خانه » مذهبی و دینی » چه کسانی سپاسگزاران واقعی نعمت رسالت بودند

چه کسانی سپاسگزاران واقعی نعمت رسالت بودند

پاسخ به سوال چه کسانی سپاسگزاران واقعی نعمت رسالت بودند؟

سپاسگزاران واقعی نعمت رسالت

خداوند پیامبران خویش را به منظور هدایت بشر به راه راست و دوری از عقاید باطل و خرافی ارسال کرد. عده ای ایمان آوردند و عده ای هم که هوی نفس بر آنها غالب گشته بود، پیامبر و آموزه های وحیانی او را انکار کردند و دنیا و آخرت خویش را از دست دادند. حال می خواهیم بدانیم چه کسانی قدر نعمت رسالت را دانستند و در مسیر سعادت قدم برداشتند. برای رسیدن به پاسخ این سوال از کتاب دین و زندگی پایه یازدهم با دانشچی همراه باشید.

سپاسگزاران واقعی نعمت رسالت

وَمَا مُحَمَّدٌ إِلَّا رَسُولٌ قَدْ خَلَتْ مِنْ قَبْلِهِ الرُّسُلُ ۚ أَفَإِنْ مَاتَ أَوْ قُتِلَ انْقَلَبْتُمْ عَلَىٰ أَعْقَابِكُمْ ۚ وَمَنْ يَنْقَلِبْ عَلَىٰ عَقِبَيْهِ فَلَنْ يَضُرَّ اللَّهَ شَيْئًا ۗ وَسَيَجْزِي اللَّهُ الشَّاكِرِينَ (۱۴۴ – آل عمران)

ترجمه: محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) فقط فرستاده خداست؛ و پیش از او، فرستادگان دیگری نیز بودند؛ آیا اگر او بمیرد و یا کشته شود، شما به عقب برمی‌گردید؟ (و اسلام را رها کرده به دوران جاهلیّت و کفر بازگشت خواهید نمود؟) و هر کس به عقب باز گردد، هرگز به خدا ضرری نمی‌زند؛ و خداوند بزودی شاکران (و استقامت‌کنندگان) را پاداش خواهد داد.

باتوجه به این آیه شریفه، سپاسگزاران رسالت کسانی هستند که هیچ گاه حتی بعد از مرگ پیامبر نیز از راه حق برنمی گردند و همچون دوران جاهلیت عمل نمی کنند.

آیه هشدار می دهد که: حتی اگر عده ای دوباره به همان دوران جاهلیت برگردند، هیچ ضرری به خدا نمی رسد بلکه خودشان ضرر می کنند!

چرا که انسانها محتاج هدایت هستند و اگر گوش و چشم خود را روی آموزه های الهی ببندند، مسیر زندگی را اشتباه طی کرده و در قیامت جزو زیان دیدگان اصلی خواهند بود.

بیشتر بخوانید: هدف زندگی از دیدگاه قرآن

اختصاصی-دانشچی

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *