خانه » آگهی رپورتاژ » آیا کتب درسی رشته انسانی به تنهایی برای موفقیت در کنکور کافی است؟

آیا کتب درسی رشته انسانی به تنهایی برای موفقیت در کنکور کافی است؟

درباره کتب درسی رشته انسانی برای موفقیت در کنکور 

 منابع تستی کنکور انسانی

بارها از افراد مختلف شنیده ایم مطالعه کتاب های درسی به تنهایی برای موفقیت در کنکور کافی است اما آیا این جمله درست است؟
پاسخ قطعی این جمله در یک کلام خلاصه می گردد: خیر!


مقوله کنکور یکی از اهداف مهم دانش آموزان در دوران تحصیلی اشان می باشد. آن ها ۱۲ سال تلاش می کنند تا بتواند با موفقیت در کنکور به رشته و دانشگاه دلخواهشان دست پیدا کنند. با توجه به تعداد بیش از یک میلیون نفر شرکت کننده کنکور و ظرفیت پایین دانشگاه ها رشته های خاص و پرطرفدار، قطعا سوالات کنکور سراسری به گونه ای طراحی می گردد که درصد مشخصی از دانش آموزان بتوانند نمره قابل قبول را کسب کنند. درست است سوالات کنکور از مطالب کتاب های درسی استخراج می گردد و خارج از این مباحث نیست اما با استدلال ثابت می کنیم استفاده از کتاب های درسی انسانی برای موفقیت در کنکور رشته انسانی به تنهایی کافی نیست.

علت اهمیت استفاده از کتاب های کمک آموزشی رشته انسانی برای موفقیت در کنکور

طبق بررسی های انجام شده در منابع معتبر مختلف از جمله کتاب کمک درسی رشته انسانی قصد داریم به اهمیت این کتاب ها برای موفقیت در کنکور سراسری بپردازیم.
باید توجه کنیم علاوه بر مطالعه دقیق کتاب های درسی باید بتوانید در تشخیص نکات مهمی که در دید طراحان سوال کنکور اهمیت دارند مهارت پیدا کنید.
باید بتوانید مباحث مختلف از دروس مختلف را با هم ترکیب کرده و به تست های تلفیقی از کتاب های دهم، یازدهم و دوازدهم پاسخ بدهید.
باید بتوانید در درس هایی مانند ریاضی و آمار با حل نمونه سوالات زیاد به مهارت برسید.

با ذکر چند علت کوچک متوجه شدیم برای موفقیت در کنکور سراسری رشته انسانی علاوه بر کتاب های درسی باید بهترین منابع را شناسایی کرده، تهیه کنیم و از آن ها استفاده کنیم که لیست پرفروشترین آنها در صفحه خرید کتاب کنکور ذکر شده است.

شاید این سوال پیش بیاید در رشته انسانی اغلب درس ها بصورت تئوری هستند و با مطالعه کتاب و حفظ مباحث می توانیم به سوالات کنکور پاسخ بدهیم اما باید بگوییم این نظریه اشتباه است.
فرض کنید در درس های فلسفه و منطق قرار است به سوالات کنکور پاسخ بدهید. فلسفه و منطق از دشوارترین دروس رشته انسانی محسوب می شوند  حاوی نکات بی شماری هستند که گاها تلفیق این نکات با هم می تواند پاسخ یک تست کنکور باشد اما اگر شما قبلا مشابه این تست ها را ندیده باشید شاید به ذهنتان نرسد ممکن است تلفیق این مباحث از مطالب تست خیز کنکور سراسری و مورد توجه طراحان محترم سوال های کنکور باشد.
یا در درس ریاضی و آمار و مسائل اقتصاد، شما در کتاب درسی با حجمی کم با مفاهیم ریاضی و آمار و اقتصاد آشنا می شوید اما آیا بدون حل تمرین کافی و تست های استاندارد و مشابه کنکور می توانید در کنکور درصد قابل قبولی را کسب کنید؟

در درس علوم و فنون ادبی با آرایه های ادبی، عروض و قافیه، سبک شناسی روبرو می شوید اما آیا بدون دیدن ابیات کافی و با اکتفا به بیت های کتاب درسی می توانید این مباحث مهم را لابلای ابیات و اشعار تشخیص بدهید؟
تاریخ و جغرافیا کاملا تئوری است درست است اما آیا بدون داشتن کتاب های کمک آموزشی می توان پاراگراف های تست خیز و مورد توجه طراحان سوال را تشخیص داد؟

 و اما عربی کنکور انسانی!

یکی از پرفروش ترین کتاب های تست رشته انسانی کتاب های عربی کنکور انسانی می باشند. عربی یک زبان غیرفارسی به شمار می رود و اغلب دانش آموزان برای یادگیری آن دچار مشکل می شوند حال فرض کنید با کتابی درسی با تعداد صفحات فرضا ۱۰۰ صفحه می توانید کل قواعد، نکات ترجمه و سایر مباحث عربی را یادگرفته و در کنکور به سوالات پاسخ بدهید؟
در درس جامعه شناسی آیا می توانید بدون دیدن تست های مشابه جامعه شناسی دهم و یازدهم و دوازدهم را با هم ترکیب کرده و به سوالات طراحان کنکور به راحتی پاسخ بدهید؟
اینجاست که باید اذعان کنیم بدون استفاده از کتاب های تست رشته انسانی موفقیت در کنکور بسیار دشوارتر می شود و ممکن است ناممکن شود. درست است می توان چندبار و چند سال کنکور را تکرار کرد، اما قبولی در سال اول یا دوم می تواند اندوخته ای گرانبها باشد که برای کسب آن نباید تنها بر تجربیات خودتان تکیه کنید.کتاب های تست رشته انسانی ابزارهایی پرکاربرد هستند که قبولی در کنکور را تسهیل ی کنند. فرض کنید کنکور مانند رودخانه ای پرتلاطم است و شما شناگر ماهری هستید اما زمانی که باید از این رودخانه عبور کنید اندک است و ممکن است نتوانید تنها با اتکا بر مهارت شنای خود در زمان مقرر از رودخانه عبور کنید.
پس ترجیح می دهید از ابزارهایی که کارتان را تسهیل می کنند استفاده کنید مانند قایق، پارو و …
کنکور سراسری به سان همان رودخانه است که برای عبور از آن تنها چندساعت زمان دارید. ممکن است بتوانید در مدت زمان طولانی با اتکا بر مطالعات خود از کتاب های درسی به تمامی سوالات حتی پاسخ صحیح بدهید اما در زمان مقرر این کار امکان پذیر نیست و باید از قبل امادگی لازم برای عبور از این رودخانه را کسب کنید.
با این مثال ساده سعی بر این داشتیم به اهمیت استفاده از کتاب های تست رشته انسانی را برای موفقیت در کنکور، بپردازیم.
گام بعدی انتخاب بهترین منابع و کتاب های تست رشته انسانی است که با استفاده از سایت های خرید کتاب و بازدید از قسمت های مختلف این سایت ها و رصد تمامی عناوین کمک درسی می توانید بهترین کتاب های تست رشته انسانی برای کنکور را خریداری نمایید.

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *