خانه » مذهبی و دینی » اموری که جز خداوند دیگران توان انجام آن را ندارند

اموری که جز خداوند دیگران توان انجام آن را ندارند

مختصر درباره اموری که جز خداوند دیگران توان انجام آن را ندارند

اموری که جز خداوند دیگران توان انجام آن را ندارند

در ادامه با یکی از اموری که کسی جز خدا توانایی انجام آن را ندارد، از کتاب دین و زندگی پایه دوازدهم آشنا می شوید. با دانشچی همراه باشید.

خداوند قدرتمند و مهربان است

خداوند مهربان، قدرتمند و با عظمت است و تمام امور عالم به اذن او انجام می شود و او از همه چیز باخبر است؛ تا آنجا که برگ درختی بر زمین نمی افتد مگر با اجازه او. اگر بقیه انسان ها هم می توانند کاری انجام دهند، همگی به دلیل نیروی اراده و قدرتی است که خداوند به آنها بخشیده و کسی به تنهایی از خودش چیزی ندارد.

اما برخی از امور هستند که خداوند خودش آن را انجام می دهد و هیچ بنده ای نمی تواند چنین کاری را انجام دهد. آن چیست؟!

🔶 پاسخ: بخشش گناهان انسان و باز کردن راه توبه برای او

هیچ کس جز خدا از دل انسان و از ریز به ریزِ کارهای او با خبر نیست. حتی در کمتر از یک ثانیه اگر فکری از ذهن انسان بگذرد خدا از آن باخبر است.
گاهی انسان در خلوت خویش گناهی انجام می دهد و کسی جز خود و خدا از آن گناه خبر ندارد. ولی خدا آنقدر مهربان است که پرده پوشی می کند و نمی گذارد آبروی بنده اش برود.

خدایی که شاهد گناه بنده اش بوده اما آبروداری می کند. سریع او را عقاب نمی کند. منتظر است او پشیمان شود و از گناه دست بکشد. انسان هایی را در زندگی اش می آورد تا او را موعظه کنند، گاهی او را در موقعیتی قرار می دهد که با خواندن یک نوشته یا شنیدن سخن دیگران یا … که او هشیار و بیدار شود و از گناه توبه کند.

هیچ کس جز خدا نمی تواند چنین کاری کند! بنده خطاکار را ببیند ولی به محض توبه کردن و پشیمانی اش، توبه اش را بپذیرد و او را از گناهان پاک کند.

خدا بسی مهربان است 🙂

اختصاصی-دانشچی

بیشتر بخوانید: ثمرات عمل به عهد و پیمان خود با خدا
ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *