خانه » آگهی رپورتاژ » جدید ترین راه درمان آرتروز زانو با سلول جفت یا Arthrocell

جدید ترین راه درمان آرتروز زانو با سلول جفت یا Arthrocell

در رابطه درمان آرتروز زانو با سلول جفت بیشتر بدانیم!

درمان آرتروز زانو با سلول جفت

با افزایش سن و شروع فرایند پیر شدن، غضروفها هم دچار فرسودگی و پیری می شوند. غضروفهای زانو هم که بین استخوان های ران و ساق پا قرار گرفته اند از این قاعده مستثنی نیستند و دچار فرسودگی می شوند که به آن آرتروز زانو گفته می شود. ساییدگی مفصل زانو  یکی از رایج ترین بیماریهای رایج زانو و از شایع ترین اشکال آرتروز است.

برای اطلاع بیشتر از این بیماری میتوانید به مقاله آرتروز زانو چیست و انواع تزریقات مفصلی مراجعه کنید.

درمان آرتروز زانو چیست؟

قابل توجه است که آرتروز زانو درمان قطعی ندارد اما با روش ها موثر بسیاری می توان آن را کنترل و علائم ناشی از آن را برطرف کرد  که در گذر زمان این روش ها پیشرفت کرد و جای خود را به روش های درمانی دیگر داده اند که در مقاله آرتروز زانو به تفکیک در مورد انواع این روش ها توضیح داده شده است.
در این مقاله قصد داریم با اخرین روش های درمان غیر جراحی درد زانو که تزریق آرتروسل(عصاره ی جفت) نامیده می شود بیشتر آشنا شویم.

جدید ترین راه درمان آرتروز زانو با سلول جفت یا Arthrocell

جفت چیست ؟

جفت، ارگانی است که در حین بارداری در رحم مادر شکل می‌گیرد. این ساختار، برای جنین در حال رشد اکسیژن و مواد مغذی فراهم می‌سازد و مواد زائد حاصل از متابولیسم را از خون جنین پاک می‌کند. جفت به دیوارۀ رحم مادر می‌چسبد و بند ناف جنین هم به آن متصل است. در واقع جفت رابط بین خون مادر و جنین می باشد. بدین صورت که این ارگان از یک سمت توسط بند ناف به جنین متصل بوده و از سمت دیگر به دیواره ی رحم لانه گزینی کرده است.

جفت سرشار از سلول‌های فعال و فاکتورهای رشد بوده به همین دلیل میتواند به عنوان یک منبع بسیار عالی از ترکیبات دارویی و آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار گرفته و از آن ترکیبات مختلف دارویی استخراج شود.

جفت

استفاده از جفت

بعد از تولد نوزاد، بدن نیازی به وجود جفت نداشته و این عضو از بدن دفع می‌شود. امروزه در جهان محصولات زیادی بر پایه جفت و ترکیبات حاصل از آن برای درمان زخم‌ها، بهبود بیماری‌های پوستی، بهبود بیماری های مفصلی و جوان سازی پوست، تقویت مو و انواع اهداف دیگر درمانی تولید می‌شود که یکی از پایه ای ترین محصولات مرتبط با جفت، عصاره جفت است.

عصاره جفت میتواند موجب تحریک بازسازی سلولی و کاهش التهاب شده و موجب درمان انواع ضایعات و مشکلات بافتی و سلولی در بدن شود. به همین دلیل عصاره جفت به عنوان یکی از روش‌های درمانی موثر در طب بازساختی مورد توجه قرار گرفته است.

این ترکیب میتواند به صورت تزریقی عضلانی و یا زیر جلدی و یا به صورت موضعی مورد استفاده قرار گرفته و یا به عنوان یک داروی خوراکی مورد استفاده قرار گیرد.

جدید ترین راه درمان آرتروز زانو با سلول جفت یا Arthrocell :

آرتروسل محصول جدیدی در علم پزشکی است که با استفاده از عصاره ی جفت و انجام فرایند های پیشرفته بر روی آن تولید می گردد این محصول حاوی انواع فاکتور های رشد مانند  IGF , EGF  و … است که با جمع آوری و تغلیظ آن انجام انواع فرایند های ضد میکروبی تهیه می گردد.

امروزه کاربرد های فراوانی برای عصاره ی جفت در علم پزشکی تعریف شده است و هر روزه مقالات متعددی در مورد کاربرد های این محصول در مجلات علمی دنیا منتشر می گردد. درمان ریزش مو و تاثیر معنی دار در رشد مو، درمان اختلالات جنسی، درمان اسکارهای جراحی و همچنین استفاده به جای پی آر پی (به علت دارا بودن بیش از ۸۰۰ الی ۱۰۰۰ برابر فاکتور رشد نسبت به PRP) تنها موارد معدودی از کاربرد های این محصول می باشد.

یکی از استفاده های شایع محصول امروزه تزریق داخل مفصلی آن برای جلوگیری و بهبود روند تخریبی آرتروز مفاصل است. عصاره جفت طراحی شده جهت تزریقات داخل مفصلی یا به اختصار آرتروسل در واقع نسل آخر داروهای تزریقی داخل مفصلی می باشد.

همانطور که در بالا گفتیم این محصول به کمک تکنولوژی بسیار پیشرفته ای از جفت جنین انسان بعد از زایمان استخراج می گردد که در اصطلاح به آن عصاره ی جفت یا ارتروسل گفته می شود.

این محصول به دو صورت جامد و مایع تولید میگردد :

    1. جامد : که با نام Bone Graft ‌ نیز شناخته می شود برای افراد جوانی و به روش جراحی باز جای گذاری می شود.
    2. مایع : که دارای تکنولوژی تولید پیشرفته تری نیز می باشد. به روش تزریق داخل مفصلی برای بیمار تجویز می گردد.

برای اطلاع بیشتر میتوانید به سایت ایران ارتوپدیک مراجعه کنید.

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *