خانه » آگهی رپورتاژ » نحوه انتخاب بهترین معلم شیمی کنکور برای تدریس خصوصی شیمی

نحوه انتخاب بهترین معلم شیمی کنکور برای تدریس خصوصی شیمی

راهنمای انتخاب معلم شیمی برای کنکور

انتخاب معلم شیمی کنکور

اگر قصد دارید درصد شیمی خود را در کنکور بالا بزنید یا در امتحان و آزمون‌های مربوط به شیمی نمره بالایی کسب کنید، بهتر است از یک معلم خصوصی شیمی کمک بگیرید. اما قبل از آن باید با نحوه انتخاب بهترین معلم شیمی کنکور برای تدریس خصوصی شیمی آشنا شوید. اگر در این زمینه هنوز دچار سردرگمی و بلاتکلیفی هستید بهتر است که در ادامه با ما همراه باشید تا بهترین معلم خصوصی را برای تدریس خصوصی شیمی انتخاب کنید.

ملاک های انتخاب معلم شیمی کنکور برای تدریس خصوصی شیمی

زمانی که خانواده شما یا خودتان تصمیم قطعی برای انتخاب معلم شیمی گرفتید، زمان آن رسیده است که چندین ملاک را برای انتخاب در نظر بگیرید. حتی می‌توانید از استاد بانک و ایران مدرس که مقالاتی در زمینه انتخاب بهترین معلم خصوصی برای شما توصیه‌هایی دارد را مطالعه کنید.

این ملاک‌ها عبارت است از:

  • سابقه و تخصص
  • مهارت‌های آموزشی
  • ویژگی‌های شخصیتی
  • نظرات و رضایت دانش آموزان

سابقه و تخصص

والدین شما باید به بررسی سابقه تدریس خصوصی معلم شیمی که برای شما انتخاب کرده‌‌اند، بپردازند تا با در نظر گرفتن بهترین معلم شیمی و با سابقه‌ترین آن‌ها دست به انتخاب بزنند. ملاک‌های زیر برای انتخاب آسان‌تر به شما کمک خواهد کرد. با ورود به وب سایت حامی شما می‌توانید از بهترین مقالات برای انتخاب بهترین معلم خصوصی و نحوه تدریس آن‌ها استفاده کنید.

  1. سابقه تدریس شیمی در کنکور و المپیاد
  2. سابقه تدریس خصوصی شیمی به دانش آموزان در سطوح مختلف
  3. تالیف کتاب یا جزوه آموزشی شیمی کنکور
  4. شرکت در آزمون های شیمی کنکور و المپیاد
  5. مدرک تحصیلی مرتبط (کارشناسی یا بالاتر) در رشته شیمی

سابقه تدریس شیمی در کنکور و المپیاد

یکی از مهم‌ترین ملاک‌هایی که والدین شما باید به آن توجه کافی داشته باشند، سابقه تدریس معلم خصوصی شما در کنکور و المپیاد است. اگر تازه کار است ما انتخاب آن را به شما پیشنهاد نمی‎کنیم؛ چراکه هر چقدر سابقه تدریس و فعالیت او در این حوزه بیشتر باشد به نفع شما است.

سابقه تدریس خصوصی شیمی به دانش آموزان در سطوح مختلف

ممکن است معلم خصوصی شما به غیر سابقه تدریس برای کنکور و المپیاد، برای دانش آموزان مقطع تحصیلی راهنمایی و دبیرستان تدریس کرده باشد. سابقه تدریس در این زمینه باعث می‌شود که نسبت به فعالیت در این حوزه آشنایی کاملی داشته باشد.

شرکت در آزمون‌‌های شیمی کنکور و المپیاد

داشتن مقام در حوزه المپیاد یا حتی کسب رتبه بالا در کنکور یکی از سوالاتی است که خانواده‌ها باید از معلم خصوصی فرزند خود بپرسند. حتی برخی از معلمان خصوصی شیمی هر ساله در این آزمون‌ها شرکت می‌کنند تا با نحوه سوالات و میزان دشواری آن‎ها آشنایی پیدا کنند.

مدرک تحصیلی مرتبط در رشته شیمی

این که معلم خصوصی که برای تدریس خصوصی شیمی انتخاب کرده‌اید، مدرکی مرتبط با همین حوزه داشته باشد، بسیار مهم است. تفاوت بسیاری وجود دارد، میان فردی که دکتری شیمی دارد با فردی که مهندس صنایع است. مدرک تحصیلی مرتبط را در اولویت خود قرار دهید.

مهارت های آموزشی

مهارت‌های آموزشی معلم و دبیر شیمی را مورد سنجش قرار دهید و حتی در صورت امکان چندین جلسه در کلاس در کنار فرزند خود حضور پیدا کنید تا متوجه مهارت‌های آموزشی معلم خصوصی شوید. مهارت‌های آموزشی که باید مورد توجه قرار گیرند، عبارت است از:

  1. توانایی توضیح مفاهیم شیمی به صورت واضح و قابل فهم
  2. توانایی حل مسائل شیمی به روش های مختلف
  3. آشنایی با تکنیک های تست زنی کنکور شیمی
  4. توانایی ایجاد انگیزه در دانش آموزان
  5. صبر و شکیبایی
  6. توانایی برقراری ارتباط موثر با دانش آموزان

توانایی توضیح مفاهیم شیمی به صورت واضح و قابل فهم

مفاهیم و درس شیمی بسیار سخت و دشوار است. نحوه بیان صحیح و واضح در این درس بسیار مهم است؛ چراکه با تدریس نادرست، شاگرد هیچ مطلب و نکته‌ای را متوجه نمی‌شود و دچار سردرگمی و چالش‌های جدیدی می‌شود.

توانایی حل مسائل شیمی به روش های مختلف

از آنجایی که این درس همانند ریاضی و فیزیک دارای مسائل و فرمول‎های سخت و دشوار است، معلم خصوصی با خلاقیتی که در زمان تدریس به کار می‌گیرد باید از طریق روش‌های مختلف بهترین تدریس را برای شما انجام دهد.

آشنایی با تکنیک های تست زنی کنکور شیمی

از آنجایی که شما معلم خصوصی شیمی را به دلیل بالا زدن درصد کنکور انتخاب کرده‌اید باید به شما روش‌های تست زنی و حل مسائل شیمی را در کمترین زمان ممکن یاد دهد تا در جلسه کنکور سوالات را همچون آب خوردن حل کنید.

توانایی ایجاد انگیزه در دانش آموزان

در دوران کنکور، فرزندان شما در استرس فراوانی به سر می‎برند. حل کردن بخشی از این استرس به عهده خانواده‌ها است و بخش دیگر آن وظیفه معلم خصوصی شیمی است که برای او انتخاب کرده‌اید. هر زمان که فرزند شما دچار بی انگیزگی یا استرس فراوان بود، معلم خصوصی وظیفه دارد با او همدلی کند و بهترین راحل ممکن را به او پیشنهاد دهد.

توانایی برقراری ارتباط موثر با دانش آموزان

نه تنها معلم خصوصی شما باید توانایی برقراری ارتباط با دانش آموزان را داشته باشد؛ بلکه باید به صورت موثر با والدین نیز ارتباط برقرار کند و در صورت چالش‌های موجود با خانواده‌ها به صورت موثر به صحبت و مکالمه بپردازد.

ویژگی های شخصیتی

در کنار همه موارد گفته شده که در نحوه انتخاب بهترین معلم شیمی کنکور برای تدریس خصوصی شیمی تاثیر گذار است، باید به موارد دیگری نیز توجه داشته باشید. ویژگی‌های شخصیتی یک معلم بسیار مهم است؛ چراکه در نحوه برخورد او با فرزندان شما تاثیر می‎گذارد. برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های شخصیتی یک معلم خصوصی عبارت است از:

  1. متعهد و مسئولیت پذیر
  2. با انگیزه و پرانرژی
  3. صبور و شکیبا
  4. دلسوز و مهربان
  5. منظم و دقیق

نظرات و رضایت دانش آموزان

نظرات و بازخورد دانش آموزان قبلی که با معلم خصوصی کار کرده‌اند را مورد بررسی قرار دهید. هرچقدر رضایت نسبت به او بیشتر باشد، شما با خیالی آسوده او را برای تدریس فرزند خود انتخاب خواهید کرد.

هزینه تدریس

هزینه تدریس خصوصی شیمی می‌تواند از معلمی به معلم دیگر و بسته به سابقه و تجربه آن‌ها و حتی از شهری به شهر دیگر نیز متفاوت باشد. مطمئن باشید که هزینه کردن برای معلم خصوصی شیمی در نهایت به نفع فرزندان شما است؛ چراکه رتبه بهتری در کنکور یا المپیاد شیمی کسب خواهند کرد.

منابع برای یافتن معلم خصوصی

منابع مختلفی وجود دارد که با کمک آن‌ها می‌توانید برای یافتن معلم خصوصی اقدام کنید. در ادامه تعدادی از آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم تا در صورت نیاز از آن‌ها استفاده کنید.

  • وب سایت‌های
    در ابتدا به شما چندین وب سایت معروف در ایران را معرفی می‌کنیم که با کمک آن‎ها می‌توانید معلم خصوصی شیمی را برای فرند خود انتخاب کنید. برخی از بهترین وب سایت‌ها در این حوزه عبارت است از: استاد بانک، کانون فرهنگی آموزشی قلم چی، ایران مدرس، حامی، فیاضیات، تیز آموز، دیجی تدریس
  • معلمان و مدارس
    یکی از روش‌های دیگری که می‌توانید از طریق آن معلم و مدرس خصوصی برای درس شیمی پیدا کنید این است که از دیگر معلمان مدرسه یا محل زندگی خود پرس و جو کنید تا بهترین معلم خصوصی برای درس شیمی را به شما معرفی کنند.
  • شبکه‌های اجتماعی
    شبکه‌های اجتماعی زیادی مثل فیسبوک، تلگرام و اینستاگرام وجود دارند که از طریق آن‌ها می‌توانید به دنبال معلمان خصوصی شیمی باشید.
ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *