خانه » دانش و فناوری » همه چیز در مورد برند ایسوس

همه چیز در مورد برند ایسوس

 معرفی برند سونی و محصولات آن

همه چیز در مورد برند ایسوس

شرکت ایسوستک (ASUSTeK) که با نام اختصاری ایسوس در دنیا شناخته شده است در تاریخ ۲ آوریل ۱۹۹۰ توسط چهار مهندس کامپیوتر که قبلا در شرکت کامپیوتری «اِیسر» فعالیت می‌کردند در تایوان تاسیس شد و اولین فعالیت خود را با تولید مادربورد با تعداد کمی کارمند آغاز کرد.

ایسوس یکی از بزرگترین شرکت‌های تولید کننده رایانه و لوازم جانبی در جهان است و از محصولات آن می‌توان به تولید مادربورد، مادربورد سرور، رایانه شخصی، سیستم سرور، لپ‌تاپ، نمایشگر ال سی دی، کارت ویدئو، کارت ویدئوی ۳  بعدی، دستگاه‌های اینترنت پهن‌باند، تلفن همراه، باتری ایسوس، رایانه جیبی، دیسک‌گردان‌های نوری، روتر ارتباط بی‌سیم، قطعات شبکه و دیگر ابزارهای جانبی اشاره نمود.

تاریخچه برند ایسوس

دفتر مرکزی شرکت ایسوس در تایپه، پایتخت تایوان قرار دارد و محصولات خود را به غیر از کشور مبدا، به سایر کشورهای جهان صادر می‌کند. ایسوس بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده مادربورد در دنیاست و در ۲۰۰۹، در بیش از ۲۹ درصد رایانه‌های دنیا و بیش از هر شرکت دیگری، از مادربوردهای این شرکت استفاده شده‌ است. گفتنی است درآمد این شرکت در سال ۲۰۰۹ میلادی، ۲۱٫۹ میلیارد دلار و سود آن حدود ۵۲۲ میلیون دلار بوده‌است.

یکی از محصولات موفق شرکت ایسوس، رایانه‌ی شخصی «ای» (Eee PC) است که در سال ۲۰۰۷ به بازار عرضه شد و توانست جوایز متعددی را از آن خود کند. این نوت‌بوک کوچک، ارزان و سبک وزن برای کاربران کم تجربه رایانه که به تمام ابزارهای یک رایانهٔ کامل احتیاجی ندارند، طراحی شد و به‌ خاطر برنامه‌های سازگار با اینترنت در آن، به «نِت‌بوک» شهرت یافت. با استقبال بازار از این محصول، دیگر شرکت‌های رقیب مانند ایسر، لِنووُ، توشیبا، دِل و هیولت پاکارد نیز، بیدرنگ به ساخت نت‌بوک‌های مشابه پرداختند و شرکت ایسر در فروش این نوع محصول، از ایسوس پیشی گرفت.

ایسوس در سال ۲۰۱۰ یک خانواده جدید با نام «ای‌پَد» (EeePAD) به سبد تولیدی خود اضافه نمود. همچنین ایسوس، نخستین نوت‌بوک سه‌بعدی بدون نیاز به عینک را در نمایشگاه سبیت ۲۰۱۱ رونمایی کرد.

نام برند ایسوس 

شرکت ایسوس نام خود را از کلمه پگاسوس (Pegasus) برگرفته است که در اسطوره‌های یونان، اسب بالدار جاودانی؛ یار باوفای بلروفون است و نماد اندیشه و خرد می‌باشد.

گوشی‌های موبایل ایسوس 

ایسوس در سال ۲۰۰۶ به سمت تولید اولین گوشی های موبایل حرکت کرد و توانست اولین موبایل خود را تولید کند. این محصولات مانند سایر تولیدات این شرکت از کیفیت و زیبایی خوبی برخوردارند. گوشی‌های موبایل ایسوس در سایزهای ۴ ، ۵ و ۶ اینچ به بازار عرضه شده اند و شامل سه دسته کلی Zenfon، Padpone و Ponepad با رنگبندی متنوع است.

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *