خانه » آگهی رپورتاژ » راهنمای جامع شکایت از دندانپزشک (تمام آنچه باید بدانید)

راهنمای جامع شکایت از دندانپزشک (تمام آنچه باید بدانید)

درباره شکایت از دندانپزشک بیشتر بدانید!

تنظیم شکایت از دندان پزشک

جرم در هر صنفی به وقوع می پیوندد. برای ثبت شکایت علیه یک دندانپزشک به دو طریق تلفنی و ثبت شکایت در نظام پزشکی می توانید عمل نمایید. در ادامه نحوه این شکایات را به طور کامل شرح داده ایم.

اگر درگیر شکایت از دندانپزشک یا پزشک خود هستید، بهتر است در این رابطه حتما از بهترین وکیل کیفری مشهد یا هر وکیلی که در شهر محل سکونتتان در این حوزه کار می کند، کمک بگیرید تا در این پرونده بتوانید از حقوق خود بهتر دفاع نمایید.

یک وکیل حرفه ای در حوزه کیفری و پزشکی، کلیه جوانب را دیده و میزان قصور دندانپزشک را بررسی می نماید و به شما درباره نحوه شکایت از دندانپزشک و پیگیری این شکایت اطلاعاتی جامعی ارائه می کند.

چرا باید از دندانپزشکان شکایت کنیم؟

بنا به دلایل مختلفی شما می توانید از دکتر خود شکایت کنید. مثلا شاید او به شما پیشنهاد جراحی خاص داده باشد، اما درباره عواقب آن توضیحات کاملی به شما ارائه ندهد، در این صورت شما می توانید از وی شکایت خود را به ثبت برسانید. همچنین شما با شکایت علیه پزشکان بی تجربه و فاقد تخصص مانع از آسیب به سایر شهروندان مراجعه کننده به این افراد می شوید.

دقت کنید که در پرونده های حوزه پزشکی از یک وسیله خبره کمک بگیرید. چون معمولا این موضوعات جزو دسته بندی مسائل پیچیده تعریف می شوند، به این ترتیب شما با مراجعه به بهترین وکیل در مشهد یا شهر خودتان مسیر اینگونه شکایات را راحتتر طی می کنید.

به طور کلی وقتی که پزشک قبل از انجام عمل جراحی، تجویز دارو و … فرد و اطرافیان او را در جریان تمام عوارض، نتایج و … نگذارد، درگیر جرم شده است.

همچنین در برخی مواقع دکتر، بیمار را در جریان تمام هزینه ها نمی گذارد و بعد از دریافت خدمات بیمار متوجه می شود که باید هزینه های جانبی زیادی را بپردازد. گاهی نیز شاید دکتر از ابزار بی کیفیت استفاده کند که در این صورت نیز امکان شکایت کردن برای درمانجو وجود دارد.

نحوه شکایت از دندانپزشک به صورت تلفنی

یکی از راه هایی که شما می توانید از دندانپزشک خود شکایت کنید، از طریق ارتباط تلفنی است. در صورت نیاز به انجام این کار با شماره ۱۹۰ تماس بگیرید و موضوع اتفاق افتاده را با اپراتور در میان بگذارید. در واقع شماره ۱۹۰ واحد طرح شکایات مختلف شهروندان در حوزه های بهداشت و درمان، اورژانس و … است.

البته این نکته را در نظر بگیرید که صرفا تماس گرفتن با این شماره راه کار اصلی نیست و شما باید از طریق سازمان نظام پزشکی، دادگاه جرایم پزشکی یا دادسرای عمومی برای طرح شکایتتان اقدام کنید.

شکایت از دندانپزشکان فاقد مهارت

نحوه شکایت از دندانپزشک در نظام پزشکی

شما می توانید از طریق نظام پزشکی شکایت خود را ثبت و آن را پیگیری کنید. در این مرجع پزشکان حاذقی در زمینه های مختلف از جمله دهان و دندان حضور دارند. بعد از اینکه شکایت خود را در این مجموعه ثبت کردید، پرونده تان در دادستانی سازمان تشکیل خواهد شد. اکنون دادستان حکم بررسی پرونده را در اختیار کارشناسان می گذارد و آنها موظف هستند که پرونده تان را به صورت کامل بررسی کنند.

مراحل بعدی شکایت از دندانپزشک و پزشک

کارشناسان در این مرحله ابتدایی وضعیت بدنی فرد را معاینه می کنند و با مطالعه پرونده و مصاحبه با بیمار در مورد مشکل اصلی به وجود آمده اطلاعاتی به دست می آورند. بعد از اینکه این جلسات برگزار شدند، عوامل قضائی تمام تلاش خود را خواهند کرد که بین پزشک و بیمار صلح به وجود بیاورند.

در برخی موارد شاکی رضایت نمی دهد یا موارد پرونده به گونه ای است که امکان صلح وجود ندارد که در این زمان دکتر توبیخ و جریمه خواهد شد. در صورت بروز این اتفاق کارشناسان بعد از انجام بررسی ها نظر خود را صادر خواهند کرد و سپس میزان خسارت را با اعلام کیفرخواست و صدور رای به هیئت بدوی انتظامی ارجاع می دهند.

بعد از اینکه هیئت بدوی انتظامی سازمان بررسی ها را انجام داد، پرونده را به کارشناسان هیئت بدوی ارجاع می دهد؛ این هیئت نیز تمام بررسی های لازم را انجام و سپس بر اساس آن رای خود را صادر خواهد کرد. اکنون رای به پزشک و بیمار ارسال شده و هر یک از آنها می توانند به سازمان درخواست تجدید نظرخواهی دهند.

چنانچه تجدید نظرخواهی انجام شود، پرونده تان را برای دادگاه تجدید نظر می فرستند تا بررسی های لازم را روی آن مجددا انجام دهند.

شکایت از دندانپزشک

نحوه شکایت از دندانپزشک بدون پروانه

در صورتی که دکتر شما فاقد پروانه است، فرد شاکی باید اقدام به جمع آوری مدارک کرده و به سازمان نظام پزشکی یا دادسرای عمومی مراجعه کند و شکایت خود را ثبت نماید. شما حتی می توانید شکایت خود را از طریق دفتر خدمات قضایی به ثبت برسانید.

در واقع پروانه همان مجوزی است که به پزشکان اجازه می دهد فعالیت های درمانی خود را ادامه دهند. چنانچه این پروانه به هر دلیلی به یک فرد اعطا نشود یا او شایستگی لازم برای داشتن پروانه طبابت را نداشته باشد، این مدرک از او گرفته خواهد شد که در این صورت وی به هیچ عنوان اعتبار کافی برای فعالیت های پزشکی را ندارد.

آیا شکایت از دندانپزشک نتیجه ای دارد؟

برخی فکر می کنند که شکایت کردن از قشر مرفه به خصوص دکترها هیچ نتیجه ای در بر ندارد. اما باید بدانید که دادگاه کاملا بی طرفانه وضعیت پرونده تان را بررسی خواهند کرد و بر اساس آن رای خود را صادر می کنند.

در صورتی که دادگاه دندانپزشک را محکوم کند، او در اغلب موارد باید خسارت های به وجود آمده را بپردازد. در برخی موارد به قدری جرم سنگین است که شاید دادگاه برای فرد متخلف حکم های سنگین مانند زندان را در نظر بگیرد.

شکایت به دلیل قصور دندان پزشکی

شکایت از دندانپزشک، راه مجازات پزشک غیر حرفه ای

شکایت از دندان پزشک راهکاری کاربردی برای دریافت خسارت است. در صورتی که به شخص ناشی مراجعه کرده و دندان هایتان را در اختیار وی گذاشتید، شاید مشکلات زیادی دامن گیرتان شود.

پرونده های پزشکی و دندان پزشکی عمدتا جزو شکایات سخت محسوب شده و خوب است با کمک یک وکیل حرفه ای، این پرونده را در دادگاه به جریان بیاندازید. دادگاه پزشکی با بررسی پرونده و ادله شما در نهایت حکمی را صادر خواهد کرد. این حکم می تواند دو جنبه داشته باشد، اول اگر دندانپزشک مقصر شناخته شود؛ او مجبور به پرداخت خسارت مالی و اجتماعی می شود.

دوم شما مقصر شناخته شوید که در این صورت پزشک شما بی گناه شناخته می شود.

هرچند شاید در مرحله اول شکایت از دندانپزشک خیلی ساده به نظر برسد، اما پیچ و خم های زیادی دارد، با این حال بهترین راه مراجعه به مراکز قانونی است. این مراکز در سریعترین زمان مشکلات به وجود آمده را به صورت کاملا قانونی برایتان پیگیری می کنند تا جلوی بروز هر نوع اشتباهی را بگیرند. شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه با وکلای حرفه ای در دفاتر حقوقی مختلف همچون وکیل پایه یک دادگستری مشهد رامین پورعطا ارتباط گرفته و مشورتی درباره این موضوع داشته باشید.

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *