خانه » دانستنی ها » سیر تا پیاز ساخت و ساز در ایران

سیر تا پیاز ساخت و ساز در ایران

در مورد ساخت و ساز در ایران بیشتر بدانیم!

سیر تا پیاز ساخت و ساز در ایران

یکی از صنایع محبوب در ایران که افراد زیادی تمایل دارند در آن سرمایه گذاری کنند و درآمد های زیادی کسب نمایند، صنعت ساخت و ساز است. ساختمان سازی در ایران می تواند شغلی هیجان انگیز در عین حال پرریسک باشد. برای ورود به عرصه ساخت و ساز باید اصول آن را ابتدا در دانشگاه و سپس در بازار کار یاد بگیریم و علاوه بر این ها، زمانی را برای یادگیری حرکت صحیح در این مسیر اختصاص دهیم.

اگر دانشجو هستید و یا تمایل به یادگیری اصول اولیه ساختمان سازی دارید، می توانید با دانلود کتاب های مهندسی عمران یا سایر کتب مربوط به ساخت و ساز از فروشگاه های آنلاین معتبر، مطالعه آن ها و همچنین استفاده از تجربیات افراد خبره در این زمینه، مسیر موفقیت را سریع تر طی کنید. بررسی سیر تا پیاز ساخت و ساز در ایران باعث می شود با در نظر گرفتن همه جوانب، آگاهانه در این راه قدم بردارید.

سرمایه لازم برای شروع ساخت و ساز در ایران

با توجه به بحران مالی در کشور ممکن است قیمت مصالح یا هر مورد دیگری که برای ساخت و ساز به آن نیاز داریم، روز به روز افزایش یابد. برای اینکه در چنین شرایطی بخواهیم کار را بدون مشکل پیش ببریم، لازم است علاوه بر سرمایه اولیه ساخت پروژه، ۱۰ درصد دیگر به آن اضافه کنیم تا در صورت بروز مشکلات احتمالی، موانع را از سر راه برداریم.

سود ساخت و ساز در ایران چقدر است؟

سود ساخت و ساز در ایران چقدر است؟

امروزه افراد زیادی با توجه به سود چشمگیری که ساخت و ساز دارد، تمایل به فعالیت در این حیطه دارند. در نظر داشته باشید در کار ساختمان سازی، باید علاوه بر تخصص، مهارت های دیگری هم یاد بگیرید تا در زمان تورم که قیمت مصالح و کارگران بالا می رود، بتوانید پروژه خود را مدیریت کنید. اگر آدم ریسک پذیری نیستید، قطعا این فضا می تواند برای شما آزاردهنده باشد.

چنانچه بخواهیم درباره سود ساخت و ساز به صورت عددی صحبت کنیم، می توان گفت با در نظر گرفتن فاکتورهای مورد نیاز حداقل از ۳۰ الی ۴۰ درصد شروع می شود و ممکن است تا ۱۰۰ درصد سود هم برسد! شاید برایتان سوال شود که چگونه می شود اینقدر سود کرد؟ بیاید سیر تا پیاز ساخت و ساز در ایران را از اول مرور کنیم.

فرض کنید شما با داشتن سرمایه و تجربه لازم شروع به کار ساخت می کنید، بعد از اتمام واحد های خود را نمی فروشید و نگه می دارید تا قیمت ها بالاتر رود. سپس در زمانی که تورم در حال رشد است، آن ها را می فروشید و نه تنها سرمایه اولیه شما برمی گردد بلکه سود زیادی از این معاملات بساز و بفروشی می کنید.

چالش های ساخت و ساز در ایران

یکی از چالش های بزرگی که هر مهندس عمران در هنگام ساخت و ساز با آن مواجه می شود تورم پی در پی و بالا رفتن هزینه های ساختمان سازی از جمله قیمت مصالح است. بسیاری از افراد برای اینکه میزان هزینه های پروژه خود را کاهش دهند و سود بیشتری از بودجه موجود ببرند، استاندارد های لازم در ساخت را در نظر نمی گیرند. این موضوع شاید از نظر مالی برای آنها سود آور باشد، اما از نظر فنی ساختمان را دچار مشکل می کند و از طول عمر مفید آن می کاهد.

یکی از اشتباهات دیگری که سازندگان و مهندسان عمران انجام می دهند این است که بدون در نظر گرفتن شرایط بازار و نوسان قیمت، واحدهایی که هنوز تکمیل نشده اند را می فروشند و از آن برای تامین پروژه دیگری استفاده می کنند. اگر بازار ثبات مالی نداشته باشد این کار آن ها ممکن است نه تنها سود را کاهش داده بلکه ضرر نیز برساند.

مناطق پر سود برای ساخت و ساز در ایران

انتخاب زمین مناسب یکی از مهم ترین مسائلی است که قبل از ساختمان سازی یا سرمایه گذاری باید به آن توجه کنید. اگر شما محل ساخت را در منطقه ای که احتمال رشد و پیشرفت در آنجا زیاد است انتخاب نمایید، احتمال اینکه در زمان رشد تورم ضرر ببینید خیلی کم می شود.

مراحل ساخت و ساز شخصی در ایران

مراحل ساخت و ساز شخصی در ایران

چنانچه بخواهید به طور شخصی وارد صنعت ساخت و ساز شوید و خودتان دستی بر آتش داشته باشید، لازم است مراحلی را پشت سر بگذارید تا ملک مورد نظر را در نهایت به یک ساختمان تبدیل کنید. در این حالت شما نیاز دارید با پیمانکاران جهت انجام عملیات گودبرداری، فونداسیون یا اجرای سقف قرارداد ببندید. در ادامه سیر تا پیاز ساخت و ساز در ایران این مراحل به ترتیب برای شما بیان شده است.

خرید زمین

در هنگام انتخاب زمین برای ساختمان سازی قطعا باید فاکتورهایی را در نظر بگیرید تا در آینده دچار مشکل نشوید. در ادامه موارد مهم خرید زمین برای تصمیم بهتر بیان شده است.

  • تراکم و قیمت زمین مورد نظر
  • امکانات و دسترسی های اطراف زمین
  • نوع محله و میزان رشد آن
  • شرایط آب و هوایی زمین

اخذ پروانه و دریافت مجوز برای ساخت و ساز

بعد از این که زمین مناسبی را برای خود انتخاب کردید، باید به سراغ گرفتن مجوزهای لازم برای ساخت بروید. در این مرحله بررسی های دقیق تر توسط شهرداری انجام می شود و پروانه ساخت و مجوز های مورد نیاز با اعتبار دو ساله به شما داده می شود.

انجام مراحل سفت کاری

بعد از اینکه اجازه ساختمان سازی به شما داده شد و مجوزهای لازم را دریافت کردید وقت آن رسیده است که مراحل اولیه ساختمان سازی را شروع کنید. مراحل اولیه و اصلی ساخت یک بنا به سفت کاری معروف است. در سفت سازی شما اقدام به گودبرداری، انجام عملیات فونداسیون، قالب بندی، بتن ریزی و غیره می کنید. در ادامه برای اینکه سیر تا پیاز ساخت و ساز در ایران را بدانید با ما همراه باشید.

انجام مراحل نازک کاری ساخت و ساز در ایران

بعد از اینکه مراحل سفت کاری تمام شد وارد عملیات نازک کاری می شوید. در نازک کاری ساختمان را تبدیل به مکانی برای سکونت می کنید. این بخش از ساخت و ساز مراحل زیر را شامل می شود.

  • دیوارچینی
  • اندود کاری
  • کاشی کاری
  • نقاشی
  • نصب درب و پنجره

قرارداد با شرکت های ساختمان سازی

قرارداد با شرکت های ساختمان سازی

اگر تجربه کافی از بساز و بفروشی را ندارید، بهتر است به جای بستن قرارداد با پیمانکاران، با شرکت های متخصص در این زمینه که از سیر تا پیاز ساخت و ساز در ایران آگاه هستند، قرارداد ببندید و تمام مراحل کار را به آن ها بسپارید و در زمان مقرر ساختمان خود را تحویل بگیرید.

در واقع شما با این کار در هزینه های ساخت و ساز صرفه جویی می کنید، چون شرکت ها با توجه به تجربه ای که دارند می دانند مصالح با کیفیت و قیمت مناسب را از کجا تهیه کنند. در نظر داشته باشید شرکت هایی را انتخاب کنید که ویژگی های مهم یک مجموعه ساختمان سازی خوب را داشته باشند.

۳ ویژگی بهترین شرکت ها برای ساخت و ساز در ایران

برای این که در موعد تحویل پروژه خود به مشکل بر نخورید:

  1. با شرکت هایی کار کنید که برنامه ریزی جز ویژگی های اصلی آنها باشد.
  2. پروژه خود را به شرکت هایی بسپارید که از متخصصانی جوان، با تجربه، با استعداد و خلاق در این زمینه استفاده کنند.
  3. شرکتی را انتخاب کنید که تمام انرژی خود را برای جلب رضایت مشتری بگذارد و سعی کند پروژه را به موقع و با کیفیت بالا تحویل دهد.

حرف آخر، چگونه یک ساخت و ساز پرسود در ایران داشته باشم؟

بررسی ها نشان می دهد برای موفقیت در صنعت ساختمان سازی باید در کنار تخصص و مهارت، تجربه کافی نیز داشته باشید تا در برابر بحران ها و چالش های این شغل پرریسک، بتوانید بهترین واکنش را نشان دهید. گرچه امروزه به دلیل بالا رفتن تورم و در پی آن افزایش قیمت زمین، مصالح و غیره، افزایش سود کار سخت و پیچیده ای است، اما قطعا با تلاش و کسب مهارت و استفاده از تکنیک های درست نشدنی نیست.

اگر دوست دارید از سیر تا پیاز ساخت و ساز در ایران را خودتان تجربه کنید، بهتر است در کنار تخصص از افراد باتجربه کمک بگیرید. در غیر این صورت کار را به شرکت های معتبر و متخصص در این زمینه بسپارید.

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *