خانه » مهارت نوشتاری » انشا در مورد اگر خدا نخواهد

انشا در مورد اگر خدا نخواهد

انشا درباره اگر خدا نخواهد برگی از درخت نخواهد افتاد

 اگر خدا نخواهد

در ادامه برای تقویت مهارت نوشتاری، نمونه ای از این انشا قرار داده ایم. با دانشچی همراه باشید.

موضوع انشا اگر خدا نخواهد

ما ایرانی‌ها باوری داریم که می‌گوییم اگر خدا نخواهد برگی از درخت نخواهد افتاد. یعنی در زندگی ما هر اتفاقی و هر رویدادی به قسمت یا خواست خداوند متعال بستگی دارد. هرچند خداوند به ما اختیار داده تا بتوانیم برای زندگی خود تصمیماتی بگیریم و حق انتخاب داریم اما در نهایت اگر خدا نخواهد هیچ چیزی اتفاق نمی‌افتد.

این جمله کمک میکند تا ما انسان‌ها در مقابل مشکلات، امیدمان به خدا باشد و بدانیم اگر در کاری تمام تلاشمان را کردیم و کار آنگونه که میخواستیم پیش نرفت قطعا حکمتی در آن نهفته بوده و خداوند مصلحت ما را در رسیدن به آن هدف نمی‌دیده است.

البته این موضوع نباید ما را به سمتی ببرد که دست از پشتکار و تلاش برداریم بلکه ما باید تمام همت خود را برای رسیدن به هدفمان به کار گیریم و اگر خدا نیز مصلحت بداند و بخواهد ما حتما موفق می‌شویم و اگر خدا نخواهد باید بدانیم که حتما نتیجه بهتری در آینده انتظارمان را می‌کشد.

در شروع هر کاری ما باید امید و توکلمان به خدا باشد و اگر خدا بخواهد ما به هدفمان خواهیم رسید و اگر خدا نخواهد باز هم باید به خدا توکل کنیم و سرنوشتمان را بپذیریم. خداوندی که ما را آفریده و به ما نعمت‌های زیادی عطا کرده بهتر از ما مصلحت ما را می‌داند پس ما باید به او اعتماد کنیم و اگر خدا نخواست تا کاری انجام شود آن را بپذیریم و صبر داشته باشیم چرا که خداوند همیشه بهترین را برای بنده خود میخواهد.

بیشتر بخوانید: انشا در مورد صبر و شکیبایی

جمله اگر خدا نخواهد یک معنی دیگر نیز دارد و آن این است که ما نباید از چیزی یا اتفاقی که هنوز رخ نداده بترسیم و باید با اعتماد و توکل به خدا بدانیم که تا خدا نخواهد اتفاق بدی برای ما نمی‌افتد و اینگونه می‌توانیم در تصمیمات خود با اراده و بدون ترس قدم برداریم.

خواست خدا ما را به سمت موفقیت پیش می‌برد. ترسیدن از آینده و نگران بودن برای آن ما را از راه و هدفمان منحرف می‌کند. خداوند در همه حال مراقب ماست. پروردگاری که دنیا را آفریده حتی حرکت مورچه‌ها را بدون توجه باقی نگذاشته بدون شک بر سرنوشت و آینده همه بندگان خود ناظر است و ما را به حال خود وا نمی‌گذارد. پس بهتر است ما هم سرنوشت خود را به دست او بسپاریم و با تلاش و کوشش و امید به خدا به موفقیت و هدف‌هایمان برسیم.

پیشنهادی: انشای خواندنی در مورد اگر من …

اختصاصی-دانشچی

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *