خانه » مهارت نوشتاری » چرا زندگی به یک سفر تشبیه شده است؟

چرا زندگی به یک سفر تشبیه شده است؟

انشا و تشبیه زندگی به یک سفر

تشبیه زندگی به یک سفر

شباهت های زندگی و سفر

بسیاری از انسان ها در طول عمرشان به سفر می روند. سفر به شهر یا کشوری دور یا نزدیک. در سفرشان گاهی شادند و گاه غمگین. اما در آن تجاربی را بدست می آورند. زندگی هم مانند یک سفر است زیرا:

۱- انسان در سفر تجربه هایی بدست می آورد و در زندگی نیز همینطور است چرا که با گذر زمان، تجارب او زیاد می شود.

۲- سفر، گردشی است که در زمان کوتاه انجام می شود. زندگی هم یک نوع گردش است؛ در یک چشم بهم زدن می گذرد و به پایان می رسد. انسان مسافری است که چند روزی را در دنیا سفر می کند سپس به خانه ی همیشگی و اولش در دنیای آخرت بر می گردد.

بیشتر بدانید: در مورد زندگی

۳- یک مسافرت برای انسان می تواند غمگین یا شاد باشد و این بنابر برنامه ریزی ها یا اتفاقاتی است که در طول سفر برای انسان رقم می خورد. زندگی هم، چنین است. در این سفر دنیایی اگر تدبیر و برنامه ریزی داشته باشیم و به چشم مثبت و دور از انرژی های منفی به زندگی بنگریم، در نهایت لذت خواهیم برد اما برعکس، اگر دائما در حال غر زدن و منفی گرایی باشیم و بدون هیچ برنامه ای فقط روزها را یک پس از دیگری پشت سر بگذاریم، نتیجه مفیدی نخواهد داشت.

۴- در مسافرت، هرکس دیر یا زود به مقصدش می رسد. زندگی هم همینطور است؛ عده ای زودتر سفرشان به پایان می رسد و عده ای هم دیرتر… .

۵- کسی که به مسافرت می رود اگر وسایل مجهزی نداشته باشد به مشکل بر می خورد. زندگی هم سفریست که اگر انسان مجهز به وسیله ی تلاش و توکل نباشد با مشکل ” شکست ” رو به رو می شود.

تشابهات بسیاری بین زندگی و یک مسافرت وجود دارد که تنها به این تعداد بسنده کردیم اما بزرگ ترین تشابه این دو، همان طور که گفته شد، پایان پذیری شان است؛ هردو دیر یا زود تمام می شوند. حواسمان را جمع کنیم تا مبادا پس از سفر، دست خالی و پشیمان به مقصد برسیم.

اختصاصی – دانشچی

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *