خانه » دانستنی ها » تأسیس آموزشگاه در دبی برای ایرانیان در ۲۰۲۴

تأسیس آموزشگاه در دبی برای ایرانیان در ۲۰۲۴

راهنمای تأسیس آموزشگاه در دبی + مجوز و هزینه‌ها

تأسیس آموزشگاه در دبی

با توجه به اینکه ۹۵ درصد از مردم امارات باسواد هستند و دولت این کشور به سیستم آموزشی خود اهمیت زیادی می‌دهد، تأسیس یک آموزشگاه در دبی می‌تواند ایده خوبی برای کسب درآمد در این کلان‌شهر باشد. ثبت مؤسسه آموزشی در دبی باید مطابق با قوانین کشور امارات انجام شود و تمامی شرایط آن در نظر گرفته شود.

به همین دلیل لازم است تا تأسیس هر نوع آموزشگاه در دبی مانند: آموزشگاه رانندگی، زبان، موسیقی و… به طور قانونی و مطابق با شرایط تعیین‌شده از سوی مقامات این کشور انجام شود تا موفقیت و رسیدن به درآمد برای آن تضمین‌شده باشد.

تأسیس آموزشگاه در دبی برای ایرانیان در 2024

چرا تأسیس آموزشگاه در دبی؟

رشد اقتصادی پایدار به استراتژی‌های مؤثر توسعه اجتماعی مانند: جذب، توسعه و حفظ متخصصان ماهر بستگی دارد. آموزش‌هایی که معیارهای بین‌المللی را برآورده می‌کنند، یکی از حوزه‌های حیاتی زیرساخت‌های اجتماعی هستند که باید بهبود پیدا کنند. برای انتخاب شهر دبی جهت تأسیس آموزشگاه می‌توان دلایل مختلفی را بیان کرد.

رشد جمعیت دانش‌آموزان

دبی بخش آموزش خصوصی منحصر‌به‌فردی دارد. در حال حاضر، بخش خصوصی بیش از ۹۰ درصد از آموزش آموزشگاه‌های دبی را ارائه می‌دهد. این سیستم پرشور و پیچیده به طور مداوم برای پاسخگویی به نیازهای جمعیت رو به رشد دبی در حال تکامل است و راه‌اندازی یک کسب‌وکار در دبی را تسهیل می‌کند.

تجزیه و تحلیل بیشتر نشان می‌دهد که آموزشگاه‌هایی که به عنوان ارائه‌کننده آموزش برتر رتبه‌بندی شده‌اند، با استقبال بیشتری از سوی مردم مواجه شده‌اند. همچنین جمعیت دانشجویی در دبی رشد قابل‌توجهی را تجربه کرده است. هنگامی که تصمیم به سرمایه‌گذاری در دبی با راه‌اندازی یک آموزشگاه جدید در دبی دارید، باید رشد جمعیت را نیز در نظر بگیرید.

مزایا و فرصت‌های بی‌شمار

بخش آموزش خصوصی در دبی توسط سازمان دانش و توسعه انسانی (KHDA) مدیریت می‌شود. دپارتمان آموزش خصوصی در منطقه آزاد دبی فعالیت می‌کند. با افزایش جمعیت دانش‌آموزان مهاجر در دبی، فرصت‌های راه اندازی کسب و کار مانند تأسیس آموزشگاه در دبی افزایش می‌یابد.

شما می‌توانید آموزشگاه خود را با برنامه‌های درسی مختلف شروع کنید؛ زیرا دانش‌آموزانی از کشورها و فرهنگ‌های مختلف در دبی زندگی می‌کنند. اگر آموزشگاه شما از KHDA رتبه بالایی کسب کند، فرصت‌های رشد در این برنامه‌های درسی می‌توانند به راحتی به وجود بیایند. این مزیت به مدیریت اجازه می‌دهد تا شهریه را افزایش دهد.

فرصت‌های افتتاح آموزشگاه جدید در سرزمین اصلی دبی و در مناطق آزاد آن مانند شهر آکادمیک دبی موجود هستند. منطقه آزاد برای بخش آموزش بسیار خاص است؛ زیرا آموزشگاه‌ها و مدارس می‌توانند به راحتی در آنجا راه‌اندازی شوند.

ثبت موسسه آموزشی در دبی

تأسیس انواع آموزشگاه در دبی

با توجه به نیاز روزافزون جامعه و افزایش مهاجرت به شهر دبی، آموزشگاه‌های زیادی در سطح این شهر تأسیس شده‌اند و خدمات مختلفی را ارائه می‌دهند. این موضوع، فرصتی برای کارآفرینان خلاق فراهم می‌کند تا بتوانند ایده‌های خود را در زمینه آموزش به اجرا درآورند و کسب‌وکار خود را در دبی راه‌اندازی کنند.

تأسیس آموزشگاه زبان در دبی

آموزش زبان یکی از نیازهای مهاجرانی است که به دبی و امارات مهاجرت می‌کنند؛ علاوه بر این، شهروندان هم برای یادگیری زبان‌هایی مانند: انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و… مایل هستند. از این رو می‌توان گفت که آموزشگاه‌های زبان می‌توانند فرصت مناسبی برای کسانی باشند که قصد راه‌اندازی مؤسسه آموزشی را در دبی دارند.

تأسیس آموزشگاه رانندگی در دبی

آموزشگاه رانندگی دومین مؤسسه آموزشی پرتقاضا در دبی است که ایده مناسبی برای راه‌اندازی آموزشگاه در این شهر محسوب می‌شود. امارات قوانین راهنمایی و رانندگی خاص خود را دارد و در بسیاری از موارد گواهینامه رانندگی کشورهای دیگر را تأیید نمی‌کند؛ بنابراین مهاجران و شهروندان زیادی برای دریافت گواهینامه به آموزش رانندگی نیاز پیدا می‌کنند.

تأسیس آموزشگاه موسیقی در دبی

موسیقی یک زبان بین‌المللی است و افراد با زبان‌های مختلف را به هم مرتبط می‌کند؛ بنابراین فرقی ندارد که شما در کجای این کره خاکی هستید، موسیقی را در هر کشوری می‌توانید آموزش دهید و از آن کسب درآمد داشته باشید.

مجوز مورد نیاز برای تأسیس آموزشگاه در دبی

وزارت آموزش و پرورش مسئول صدور مجوز مؤسسات آموزش عالی در تمامی شهرهای امارات متحده عربی است. بدون این مجوز نمی‌توان برای تأسیس آموزشگاه جدید در دبی اقدام و فعالیت‌های آموزشی را در بخش خصوصی آغاز کرد.

صدور مجوز مؤسسات آموزش عالی منوط به رعایت شرایط زیر است:

  • تأیید مقامات مربوطه (KHDA)
  • تأیید امنیتی توسط مقامات ذی‌صلاح
  • رعایت استانداردهای مورد نیاز برای مجوز

برای درخواست مجوز جهت راه‌اندازی مؤسسات آموزش عالی باید مراحلی را کرد؛ این مراحل عبارت‌اند از:

  • ایجاد یک حساب کاربری در وب‌سایت MOE برای پر کردن فرم درخواست آنلاین
  • مطالعه برنامه MOE
  • برگزاری نشست با مسئولین مؤسسات آموزشی
  • بازدید و ارزیابی از مؤسسه آموزشی توسط کمیته خارجی
  • تهیه گزارش ارزیابی و ارسال به مؤسسه آموزشی
  • پاسخ مؤسسه آموزشی به گزارش کمیته خارجی
  • عودت مجدد گزارش به مؤسسه آموزشی (در صورت عدم اعمال توصیه‌های کمیته)
  • پاسخ مؤسسه آموزشی به کمیته پس از انجام کلیه توصیه‌ها
  • ارسال توصیه‌نامه برای صدور مجوز به معاونت وزیر

خرید دفترکار در دبی

هزینه تأسیس آموزشگاه در دبی

هزینه راه‌اندازی یک مؤسسه آموزشی یا مدرسه خصوصی در دبی به طرح کسب‌و‌کار بستگی دارد؛ بنابراین ساختار، برنامه درسی، سطح دانش‌آموزان، امکانات مؤسسه آموزشی و اندازه آن در برآورد دقیق هزینه‌ها تأثیرگذار هستند و در زمان تأسیس آموزشگاه باید در نظر گرفته شوند. با مدیریت صحیح می‌توانید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کرده و با هزینه کمتری به درآمد برسید.

مراحل راه‌اندازی مؤسسه آموزشی در دبی

قبل از هر کاری باید مجوز لازم را از سازمان مربوطه دریافت کنید تا بتوانید کار خود را به صورت کاملاً قانونی در دبی آغاز کنید. این نکته را در نظر بگیرید که قبل از درخواست برای دریافت مجوز باید هدف خود را از تأسیس آموزشگاه تعیین و نوع آن را مشخص کنید. در ادامه جزئیات راه‌اندازی آموزشگاه در شهر دبی آورده شده است.

مرحله ۱: با KHDA ارتباط برقرار کنید

کارشناسان مربوطه در مورد چشم‌انداز آموزشی در دبی بیشتر توضیح می‌دهند و تمام اطلاعات لازم برای افتتاح مؤسسه آموزشی در دبی را ارائه می‌دهند؛ بنابراین قدم اول، پیدا کردن کارشناسانی است که به شما مشاوره داده و مراحل مختلف را برای شما توضیح بدهند.

جزئیات درخواست خود را طبق لیستی که باید از قبل تنظیم کرده باشید برای KHDA ارسال کنید. شما باید در مورد مؤسسه آموزشی پیشنهادی خود به کارشناسان اطلاع دهید. آن‌ها بازخورد خود را ظرف ۵ روز کاری و پس از دریافت درخواست به شما ارائه خواهند داد.

مرحله ۲: درخواست خود را ثبت کنید

پس از دریافت اطلاعات، کارشناسان آن را یک بار مرور می‌کنند. اگر آن‌ها، درخواست را تأیید کنند، از شما می‌خواهند که فرم اظهارنامه سرمایه‌گذار را امضا و ارسال کنید. اکنون می‌توانید برای افتتاح آموزشگاه در دبی اقدام کنید.

مرحله ۳: برنامه آموزشی خود را ارائه دهید

اکنون باید فرم درخواست تأییدشده را همان‌طور که در مرحله ۲ ذکر شد، آپلود کنید. باید برنامه آموزشی را همراه با مبلغ تعیین‌شده ارسال کنید. یک تیم متخصص در KHDA برنامه آکادمیک را بررسی می‌کند و بازخورد دقیق را ظرف ۱۰ روز ارائه می‌دهد. همچنین می‌توانید طرح تحصیلی خود را مجدداً ارسال کنید.

بسیار مهم است که در مورد اجاره یا خرید دفترکار در دبی تصمیم بگیرید که مکمل چشم انداز مشخص شده در برنامه تحصیلی باشد. کارشناسان به شما کمک می‌کنند تا گزینه‌های موجود را بررسی کنید. شما می‌توانید برای دفترکار خود از بین زمین در سرزمین اصلی یا مناطق آزاد دبی انتخاب کنید.

شهر آکادمیک دبی بهترین منطقه آزاد برای راه‌اندازی آموزشگاه یا مدرسه خصوصی در دبی است. الزامات دقیق ساختمان مدرسه بسته به مقررات منطقه‌بندی مرجعی که مدرسه شما تحت آن قرار دارد، متفاوت خواهند بود.

مرحله ۵: برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهید

پس از تأیید برنامه تحصیلی شما، ظرف ۵ روز کاری باید مدیر آموزشگاه را تعیین کنید؛ سپس می‌توانید بازاریابی آموزشی را طبق دستورالعمل های بازاریابی تأیید شده شروع کنید. کارشناسان آماده هستند تا تمام جزئیات لازم را برای راه‌اندازی آموزشگاه یا مدرسه به شما ارائه دهند.

هزینه زندگی در دومینیکا در 2024

آیا برای تأسیس آموزشگاه در دبی آماده‌اید؟

با توجه به اینکه دریافت مشاوره از همان ابتدای راه برای تأسیس آموزشگاه یا مدرسه خصوصی در دبی بسیار مهم است، باید یک مؤسسه معتبر پیدا کنید و از کارشناسان آن بخواهید که چشم‌انداز کسب‌وکارتان را به طور شفاف و دقیق برای شما توضیح دهند.

افدل گروپ با سابقه درخشان در ارائه مشاوره‌های تخصصی و داشتن کارشناسان باتجربه می‌تواند راه را به شما نشان دهد تا کسب‌وکاری موفق را در شهر فرصت‌ها یعنی دبی آغاز کنید و رویاهای خود را دنبال کنید.

این مجموعه علاوه بر ارائه مشاوره در زمینه راه‌اندازی انواع کسب‌وکارها، خدمات متنوعی را در زمینه مهاجرت به چند کشور مهاجرپذیر و دریافت پاسپورت دوم ارائه می‌دهد. در صورتی که به دنبال پاسپورت دوم هستید و نمی‌دانید که هزینه زندگی در دومینیکا و کشورهای دیگر چقدر است، با کارشناسان این مجموعه تماس حاصل فرمایید.

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *