خانه » مهارت نوشتاری » انشا در مورد بهترین آرزوی شما چیست؟

انشا در مورد بهترین آرزوی شما چیست؟

انشا در مورد بهترین آرزوی شما در آینده چیست؟

انشا در مورد بهترین آرزوی شما چیست؟
انشا توصیفی و زیبا با موضوع بهترین آرزوی شما چیست؟ تهیه شده تا با نحوه نگارش و مهارت نوشتاری آشنا شوند با دانشچی همراه باشید.

انشا بهترین آرزوی شما چیست؟

من هم مثل خیلی از آدم ها آرزوهای زیادی دارم. می گویند آرزوها، همان چیزهایی هستند که به دست نیامده و یا از دست رفته اند. آرزوهای من شاید خیلی بزرگ نباشند. اما می دانم اگر به وقوع بپیوندد، باعث خوش حالی همه می شود. یکی از آرزوهایم این است که مردم با هم مهربان باشند. خوب می دانم مهربانی مردم نسبت به هم چه تاثیرات مهمی در جامعه خواهد گذاشت.

در جامعه ای که مهربان است، هیچ کس احساس بدی ندارد. اما قبل از مهربان بودن مردم نسبت به هم آرزو دارم همه منصف بودن را یاد بگیرند. چون آدم هایی که انصاف دارند، همه را با هم برابر می بینند. می دانم آرزوهای من ساده است. اما همیشه هم آرزوهای ساده، به آسانی به دست نمی آیند. فکر کنید اگر فقط نیمی از مردم بیشترین انصاف را داشتند، چه اتفاقی می افتاد؟ باور کنید خیلی زود، نیمی دیگر هم با انصاف می شدند. انصاف داشتن و مهربانی مثل هوای تمیز است که ریه های خسته و مریض را شفا می دهد.

پیشنهادی: داستان خواندنی درباره محبت و مهربانی

من آرزو می کنم که مردم شفا بگیرند. دشمنی ها را فراموش کنند و به قول معروف درختِ دوستی بنشانند. من می دانم آرزوی محالی ندارم، اگر باور کنم بهترین آرزو را در قلبم پرورش می دهم. برای همین تلاش می کنم اولین قدم برای رسیدن به آرزوهایم را با خوب بودنِ خودم شروع کنم. آرزوهای خوب فقط داشتن آرزوهای شخصی نیست. مثلا اگر من آرزو کنم خیلی پول دار بشوم، چه تاثیری در جامعه خواهد داشت؟ یا آرزو کنم که بهترین امکانات را فقط خودم داشته باشم، چه سودی به دیگران خواهد رسید؟

من فکر می کنم آرزوهایی که دیگران در آن نقشی ندارند و نمی توانند سهمی از آن داشته باشند، آرزوهایی خود خواهانه است. اصلا آرزوهای بزرگ برای این در فکر و ذهن ما به وجود می آیند تا دیگران هم بتوانند از آن استفاده کنند. حالا که خوب فکر می کنم، می بینم بعد از انصاف و مهربانی، یکی دیگر از آرزوهایم عدالت است. با عدالت می توان حتی آرزوهایت را با دیگران تقسیم کنی. این ها که گفتم بهترین آرزوهای من بود. چون اعتقاد دارم در آخر، سودِ همه ی آرزوهای خوب به خودم هم خواهد رسید.

 

_ دوستان عزیز در صورتی که انشایی با این موضوع نوشته اید می توانید از قسمت نظرات برای ما ارسال کنید.

اختصاصی دانشچی _ نویسنده: اصغر فکور

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

2 دیدگاه

  1. بدی نبود😑😑😑

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *