خانه » آگهی رپورتاژ » آشنایی با انواع نی نی لای لای های موجود در بازار

آشنایی با انواع نی نی لای لای های موجود در بازار

نی نی لای لای های موجود در بازار و انواع آن

آشنایی با انواع نی نی لای لای های موجود در بازار

نی نی لای لای یکی از ملزومات ضروری خواب در سیسمونی کودک است که در ادامه به معرفی آن و انواع مدل های موجود در بازار و همچنین نکات مهم در هنگام خرید آن می پردازیم.

خواب کافی از ارکان اصلی رشد استخوان بندی و ماهیچه های یک کودک است. مخصوصا  در ماه های اولیه تولد کودکان که رشد استخوان بندی و ماهیچه های کودک بسیار سریع می باشد لازم است که کودک خوابی آرام و بدون مزاحمت داشته باشد. مهمترین ماهیچه ای که در این دوره از زندگی کودک با سرعت بیشتری رشد می کند ماهیچه قلب است.

پس نیاز به استراحت و کیفیت خواب کودک نباید ساده شمرده شود. همچنین در کودکان کیفیت خواب باعث زمانبندی مناسب ارسال سیگنال گرسنگی و سیری به مغز کودک می شود و این موضوع باعث رسیدن مواد مغذی مانند پروتئین ها و انواع ویتامین ها در زمان مناسب به بدن کودک و کنترل وزن او می شود. بنابراین می توان برای بهبود خواب کودکان از گهواره های مناسب (نی نی لای لای) استفاده نمود.

 

نوزادان تازه متولد شده بیشتر طول روز را در حالت استراحت هستند و این موضوع باعث می شود که والدین با وسواس بیشتری به خرید ملزومات خواب کودک توجه داشته باشند.

نی نی لای لای جایگزین گهواره های قدیمی

این وسیله به عنوان جایگزینی برای گهواره های قدیمی و سنتی که در گذشته استفاده می شدند تولید گردیده است. گهواره های قدیمی که معمولا از جنس چوب درختان تهیه می شدند برای همه ما خاطره انگیز هستند. اما با پیشرفت تکنولوژی این وسایل در طول زمان جای خود را به نی نی لای لای های مدرن سپردند.

دلیل اصلی کنار گذاشته شدن این محصولات نداشتن ایمنی کافی در زمان استراحت کودک و والدین بود. به نحوی که با کوچکترین چرخش کودک امکان به روی شکم خوابیدن او وجود داشت و این مسئله می توانست خطرناک باشد.

محصولات مدرن تری که تولید شدند امنیت قرار گیری کودکان را به طور کامل تامین می نمایند و با توجه به طراحی ها و تنوع مدل های گسترده ای که دارند والدین نیز مشتاق به تهیه آنها می شوند.

این محصولات به نوعی در زمانی که کودک بی قراری می کند و یا نمی خوابد می تواند بسیار کمک کننده باشد. بعضی از کودکان عادت دارند که قبل از خواب توسط پدر یا مادر آغوش گرفته شوند و به صورت متناوب تکان داده شوند تا به خواب بروند. این وسیله می تواند با حرکت به جلو و عقب این کار را انجام داده و باعث خواب نوزاد و آرامش او شود.

نی نی لای لای جایگزین گهواره های قدیمی

انواع نی نی لای لای موجود در بازار

در بازار ملزومات خواب کودک و سیسمونی نوزاد یکی از لوازمی که روز به روز در حال گسترش در بین خانواده های ایرانی است انواع نی نی لای لای است. انواع مدل های متنوعی از این محصول در بازار موجود است که هرکدام دارای ویژگی خاص خود هستند. در ادامه برخی از این ویژگی ها را نام می بریم تا بتوانید با در نظر داشتن آنها در هنگام خرید این محصول انتخاب راحت تری داشته باشید و تمام جوانب این را بسنجید.

قابلیت پخش موسیقی

این قابلیت برای بعضی از خانواده ها اهمیت بالایی دارد. برخی از کودکان با خواندن یک لالایی یا پخش موسیقی راحت تر به خواب می روند. برخی از مدل ها دارای یک موسیقی ملایم خاص هستند و برخی دیگر قابلیت پخش چند موسیقی را دارند. پس لازم است در هنگام خرید به موزیکال بودن محصول دقت کنید تا کودکتان به خوابی عمیق تر فرو برود.

قابلیت حرکت خودکار

بیشتر نی نی لای لای ها دارای موتور برقی کوچکی هستند که توسط باتری و برخی مدل ها توسط برق شهر تغذیه شده و به آرامی حرکت می کنند. در رابطه با این مدل ها نیز دقت داشته باشید مدل هایی را تهیه کنید که حرکت تند و ناخوشایندی نداشته باشند. انتخاب بین این مدل ها نیز گسترده است. برخی از مدل ها تنها در یک راستا حرکت می کنند. برخی نیز در چند جهت به صورت چرخشی حرکت می کنند. قابلیت انتخاب از بین چند سرعت نیز می تواند ویژگی مناسبی برای انتخاب محصول باشد.

آویز عروسکی

برخی از مدل ها نیز دارای آویز عروسکی گردان هستند که برای قوه بینایی و تخیل کودک مفید است. کودک با دراز کردن دست خود و بازی با این آویز های عروسکی می تواند حس لامسه خود را تقویت کند و سرگرم شود.

دارای سایبان باشد

برخی از مدل های این محصولات دارای سایبان قابل جدا شدن هستند که در شرایط خاص ممکن است مورد پسند والدین قرار بگیرد.

موارد ایمنی لازم جهت استفاده از نی نی لای لای

فارغ از نوع، شکل و مدل یا برند انتخابی، توجه داشته باشید که محصولی که خریداری می کنید دارای کمربند ایمنی باشد و این کمربند به گونه ای باشد که کودک را در بر بگیرد. از آنجا که نوزادان در ماه‌ های اول تولد بیشتر وقت خود را در گهواره می‌ گذرانند، علاوه بر زیبایی و راحتی باید به ایمنی آن هم فکر کنید زیرا مهمترین موضوع ایمنی کودک است.

در هنگام خرید توجه داشته باشید که مدلی که خریداری می کنید اگر دارای نرمی و روانی زیادی در حرکت است حتما دارای قفل حرکتی نیز باشد تا در زمانی که نمی خواهید حرکت نکند و باعث روی شکم قرار گرفتن کودک و تنگی نفس او گردد.

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *