با نحوه دریافت آن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار خواهد بود. چرا که اگر بتوانید بورسیه تحصیلی را دریافت کنید عملاً آینده تحصیلی خود در ایتالیا را رقم خواهید زد. با بورسیه به راحتی و بدون پرداخت حتی یک یورو می توانید در مقاطع مختلف تحصیل کرده و در نهایت مدرک تحصیلی معتبر دریافت کنید. بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه های ایتالیا نیز می توانید در ایتالیا یا دیگر کشورهای اروپایی برای ادامه تحصیل و اشتغال اقدام کنید. اما آیا می دانید کدامیک از بورسیه های تحصیلی برای دانشجویان خارجی تعریف شده اند؟ آیا می دانید کدام بورسیه تمام شهریه و هزینه زندگی در ایتالیا را پوشش می دهد؟

بورسیه تحصیلی ایتالیا

انواع بورسیه تحصیلی ایتالیا

به طور کلی می توان گفت دانشجویان بین المللی شامل متقاضیان عضو اتحادیه اروپا و خارج از اتحادیه اروپا، می توانند دو نوع بورسیه تحصیلی ایتالیا را دریافت کنند که شامل بورسیه استانی ایتالیا و بورسیه تحصیلی دانشگاه های ایتالیا است. از طرفی برخی از رشته های پُرتقاضا مانند پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، معماری و هنر نیز بورسیه جداگانه ای دریافت می کنند.

بورسیه استانی ایتالیا که به اختصار DSU نامیده می شود در هر سال تحصیلی توسط دولت تعیین شده و به دانشجویان اختصاص پیدا می کند. اداره بورسیه هر استان با توجه به تعداد دانشجویان متقاضی در تمامی مقاطع تحصیلی، بورسیه را اعطا می کند. مبلغ بورسیه استانی ایتالیا در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد حداقل ۵.۰۰۰ یورو خواهد بود که علاوه بر شهریه دانشگاه می تواند هزینه های زندگی دانشجویان بین المللی در این کشور را نیز پوشش دهد. دانشجویان متقاضی تحصیل در ایتالیا با دریافت بورسیه استانی تقریباً به صورت رایگان در دانشگاه های این کشور به تحصیل خواهند پرداخت.

  بورسیه تحصیلی ایتالیا

بورسیه تحصیلی دانشگاه های ایتالیا در واقع بر اساس رزومه علمی متقاضی، معدل دوره قبلی و سوابق علمی تعیین شده و به دانشجو تعلق می گیرد. لازم به ذکر است که این نوع بورسیه تنها به دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و مقطع دکترا در ایتالیا اعطا خواهد شد. علاوه براین، متقاضیانی که مایل به دریافت بورسیه تحصیلی کارشناسی ایتالیا هستند پس از گذراندن دومین سال تحصیلی در شرایطی که حد نصاب های آموزشی را رعایت کرده باشند، می توانند برای دریافت بورسیه تحصیلی اقدام کنند.

بورسیه تحصیلی ایتالیا چه مواردی را پوشش می دهد؟

بورسیه تحصیلی ایتالیا می تواند تمام شهریه، هزینه خوابگاه و هزینه های زندگی دانشجویی را پوشش دهد. در شرایطی که موفق به دریافت بورسیه کامل شوید، تحصیل و زندگی شما در ایتالیا کاملاً رایگان خواهد بود. دانشجویان بین المللی برای دریافت انواع بورسیه تحصیلی ایتالیا باید شرایط مشخصی داشته باشند. هر کدام از این شرایط بسته به نوع بورسیه و دانشگاه محل تحصیل متفاوت خواهد بود. بنابراین قبل از هر گونه اقدامی برای دریافت بورسیه، باید با کلیه شرایط، قوانین و مراحل آن به خوبی آشنا شوید.

زمانی که برای دریافت بورسیه تحصیلی اقدام می کنید، نباید تنها شهریه هر ترم دانشگاه را در نظر بگیرید. بلکه باید مواردی چون هزینه اسکان، هزینه خوراک، پوشاک، حمل و نقل و حتی هزینه فعالیت های فرهنگی را نیز در نظر داشته باشید. به عنوان مثال برای دانشجویان بین المللی زندگی دانشجویی در ایتالیا که شامل هزینه محل اقامت، خوراک، پوشاک و حمل و نقل خواهد بود، با توجه به سبک زندگی فرد می تواند بین ۴.۵۰۰ تا ۷.۰۰۰ دلار در یک سال هزینه داشته باشد.

هزینه اسکان دانشجویی شامل هزینه خوابگاه یا اجاره خانه است و به این ترتیب محل اقامت پس از شهریه دانشگاه، بیشترین هزینه را برای شما در پی خواهد داشت. کسانی که بورسیه تحصیلی ایتالیا را دریافت می کنند همواره مبلغی بیشتر از شهریه دانشگاه محل تحصیل خود را دریافت خواهند کرد. به همین دلیل است که پیش تر اشاره کردیم بورسیه کامل ایتالیا می تواند منجر به تحصیل رایگان در این کشور شود. چالش اصلی این است که چطور بورسیه تحصیلی کامل را دریافت کنیم؟

بسیاری از دانشجویان متقاضی تحصیل در ایتالیا اطلاعات کاملی از شرایط، مدارک مورد نیاز، مراحل و نحوه دریافت بورسیه تحصیلی ایتالیا ندارد و به همین دلیل نیز از تحصیل رایگان محروم خواهند ماند. بنابراین می توان نتیجه گرفت که اطلاع از شرایط و مراحل دریافت بورسیه تأثیر زیادی روی آینده تحصیلی شما خواهد داشت. بسیاری از متقاضیان خارجی توانایی مالی برای پرداخت شهریه دانشگاه ها را نداشته و در نتیجه از ادامه تحصیل در کشورهای خارجی منصرف می شوند.

بنابراین پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعاتی کامل و جامع در رابطه با نحوه دریافت بورسیه برای مقاطع مختلف تحصیلی دانشگاه های ایتالیا مقاله بورسیه تحصیلی ایتالیا و شرایط تحصیل رایگان  را که ما از آن به عنوان یک مقاله مرجع جهت تدوین این مطلب استفاده کردیم، مطالعه کنید. مقاله جامعی است و اطلاعات کاملی را در اختیار شما قرار خواهد داد. از طرفی اگر پس از مطالعه آن هنوز هم سوالی ذهن شما را درگیر کرده یا برای دریافت بورسیه تحصیلی ایتالیا نیازمند مشاوره و ارزیابی شرایط خود هستید، کارشناسان موسسه بین المللی سفیر سروش فردا زیر نظر وکیل پایه یک دادگستری می توانند راهنمای شما باشند. در نتیجه با خیالی آسوده می توانید کلیه مراحل اخذ پذیرش تحصیلی، ویزا و بورسیه تحصیلی را به وکلای خبره این موسسه سپرده و از تحصیل رایگان در برترین دانشگاه های ایتالیا بهره مند شوید.

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *