خانه » آگهی رپورتاژ » به عاشقانه ترین شهرهای دنیا سفر کنید!

به عاشقانه ترین شهرهای دنیا سفر کنید!

درباره سفر به عاشقانه ترین شهرهای دنیا در روز ولنتاین

به عاشقانه ترین شهرهای دنیا سفر کنید

روز ولنتاین که به‌روز عشق نیز شهرت دارد یکی از مهم‌ترین روزهای سال در تقویم عشاق است. به‌گونه‌ای که عاشقان در سراسر جهان هرساله با نزدیک‌شدن به‌روز چهاردهم فوریه (۲۵ بهمن) برای جشن‌گرفتن این روز و تهیهٔ کادو برای معشوقشان به تکاپو می‌افتند.

داستان عشق ولنتاین چیست؟

اگرچه در حال حاضر روز ولنتاین در اکثر کشورهای جشن گرفته می‌شود؛ اما تاریخچهٔ آن به رم باستان برمی‌گردد. در واقع در قرن سوم میلادی کشیشی به نام ولنتاین در شهر رم زندگی می‌کرد که در خدمت کلیسای این شهر بود؛ بنابراین برطبق آداب کلیسا، او به دلیل قدیس بودن اجازهٔ ازدواج نداشت و مجبور بود تا آخر عمر تنها بماند. اما روزی وی عاشق دختر نابینای یکی از زندانیان شد و از او مراقبت کرد. حتی در داستان‌ها چنین آمده که ولنتاین باقدرت شفاگری که داشت بینایی دختر را به او بازگرداند. اما پس از مدتی امپراتور کلودئوس متوجه قانون‌شکنی قدیس ولنتاین شد و دستور اعدام او را در روز چهاردهم فوریه سال ۴۹۶ میلادی صادر کرد.

کشیش ولنتاین نیز برای آن که عشق خود را در تاریخ جاودانه کند پیش از اعدام نامه‌ای برای معشوقش نوشت و به عشق خود اعتراف کرد. دختر نیز که علاقهٔ بسیاری به ولنتاین داشت ماجرای عشق و سرگذشت تلخ کشیش را برای مردم شهر تعریف کرد. در نتیجه این داستان تراژیک سینه‌به‌سینه بین مردم منتقل و تبدیل به مناسبت بین‌المللی شد.

به‌طوری‌که امروزه همهٔ مردم دنیا روز عشق را در کنار معشوقشان جشن می‌گیرند. البته شیوهٔ برگزاری جشن ولنتاین در کشورهای مختلف جهان متفاوت است. ما نیز باتوجه‌ به فرا رسیدن روز عشق تصمیم گرفتیم در این مقاله عاشقانه‌ترین شهرهای دنیا را به شما معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید.

ولنتاین در پاریس، عشق با چاشنی انتقام!

شهر زیبای پاریس که به شهر عشاق نیز معروف است در ابتدای لیست ما قرار دارد. زیرا هنگام قدم‌زدن در این شهر با آمیزه‌ای از هنر و زیبایی روبرو خواهید شد. در حقیقت در شهر پاریس جاذبه‌های تاریخی، آثار هنری، خیابان‌ها و کافه‌رستوران‌های رمانتیکی به چشم می‌خورد که این مکان را به بهترین مقصد برای عاشقان تبدیل کرده است. علاوه‌ بر این روز ولنتاین برای فرانسوی‌ها از اهمیت خاصی برخوردار است و آنها این روز را به شیوهٔ خاص خودشان جشن می‌گیرند.

روز عشق در فرهنگ فرانسه برخلاف سایر کشورها نوعی جشن خانوادگی محسوب می‌شود که به زن و شوهرهای قدیمی تعلق دارد. البته روز ولنتاین در شهر پاریس همیشه با عطر گل رز و سرو غذا و نوشیدنی‌های خوشمزه در شانزه لیزه همراه نیست. زیرا زنان مجرد فرانسوی هرساله با فرارسیدن چهاردهم فوریه دورهم جمع می‌شوند و عکس معشوق سابقشان را آتش می‌زنند. البته دولت فرانسه مدتی است که این رسم را به دلیل خشونت‌آمیز بودن ممنوع اعلام کرده است! ما نیز به شما پیشنهاد می‌کنیم در روز زیبای عشق از هرگونه خشونتی به‌دور بمانید. زیرا بنا بر باور فرانسوی‌ها اگر کینه‌های قدیمی را هنگام ولنتاین ببخشید، بیرون از خانه قطعاً عشق تازه‌ای در انتظار شما خواهد بود!

در پل عشق پاریس معشوقتان را به خود گره بزنید

به‌جرئت می‌توان ادعا کرد که پل لیوبیلیانا، عاشقانه‌ترین مکان دیدنی دنیا محسوب می‌شود. چون عشاق جهان سالیان سال است که برای ابدی کردن عشقشان بر روی نرده‌های این پل قفل می‌بندند. در واقع این قفل‌ها نوعی نماد وفاداری هستند که عاشقان را تا ابد به هم متصل نگه می‌دارند!

در پل عشق پاریس معشوقتان را به خود گره بزنید

تاریخچه پل عشق پاریس

پل عشق در سال ۱۸۰۴ به دستور ناپلئون بر رودخانه سن بنا شد. اما پس از جنگ جهانی اول به این نام شهرت یافت. زیرا در آن دوران آموزگاری به نام نادا عاشق سرباز صربستانی شد که به او خیانت کرد؛ بنابراین پس از این واقعهٔ تلخ زنان فرانسوی برای حفظ عشقشان قفل‌هایی به نام خود و همسرشان به نرده‌های پل زدند.

بعد از مدتی گره‌زدن قفل به پل تبدیل به رسمی بین‌المللی شد که در برخی از کشورها نیز اجرا می‌شود. ولی سپری‌کردن وقت بر روی پل عشاق، همراه با وزش نسیم خنک و تماشای منظرهٔ رود حال و هوای دیگری دارد که در هیچ کشوری نمی‌توانید آن را تجربه کنید؛ بنابراین اگر تازه ازدواج کرده‌اید سفر به پاریس و قدم‌زدن بر روی پل عشاق را حتماً در رأس برنامه‌های خود بگنجانید. همچنین با توجه‌ به معتدل بودن هوای فرانسه در فصل بهار ایام نوروز بهترین ایام برای سفر به پاریس شناخته می‌شود. پس بدون معطلی به سایت‌های معتبر سر بزنید و بلیط تهران – پاریس را برای خود و معشوقتان رزرو کنید.

ایتالیا روز عشق با طعم پاستا

ایتالیایی‌ها نیز از جمله افرادی هستند که به‌روز عشق اهمیت بسیاری می‌دهند. آنها در این روز با بهترین غذاها و دسرها از خود پذیرایی می‌کنند و به جشن و پایکوبی می‌پردازند. از جملهٔ معروف‌ترین این خوراکی‌ها باید به انواع پیتزا، پاستا، اسپاگتی و دسر تیرامیسو اشاره کرد که در کشور ما نیز تهیه می‌شود. دختران ایتالیایی بنا بر رسم قدیمی صبح روز عشق زودتر از خواب برمی‌خیزند تا بتوانند با معشوق خود در هنگام طلوع آفتاب ملاقات کنند.

چشمه عشاق رم: سکه بینداز و آرزو کن

اگرچه ولنتاین در سراسر ایتالیا جشن گرفته می‌شود؛ اما جشن روز عشق در رم حال و هوای دیگری دارد. زیرا شما با سفر به رم می‌توانید از چشمهٔ عشاق واقع در سه‌راه تروی دیدن کنید. برای اتجربه این سفر جذاب بلیط رم بهترین گزینه است. البته فراموش نکنید که حتماً در آب چشمه سه سکه بیندازید تا آرزوهای خود و همسرتان برآورده شود!

با این که روز عشق در سراسر دنیا و حتی کشور ما نیز جشن گرفته می شود، ما در این مقاله دو تا از عاشقانه‌ترین اماکن دنیا را به شما معرفی کردیم و امیدواریم به‌زودی با معشوق خود به این اماکن سفر کنید. البته باید افزود هوای شهرهای رم و پاریس نه‌تنها در روز ولنتاین بلکه در تمام طول سال آکنده از عشق است؛ بنابراین شما در هر موقع از سال با مراجعه به تیک بان، خرید بلیط هواپیما با ارزان‌ترین قیمت‌ها می‌توانید به‌سوی عاشقانه‌ترین مقاصد رهسپار شوید.

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *