خانه » آگهی رپورتاژ » تزیین شکلات برای ولنتاین به شکل دسته گل

تزیین شکلات برای ولنتاین به شکل دسته گل

تزیین شکلات به شکل دسته گل در مراسم ولنتاین

تزیین شکلات برای ولنتاین

می­توانید بگویید مرسوم­ ترین هدایایی که افراد به هم می­دهند چیست؟ احتمالاً خواهید گفت گل رز، طلا، پول نقد و…یکی دیگر از هدایای بسیار مرسوم شکلات است، اینطور نیست؟ طعم شیرین شکلات تا مدت­ها یاد و خاطره مناسبت­‌های مختلف را در دل شیرین می­کند. اهمیت شکلات در مراسم ولنتاین بیشتر می­شود چراکه همه انتظار آن را می­کشند. اما شاید شکلات هدیه دادن کمی تکراری شده باشد، اینطور نیست؟ اگر شما هم حس می­‌کنید شکلات هدیه دادن دیگر تکراری شده این متن را مطالعه کنید چرا که به شما خواهیم آموخت چطور شکلات را برای مراسم ولنتاین آماده کنید که طرف مقابلتان را سورپرایز کنید.

چرا هدیه دادن شکلات در مراسم ولنتاین مرسوم است؟

برخی موضوعات به اندازه­ای بین مردم فرهنگ­‌های مختلف جا افتاده است که هیچ­گاه فرصت آن پیش نمی‌­آید که از علل آن بپرسیم. به راستی چرا تبادل شکلات در مراسم ولنتاین تا این حد مرسوم است؟ خب، دلایل متعددی را می­توان برشمرد. در اینجا به چند مورد مهم اشاره می­‌کنیم.

۱) یک هدیه تحریک­ کننده­ ی قوای عشق­ ورزی

از زمان آزتک­ها شکلات به عنوان نمادی از قوای عشق­ ورزی مطرح بوده است. در روایات آمده است که در زمان آزتک ­ها وقتی قصد داشتند یک زوج را برای عشق ­ورزی برانگیخته کنند شکلات را با موادی ترکیب می‌کردند تا مصرف کنند. علم مدرن امروز هم ثابت کرده است که خانم ­هایی که شکلات بیشتری می­‌خورند تمایل به عشق ­ورزی و ابراز علاقه بیشتری دارند.

۲) شکلات، یک خوردنی الهی

از زمان یونان باستان عقیده بر این بوده است که شکلات غذای خدایان است. هم­چنین در فرهنگ مایاها، شکلات یک گیاه مقدس بوده است. البته آنقدر نزد آزتک ­ها مهم بوده است که به عنوان پول مرجع در آن دوران از آن استفاده می­کرده است. شکلات ظاهرا تاریخی خدایی دارد! پس هدیه دادنش به کسی که او را دوست داریم هم شاید اشاره­ای به خدا گونگی او باشد.

۳) شکلات، غذایی با بار عاطفی بسیار زیاد و سالم

امروزه به طور علمی ثابت شده است که شکلات دارای اثرات فیزیولوژیکی و عاطفی بالا روی افرادی است که از آن استفاده می­کنند. بنابراین شکلات تنها علامت عشق نیست، بلکه نشانه­ای از علاقمندی به بروز آن نیز هست. همچنین، نشان داده شده است که شکلات به خصوص شکلات تلخ برای سلامتی بسیار مفید است. خوردن شکلات می­تواند در کاهش سرطان و بیماری ­های قلبی مؤثر باشد. هم­چنین شکلات دارای آنتی ­اکسیدان­‌ها و فلاونوئید های فراوان هستند که برعلیه رادیکال ­های آزاد نقش دفاعی دارند.

شاید همین سه دلیل بالا کافی باشد تا تصمیم بگیرید برای مراسم ولنتاین امسال هم شکلات هدیه دهید. اما آیا راهی نیست که شکلات را به گونه­ ای خاص تزئین کنیم تا جذابیت آن بالا برود؟ قطعاً شدنی است. شما می­‌توانید شکلات را به صورت دسته گل به شکل­‌های مختلف تزئین کنید. در ادامه بخشی از این طرح ­ها را مطرح می­‌کنیم.

قرار دادن شکلات بار داخل دسته گل

همه عاشق شکلات بار هستند، اینطور نیست؟ حتماً شما هم مثل من برندهای مطرح شکلات بار را می شناسید. اسنیکرز، مترو، کرانچ و …برای درست کردن این دسته گل شکلاتی می­‌توانید حدود بیست الی سی عدد از این شکلات بار را تهیه کنید و به شکل دسته­‌ای داخل دسته گل قرار دهید. هر چقدر برندهای که استفاده می­‌کنید متنوع ­تر باشد، دسته گل شکلاتی شما هم زیباتر می‌شود. فقط مراقب باشید که در خوردن آن­ها زیاده‌­روی نکنید چرا که دارای کالری بسیار زیادی هستند.

قرار دادن شکلات بار داخل دسته گل

قرار دادن آب ­نبات چوبی شکلاتی داخل دسته گل

این هم یک ایده­‌ی فوق ­العاده است. همه­‌ی ما از آب ­نبات چوبی هم کلی خاطره خوب داریم. همه آن روزهایی را به یاد می­‌آوریم که آب­ نبات چوبی را یک گوشه دهانمان نگه می­‌داشتیم و شادی کنان از مدرسه به خانه برمی­‌گشتیم. خب، شما می­توانید با استفاده از آب ­نبات چوبی شکلاتی هم یک دسته­‌ گل رمانتیک درست کنید. شاید بعد از اینکه این دسته گل را به طرف مقابلتان دادید، به یاد روزهای گذشته چند ساعت پیاده­ روی کنید. برای درست کردن دسته گل از آب­ نبات چوبی شکلاتی مثل مورد قبل عمل کنید. آب ­نبات چوبی­‌ها را به ترتیبی کنار هم قرار دهید که شبیه به دسته گل شوند و سپس دور آن­ها را تزئین کنید. فقط مراقب باشد. آب ­نبات ­های چوبی شکلاتی معمولاً زود آب می­‌شوند، بنابراین تا کمی قبل از هدیه دادنش بهتر است آن را در یخچال نگهداری کنید.

قرار دادن آب ­نبات چوبی شکلاتی داخل دسته گل

تقلید کردن یک دسته گل رز قرمز و سفید با توت ­فرنگی و شکلات شیری

یکی از مرسوم­ ترین طراحی­‌هایی که برای گل رز انجام می­‌دهند ترکیب گل رز سفید و قرمز در یک دسته گل است. شما می‌­توانید این دسته گل را با شکلات و توت­ فرنگی تقلید کنید و آن­ها را درون یک دسته گل قرار دهید. از توت­ فرنگی به عنوان گل رز قرمز و از شکلات شیری سفید رنگ به عنوان گل رز سفید استفاده کنید. این یک ترکیب هارمونیک ایجاد می­‌شود و مسلماً مورد توجه طرف مقابلتان قرار خواهد گرفت. در صورتی که علاقه ای به استفاده از گل رز در دسته گل خود نداشتید، برای آشنایی با چند پیشنهاد خوب برای انتخاب گل مناسب ولنتاین  میتوانید بر روی لینک کلیک کنید.

تقلید کردن یک دسته گل رز قرمز و سفید با توت ­فرنگی و شکلات شیری

ترکیب مارشملو و شکلات شیری، شبیه به یک دسته گل رز سفید با تزیینات سبز

یک دسته گل پر از گل­‌های سفید از جمله خاص ­ترین دسته گل­ هاست که به خوبی می­توانید آن را با شکلات شیری و مارشملو ترکیب کنید. پوشش سبزی هم که روی مارشملو­ها و شکلات­‌ها کشیده می­‌شود تداعی­ کننده­ی برگ­‌های گل‌­ها می­‌شوند. می­توانید برای اینکه مارشملوها و شکلات­‌ها متراکم نشوند از چوب­‌های بلند استفاده کرده و آن­ها را از هم جدا کنید.

ترکیب مارشملو و شکلات شیری، شبیه به یک دسته گل رز سفید با تزیینات سبز

دسته گل سنگ ­ریزه به همراه گل­های رز سفید و قرمز

این ایده هم بسیار جذاب است. می­توانید یک سبد گل کوچک تهیه کنید و درون آن را پر کنید از شکلات های سنگیه رنگی که به وفور در بازار پیدا می­شوند. پس از آن می­تواند چند عدد گل رز رنگی را بین سنگ­ها جا دهید تا یک ترکیب رنگی و زیبا حاصل شود. گویی که این گل ­های رز از میان سنگ­ های شکلاتی بیرون زده ­اند.

دسته گل سنگ ­ریزه به همراه گل­های رز سفید و قرمز

دسته گل اسمارتیز به همراه گل­ های رز

ایده­ ی قبلی را می ­توانید با اسمارتیزهای رنگی تزئین کنید. به جای استفاده از شکلات­های سنگی، می­توانید از اسمارتیزهای رنگی استفاده کنید و چند گل رنگی نیز بین آن­ها قرار دهید. یک دسته گل پر از اسمارتیز شکلات و گل رز هر کسی را عاشق شما می­‌کند! مراقب باشید که اسمارتیزها را از یک برند معتبر تهیه کنید چرا که انواع تقلبی زیادی از آن­ها در بازار موجود است.

دسته گل اسمارتیز به همراه گل­ های رز

جمع­ بندی

در این مقاله چند ایده به شما معرفی کردیم تا بتوانید یک دسته گل متفاوت درست کنید و همسرتان یا همسر آینده­تان را سورپرایز کنید. شکلات یکی از مرسوم ­ترین هدایای ولنتاین است اما با کمی خلاقیت می‌توانید آن را بشکل یک دسته گل جذاب هدیه دهید و تا آخر عمر از آن یاد کنید. امیدواریم از این مطالب استفاده لازم را برده باشید.

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *