خانه » آموزش برنامه های موبایل » آموزش اینستاگرام » آموزش پست گذاشتن حرفه ای در اینستاگرام + (نکات مهم)

آموزش پست گذاشتن حرفه ای در اینستاگرام + (نکات مهم)

نحوه پست گذاشتن در اینستاگرام

آموزش پست گذاشتن حرفه ای در اینستاگرام + (نکات مهم)

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی برای به اشتراک گذاشتن عکس و فیلم به صورت پست و استوری است. پست در صفحه شما تا زمانی که آن را پاک نکنید باقی می‌ماند. همچنین دوستان و فالوورهای شما می‌توانند آن را لایک و نظرشان را کامنت کنند. فرایند بارگذاری پست در اینستاگرام خیلی پیچیده نیست در این مقاله به آموزش آن پرداخته‌ایم با ما همراه باشید.

پست گذاشتن حرفه ای در اینستاگرام

در نگاه اول و بعد از ورود به اپلیکیشن اینستاگرام، در پایین صفحه موبایل چند آیکون مشاهده می‌کنید که به ترتیب از راست به چپ شامل پنجره پروفایل، پنجره فعالیت، پنجره پست، پنجره اکسپلور (جستجو) و پنجره فید است.

گام ۱

در مرحله ابتدایی و مطابق تصویر بر روی پنچره پست که در تصویر نشان داده شده کلیک کنید.

پست گذاشتن حرفه ای در اینستاگرام

گام ۲- در صفحه باز شده چند گزینه وجود دارد که عبارتند از:

۱- در سمت پایین و چپ با کلیک بر روی گزینه Gallery میتوانید یک عکس  را از پوشه‌های موجود انتخاب کنید. اگر تصویر انتخابی ابعادی بزرگتر از ابعاد استاندارد اینستاگرام داشته باشد قسمتی از آن برش داده می‌شود. با انتخاب دکمه موجود در سمت چپ (شماره ۲) که شبیه به دو فلش است عکس کوچکتر خواهد شد.

پست گذاشتن حرفه ای در اینستاگرام

۲- گزینه ۳ این امکان را می‌دهد تا چند عکس را همزمان انتخاب کنید.

پست گذاشتن حرفه ای در اینستاگرام

۳- با انتخاب گزینه ۴ یعنی Photo می‌توانید همان لحظه عکس گرفته و به اشتراک بگذارید.

پست گذاشتن حرفه ای در اینستاگرام

 

۴- پس از انتخاب هر یک از روش های ذکر شده گزینه Next یا فلش موجود در بالا سمت چپ را انتخاب کنید.

۵- در این مرحله می‌توانید عکس مورد نظر خود را توسط گزینه‌های مشخص شده ادیت کنید. و پس از ویرایش گزینه Next یا فلش موجود در بالا سمت چپ را انتخاب کنید.

پست گذاشتن حرفه ای در اینستاگرام

۶- مهمترین مرحله در این قسمت قرار داد. در کادر اول (شماره ۱) کپشن و تگ‌های مربوطه را تایپ می‌کند. استفاده از هشتگ این امکان را به شما می‌دهد تا افراد بیشتری پست شما در اکسپلور  اینستا و یا هنگام سرچ مشاهده کنند.

در قسمت Tag people (شماره ۲) میتوانید آیدی افرادی که در عکس حضور دارند و یا می‌خواهید آن‌ها از این پست شما با خبر شوند را بنویسید.

گزینه Add reminder (شماره ۳) پست را در تاریخ مشخص شده به شما یاداوری می‌کند.

اگر میخواهید مکان عکس را بنویسید بر روی Add location (شماره ۴) کلیک کنید.

اگر اکانت اینستاگرام شما به سایر شبکه‌های اجتماعی متصل است با انتخاب و فعال نمودن هریک از آن‌ها می‌‌توانید این پست را در این فضا‌ها نیز به اشتراک بگذارید.(کادر ۵)

پست گذاشتن حرفه ای در اینستاگرام

در انتهای صفحه گزینه Advanced Setting برای مدیریت بیشتر پست وجود دارد. که با انتخاب آن وارد صفحه زیر می‌شود. با انتخاب شماره ۱ (تصویر پایینی) می‌توانید افرادی که پست شما را لایک یا مشاهده کردند را مخفی کنید. همچنین با انتخاب شماره ۲ (تصویر پایینی) امکان کامنت گذاشتن را غیر فعال کنید.

 

پست گذاشتن حرفه ای در اینستاگرام

۸- در انتها برای بارگذاری و اشتراک پست در پیج علامت تیک را انتخاب کنید.

نکات مهم در پست گذاشتن حرفه ای در اینستاگرام 

⭕ اگر فکر میکنید با تبلیغ و جذب فالوور در اینستاگرام کار شما تمام شده در اشتباهید. لازم به ذکر است نکاتی در هنگام پست گذاشتن وجود دارد که باعث بازدید و رشد بیشتر پیج شما می‌شود. البته باید به رفتار فالوور ها، شرایظ کاربران، رده سنی و جنسیت آن‌ها توجه نمود.

⭕ اولین مورد زمان بارگذاری پست است که بهترین تایم زمانی است که کاربران در حال استراحت بوده و اینستاگرام خود را چک میکنند. مثلا اگر مخاطب شما خانم های خانه دار است پست خود را بین ساعت ۹ صبح تا ۱۹ منتشر کنید. همچنین اگر مخاطب شما دانش آموزان یا افراد شاغل هستند بهترین زمان بین ساعت ۱۷ تا ۲۱ است تا بازخورد بیشتری داشته باشید.

⭕ مورد بعدی در نظر گرفتن روزهای هفته است که باید بررسی کنید در کدام روزهای هفته و ایام تعطیل افراد بیشتری از پست شما دیدن می‌کنند.

⭕ بهترین تعداد پست ۳ تا ۴ عدد در طول روزهای هفته و زمان‎‌های ذکر شده است تا مخاطب از تعداد پست زیاد خسته نشود.

⭕ استفاده از هشتگ‌های مرتبط

⭕ توجه به شکل ظاهری پیچ و انتخاب عکس مناسب.

پیشنهادی: آموزش هایلایت کردن استوری اینستاگرام

 

درصورتی که به دنبال آموزش برنامه های موبایل هستید میتوانید در قسمت نظرات به ما اطلاع دهید تا آموزش های کاربردی و درخواستی شما را در وبسایت دانشچی قرار دهیم.

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *