خانه » مذهبی و دینی » مهمترین پایه های زندگی محکم و استوار

مهمترین پایه های زندگی محکم و استوار

زندگی محکم و استوار بر چه پایه‌هایی بنا می‌شود؟ – دین و زندگی پایه دوازدهم

پایه های زندگی استوار

در ادامه با مهم ترین پایه های زندگی محکم و استوار از کتاب دین و زندگی دوازدهم آشنا می شوید. با دانشچی همراه باشید.

پایه های زندگی استوار و محکم

زندگی استوار بر این پایه ها بنا شده است:

🔸 ایمان و اعتقاد به خداوند حکیم

🔸 تقوا و پرهیز از گناه

🔸 طلب خشنودی و رضایت خداوند

توضیح

در بسیاری از آیات قرآن، خداوند مهربان برترین و سعادتمندترین بندگانش را کسانی معرفی می کند که ایمان به او دارند و شرک نمی ورزند و عمل صالح انجام می دهند و هرگاه گناهی از آنها سر بزند، سریعا پشیمان می شوند و از خداوند طلب مغفرت و بخشش می کنند. در برخی جاها آنها را کسانی معرفی می کند که هم خدا از آنها راضی است و هم آنها از خداوند راضی اند.

قطعا خداوندی که انسان را آفریده، بیشتر از همه از مفاسد و مصالح اعمال او آگاه است و او می داند که کدام راه را به بندگانش معرفی کند تا سعادتمند شوند و در آخرت از خاسرین و زیان‌دیدگان نباشند.

کسی که به خدا ایمان داشته باشد، به او اعتماد می کند و نتیجه این اعتماد، سپردن کارهای خود به خداست چون می داند خداوند جز خیر او را نمی خواهد.

همچنین همین ایمان به خدا و باور به اینکه خداوند در تمام لحظات نظاره‌گر اعمال انسان است، موجب می شود که او شرم کند در محضر پروردگارش عمدا گناه کند چرا که عالَم محضر خداست و یک روز باید در پیشگاه خدا حاضر شویم و پاسخگوی رفتارهایمان باشیم.

انسان مومن، رضایت پروردگار را بر رضایت دیگران ترجیح می دهد و کاری نمی کند که آدم های اطرافش را راضی نگه دارد اما خشم الهی را برانگیزد.

 

اختصاصی-دانشچی

بیشتر بخوانید: راه های تقویت ایمان به خدا
ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *