خانه » دانستنی ها » معنی متاورس چیست؟ همه چیز در مورد آن

معنی متاورس چیست؟ همه چیز در مورد آن

همه چیز در مورد معنی متاورس

معنی متاورس چیست؟ همه چیز در مورد آن

متاورس (Metaverse) یک فرضیه در رابطه با آینده اینترنت و فضای مجازی می‌باشد. در این محیط انسان‌ها به وسیله یک آواتار، شخصیتی برای خود می‌سازند و مانند دنیای واقعی در آن زندگی می‌کنند. فضای آن یک محیط مجازی سه‌بعدی و آنلاین است.

در واقع متاورس یک فضای دیجیتالی است که در آن انسان‌های دیجیتالی با یکدیگر تعامل دارند، در کارها به یکدیگر کمک می‌کنند و کارهایی از قبیل بازی، تجارت، برگزاری مهمانی و… را انجام می‌دهند.

دسترسی به این دنیا از طریق گوشی‌های هوشمند، لب‌تاپ‌ها، کنسول‌های بازی، تبلت‌ها، هدست‌های واقعیت مجازی (VR) و عینک‌های واقعیت افزوده امکان‌پذیر خواهد بود.

اکنون متاورس به صورت محدود و ابتدایی در برخی بازی‌های ویدیویی (پوکمون گو) و یا برخی پلتفرم‌ها مانند وی آر چت در دسترس است.

معنی کلمه متاورس چیست؟

متاورس از دو کلمه متا (Meta)  به معنی ماوراء و ورس (Verse) به معنی دنیا تشکیل شده است. بنابراین در معنای لغوی به معنی دنیای ماورائی است.

پس هر برنامه‌ای که به شما اجازه می‌دهد با یک شخصیت مجازی در دنیای اینترنت تعامل و همکاری داشته باشید، در فضای متاورس قرار می‌گیرد. حتی اتاق‌های کار هورایزن فیس‌بوک که امکان همکاری مجازی بین افراد مختلف را فراهم می‌کنند، زیربنایی است برای آنچه متاورس می‌تواند در آینده باشد.

شرکت‌های پیشرو در زمینه متاورس

اکنون مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس بوک، نام این اپلیکیشن را به متا تغییر داده تا اولین کارهای ساخت این دنیای مجازی را با سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیون دلاری به انجام برساند. برای تحقق این هدف فیس بوک با دانشگاه هاروارد، دانشگاه هنگ کنگ و دانشگاه ملی سئول کره جنوبی به منظور مطالعه جنبه‌های ایمنی، برابری و اخلاقی دنیای متاورس همکاری می‌کند.

پس از فیس بوک، مایکروسافت دومین شرکتی است که برای ورود به دنیای متاورس تلاش‌هایی انجام داده است.

نکته‌ای که حائز اهمیت است، اینکه متاورس در آینده حتماً انقلابی در زمینه صنعت و تکنولوژی ایجاد خواهد کرد و پیامدهای گسترده‌ای را دربر خواهد داشت. به همین دلیل قبل از ورود به این دنیا و گسترده‌تر شدن آن، همه جوانب چه اخلاقی و چه جنبه‌های دیگر باید به خوبی مورد بررسی قرار بگیرند.

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *