خانه » مذهبی و دینی » از شهدا چه درس هایی می توان گرفت

از شهدا چه درس هایی می توان گرفت

تحقیق در مورد درس هایی که از شهدا می توان گرفت_ هدیه های آسمان پایه ششم

از شهدا چه درس هایی می توان گرفت

در ادامه با مواردی که می توان از زندگی شهدا درس گرفت از کتاب هدیه های آسمان پایه ششم آشنا می شوید. با دانشچی همراه باشید.

درس های شهدا به ما

💠 شهدا کسانی هستند که در راه زنده نگه داشتن دین اسلام، جان خویش را خالصانه در طَبق اخلاص گذاشتند و با دشمنان جنگیدند. آنها اسوه و الگوی بارزی از صبر، استقامت، ایثار و شجاعت اند.

💠 اگر شهدای ۸ سال دفاع مقدس را در نظر بگیرید، با تمام سختی ها و مشکلاتی که داشتند و همچنین مشکلات اقتصادی فراوان کشور، پای در جبهه های نبرد علیه دشمن گذاشتند و با کمترین امکانات جنگیدند اما اجازه ندادند دشمن نااهل و پست، سرزمین ما را در چنگال های خود فرو برده و بر آن دست درازی کند.

💠 آنها می توانستند گوشه ای بنشینند و دست روی دست بگذارند تا شاید فرجی حاصل شود! اما نه! به خوبی معنای توکل را درک کرده بودند. یقین داشتند که اگر پا در رکاب گذارند و با تمام وجودشان، بجنگند و توکلشان هم بر خدا باشد، حتما پیروز خواهند شد.

💠 شهدا به ما آموختند در راه خدا، از هیچ کس جز خدا نباید ترسید.

💠 آنها به ما فهماندند که کشورهای استبدادگر و متجاوز، فقط منتظرند که کم کاری کشورهای دیگر را در دفاع از سرزمینشان ببینند تا لبخندزنان به آن کشور هجوم برند! اما زهی خیال باطل! شهدای ما تمام محاسبات آنها را بهم ریختند و ناامیدشان کردند!

💠 شهدا آموختند که اگر به دشمن لبخند زنی، باید برای همیشه برده‌شان شوی! باید با دشمن، سخت بود و با نفرت جنگید.

💠 از شهدا می آموزیم که وحدت و همدلی، مانع از نفوذ دشمنان به سرزیمنمان می شود.

💠 آنها به ما آموختند که باید استقلال داشت و خودکفا بود؛ کشوری که در برآوردن کمترین احتیاجاتش به بیگانه محتاج باشد، پیشرفت نخواهد کرد.

💠 شهدا اسوه های نیکوی خوش اخلاقی و تقوا بودند. آنها از هوای نفس خود که دشمن وجودشان بود گذشتند و پیروز شدند تا توانستند بر دشمن بیرونی شان هم پیروز گردند.

 

اختصاصی-دانشچی

بیشتر بخوانید: آشنایی با وظیفه خود در برابر شهیدان
ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *