خانه » مهارت نوشتاری » انشا در مورد علم و دانش

انشا در مورد علم و دانش

انشا درباره علم و دانش با متن ادبی

انشا علم و دانش

در پست انشای ادبی با موصوع ” علم و دانش ” و توصیفی زیبا در این مورد توسط تیم دانشچی تهیه شده است با دانشچی همراه باشید.

انشا علم و دانش

به آسمان خیره شده بودم، خط سفیدی که رد حرکت هواپیمایی بود مرا به فکر فرو برد، با خودم گفتم در گذشته کسی تصورش را هم نمی کرد که بتواند به آن نقطه از آسمان برود و پرواز کردن برای انسانها نه تنها یک رویا بود؛ بلکه اصلا فکر نمی کردند روزی وسایل نقلیه ای اختراع شود که بتوانند در زمان کوتاه مسیر طولانی را طی کنند.

به گذشته های دورتر فکر میکردم که خبری از تکنولوژی امروز نبود نه جارو برقی، نه لباس شویی، نه چرخ خیاطی ، نَه موبایل، نَه تلویزیون نَه لباس مناسب، نه برق و روشنایی، نه آتش، نه … و هیچ تکنولوژی ای وجود نداشت.

واقعا این انسان چه موجود عجیبی است! همه اینها را خودش اختراع کرده و به اینجا رسیده است و مطمئنا در آینده نیز چیزهایی را اختراع خواهد کرد که امروزه حتی تصورش را هم نمی کنیم.

واقعا انسان یکی از شگفت انگیز ترین مخلوقات خداوند است؛ اما چه چیزی انسان را این چنین شگفت انگیز کرده است، چه ابزاری این قدرت را به انسان داده که بتواند این گونه جهان را تغییر دهد، این گونه بر سایر موجودات زمین برتری یابد، انسانی که وقتی پا روی زمین گذاشت هیچ ابزاری به همراه نداشت جز نیروی عقل و علم و دانش.

بله آنچه که انسان را از سایر موجودات متمایز می کند قدرت عقل و وعلم اوست.

شاعر می گوید:

درخت تو گر بار دانش بگیرد
به زیر آوری چرخ نیلوفری را

انسان ها با کمک علم و دانش در برابر حیوانات و بلایای طبیعی و حوادث از خود مراقبت کردند، با نیروی دانش خوراک و پوشاک و مسکن ایده آل خود را ساختند، با علم و دانش با بیماری ها مقابله کردند، باعلم و دانش وسایل ارتباطی ایجاد کردند و هزاران کار دیگر که قابل شمارش نیست.

بنابراین علم و دانش نعمت خداوند حکیم است که به انسان هدیه داده شده و انسانها به وسیله آن می توانند نیازهای خود را برطرف و زندگی را برای خود آسان کنند.

برای خواندن انشاهای دانش آموزی کلیک کنید

اختصاصی _ نوسنده دانشچی

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

یک دیدگاه

  1. واقعا سایتتون عالیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *