خانه » شیمی و فیزیک » بهترین کتاب شیمی کنکور برای افراد ضعیف

بهترین کتاب شیمی کنکور برای افراد ضعیف

معرفی بهترین کتاب شیمی کنکور

بهترین کتاب شیمی کنکور

درس شیمی از آن دسته درس‌هایی است که ممکن است در نگاه اول راحت و بی‌دردسر به نظر برسد؛ اما این ظاهر قضیه است! با بررسی سوالات شیمی کنکورهای گذشته، متوجه می‌شوید که اتفاقا مطالب موجود در کتاب‌های شیمی، چقدر پتانسیل بالایی برای طرح سوالات دشوار و مفهومی دارند. آیا مطالعه کتاب درسی به اضافه حل تست‌های کنکورهای گذشته موفقیت ما را در این درس تضمین می‌کند؟ اگرچه مطالعه کتاب‌های درسی شیمی ضروری است؛ اما با مطالعه کتاب درسی به تنهایی، نمی‌توانید از پس حل سوالات دشوار این درس برآیید.

حالا تصور کنید که داوطلبی در این درس ضعیف هم هست؛ راهکار چیست؟ ثبت نام در کلاس‌های کنکوری؟ به نظرم شرکت در کلاس را باید در اولویت‌های بعدی قرار داد؛ راه‌حل این مشکل، تهیه بهترین کتاب شیمی کنکور برای افراد ضعیف است. برای داوطلبان ضعیف کتاب شیمی کنکوری مناسب، چه کتابی است؟ آن را از کجا تهیه کنیم؟ در ادامه محتوا پاسخ این سوالات را می‌یابید.

اهمیت درس شیمی در کنکور سراسری

درس شیمی درس مشترک داوطلبان گروه‌های آزمایشی ریاضی و تجربی است و داوطلبان هر دو گروه هنگام مطالعه این درس مرتکب اشتباه بزرگی می‌شوند؛ داوطلبان رشته تجربی اکثر تمرکزشان را روی درس زیست می‌گذارند و توجه کمتری به شیمی دارند، در حالی که شیمی دومین درس مهم گروه تجربی (با ضریب۹) است. داوطلبان رشته ریاضی هم اگر بعد از مطالعه درس‌های ریاضی و فیزیک انرژی و زمانی برایشان بماند، به درس شیمی می‌پردازند. چرا این داوطلبان در اشتباهند؟ چون شیمی یکی از درس‌های پربازده است؛ یعنی هر چقدر برای مطالعه این درس زمان صرف کنید، به همان اندازهاز آن  نتیجه می‌گیرید. بعد از اینکه بهترین کتاب شیمی کنکوری مناسب سطح‌تان را پیدا کردید، با یک برنامه ریزی صحیح و مطالعه منظم می‌توانید به کسب درصدهای بسیار خوبی برای این درس امید داشته باشید.

اهمیت کتاب شیمی کنکور برای داوطلبان ضعیف

برای داوطلبانی که در درس شیمی ضعف دارند، شرکت در کلاس‌های کنکوری توصیه نمی‌شود. چون درس شیمی از آن دسته درس‌هایی است که می‌توانید به صورت خودخوان و بدون شرکت در کلاس کنکوری، در آن پیشرفت چشم‌گیری داشته باشید. البته این به شرطی است که بهترین کتاب شیمی کنکور را تهیه کنید و روش مطالعه صحیح این درس را یاد بگیرید. برخی از داوطلبان ضعیف فکر می‌کنند که با مطالعه کتاب درسی و حل تست‌های کنکورهای گذشته، می‌توانند در درس شیمی پیشرفت کنند؛ اما زمانی که متوجه می‌شوند که از پس حل سوالات برنمی‌آیند، ناامید می‌شوند و کلا مطالعه درس شیمی را بیخیال می‌شوند. یک کتاب شیمی کنکوری استاندارد که مخصوص داوطلبان ضعیف طراحی شده است، در نقش یک معلم باتجربه و حرفه‌ای ظاهر شده و مطالب درس شیمی را از صفر و قدم به قدم به شما یاد می‌دهد.

داوطلبان ضعیف درس شیمی را چطور مطالعه کنند؟

درس شیمی از دو قسمت حفظیات و مسائل تشکیل شده است؛ برای مطالعه حفظیات منبع اصلی کتاب درسی است. اما کتاب درسی برای بخش مسائل به خوبی عمل نکرده؛ از این رو برای این بخش، مطالعه کتاب شیمی کنکور ضرورت دارد. حالا فرض کنیم داوطلبی بهترین کتاب شیمی کنکور را تهیه کرده، آن را به چه روشی مطالعه کند؟

  • ابتدا از کتاب شیمی کنکوری یک بخش را انتخاب کرده و مطالعه کنید. (فعلا برای بخش حفظیات با کتاب درسی کاری نداریم)
  • بعد از اتمام هر بخش، بلافاصله تست‌های آن بخش را به صورت آموزشی کار کنید.
  • وقتی یک فصل کامل تمام شد، حالا چند روز زمان بگذارید و کتاب درسی را برای آن فصل مطالعه کنید. (با تمرکز روی قسمت حفظیات)
  • برای قسمت مسائل خلاصه نویسی کنید و بعد تعدادی تست تمرینی حل کنید.
  • مرورهای منظم داشته باشید. (برای مرور حفظیات از کتاب و مسائل از خلاصه‌ها استفاده کنید).

مطالعه کتاب درسی شیمی چقدر اهمیت دارد؟

گفتید که مطالعه کتاب درسی برای درس شیمی کافی نیست، این یعنی کتاب درسی را مطالعه نکنیم و فقط به کتاب‌های شیمی کنکوری اکتفا کنیم؟ مطالعه کتاب درسی شیمی به همه داوطلبان، به خصوص داوطلبان سطح ضعیف توصیه می‌شود. چون اولا باید بخش حفظیات را کلمه به کلمه از روی کتاب درسی بخوانید و به خاطر بسپارید. دوما روش‌های حل مسائل کتاب درسی، اگرچه مفصل و طولانی هستند و به پای روش‌های سریع و کنکوری نمی‌رسند؛ اما برای درک و یادگیری روش‌های کوتاه موجود در کتاب‌های شیمی کنکوری، باید روی روش‌های حل مسئله کتاب درسی مسلط باشید. پس بعد از حل تست و یادگیری از طریق کتاب‌های شیمی کنکوری، باید به سراغ کتاب درسی بروید تا دانسته‌هایتان را تکمیل کنید.

بهترین کتاب شیمی کنکور برای افراد ضعیف چه ویژگی‌هایی دارد؟

بهترین کتاب شیمی کنکور برای افراد ضعیف باید سه ویژگی زیر را داشته باشد تا با مطالعه آن در کنار کتاب درسی، شاهد پیشرفت‌ بزرگی در درس شیمی باشید:

  • درسنامه به خصوص در قسمت مسائل، باید کامل باشد و همه مطالب را پوشش دهد و لحن آن روان و قابل فهم برای همه داوطلبان به خصوص داوطلبان ضعیف باشد.
  • سطح تست‌ها مشخص باشد و سوالات از آسان به سخت چیده شده باشد تا داوطلب با حل تست‌ها قدم به قدم پیشرفت کند.
  • پاسخنامه‌های تشریحی کامل باشند، در پاسخ هر سوال هر چهار گزینه مورد بررسی قرار گیرند و برای حل مسائل از دو روش کنکوری (کوتاه و تستی) و روش کتاب درسی (تشریحی) استفاده شود.

خرید کتاب شیمی کنکور برای افراد ضعیف

کتاب‌های شیمی کنکوری که در این محتوا معرفی کردیم را می‌توانید از فروشگاه و وب سایت پایتخت کتاب خریداری کنید. بانک کتاب پایتخت (پایتخت کتاب)، یکی از به روزترین فروشگاه اینترنتی کتاب‌های کنکور است. مزیت خرید از این فروشگاه این است که نیازی به مراجعه حضوری به فروشگاه ندارید و می‌توانید به صورت آنلاین و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، منابع مورد نیازتان را از وب سایت پایتخت کتاب سفارش دهید. یکی از اهدف ایجاد این وب سایت فراهم کردن یک محیط مناسب برای انجام یک خرید راحت، به‌صرفه و با آگاهی کامل است؛ چون در وب سایت پایتخت کتاب علاوه بر نمونه هر کتاب در قالب فایل pdf مقالاتی برای بررسی و معرفی هر منبع، توسط کارشناسان مجموعه ارائه شده است تا داوطلبان بتوانند منابع مختلف را با هم مقایسه کنند و بهترین منبع را انتخاب کنند. برای خرید کتاب های کنکور اینجا را کلیک کنید.

داوطلبان ضعیف از کدام کتاب‌های شیمی کنکور استفاده کنند

کتاب‌های شیمی تک پایه مبتکران و شیمی جامع دو جلدی خیلی سبز بهترین کتاب شیمی کنکور برای افراد ضعیف هستند اما اینکه از کدام کتاب استفاده کنید، وابسته به زمانی است که تا برگزاری کنکور در اختیار دارید. اگر تا برگزاری کنکور زمان زیادی در اختیار دارید؛ مثلا در بازه تابستان قرار دارید یا دانش‌آموز پایه دهم و یازدهم هستید، کتاب‌های شیمی تک پایه مبتکران گزینه خوبی برای شما خواهند بود. اما از آنجایی که این کتاب‌ها بسیار مفصل و پرحجم هستند، اگر تا برگزاری کنکور زمان زیادی ندارید یا به هر دلیلی حوصله مطالعه این حجم از مطالب را ندارید، بهترین انتخاب برای شما کتاب شیمی جامع دو جلدی خیلی سبز است.

سخن آخر

یک جمله معروف و زیبا وجود دارد که می‌گوید یا به اندازه آرزوهایت تلاش کن یا به اندازه تلاش‌هایت آرزو کن. اگر آرزوی قبولی در رشته‌های پرطرفدار و تاپ دانشگاهی را دارید، باید به اندازه بزرگی آرزویتان تلاش کنید. یکی از درس‌های سرنوشت ساز برای موفقیت در کنکور سراسری ، درس شیمی است. اگردانش‌آموز پایه دهم یا یازدهم هستید و هدف شما قبولی در دانشگاه‌ها و رشته‌های پرطرفدار است، نباید صرفا در حد امتحانات مدرسه‌ تلاش کنید؛ بلکه از همین ابتدا یک قدم جلوتر بروید و با انتخاب هوشمندانه منابع مناسب، درس شیمی را از پایه به صورت اصولی و کامل یاد بگیرید.

خوشبختانه درس شیمی از آن دسته درس‌های شیرینی است که اگر به اندازه کافی به آن توجه کنید، می‌توانید به خوبی با مطالب آن ارتباط برقرار کرده و درصدهای خود را در این درس ارتقا دهید. مهم‌ترین و موثرترین عامل برای به تسلط رسیدن در درس شیمی، انتخاب یک منبع کمک درسی متناسب با سطح علمی شما است؛ بهترین منابع شیمی کنکور ۱۴۰۳ که بتواند نیازهای شما را برطرف کند و شما را برای مواجه با سوالات دشوار و چالشی کنکور سراسری به خوبی آماده کند.

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *