خانه » اجتماعی » در موقع سخن گفتن دیگران به چه نکاتی باید توجه کرد؟

در موقع سخن گفتن دیگران به چه نکاتی باید توجه کرد؟

هنگام گوش دادن به سخنان دیگران چه نکاتی را رعایت کنیم ( احترام به سخن گفتن دیگران )

در موقع سخن گفتن دیگران به چه نکاتی باید توجه کرد؟

به صورت مختصر با چند نکته کلیدی و ساده با آداب خوب گوش دادن به سخنان دیگران و نحوه احترام گذاشتن به حرف های گوینده آشنا شوید، با دانشچی همراه باشید.

چگونه به حرف دیگران گوش دهیم

در هنگام سخن گفتن دیگران اولین نکته ای که باید به آن توجه کرد، سکوت کردن است. وقتی کسی صحبت می کند ما باید ساکت باشیم و به حرفهایش با دقت گوش دهیم، نباید حرف گوینده را قطع کنیم و وسط کلامش صحبت کنیم؛ زیرا این کار بی ادبی است و باعث ناراحتی گوینده می شود، پس باید صبور باشیم و بعد از تمام شدن سخنش، حرف بزنیم.

نکته دیگر اینکه باید در هنگام صحبت کردن شخصی، به او توجه کنیم و این توجه کردن را با تکان دادن سر یا حالات چهره نشان بدهیم، نباید در هنگام سخن گفتن کسی، مشغول کار یا بازی با موبایل یا تماشای تلویزیون باشیم، اگر کسی با ما صحبت می کند و ما به جای توجه به او سرمان به گوشیمان باشد، باعث دلخوری گوینده می شویم.

نکته سوم اینکه باید شنونده ای امانت دار باشیم. اگر کسی حرفی را به ما گفت که دوست ندارد دیگران از آن با خبر شوند، راز دار باشیم و به سخن چینی نپردازیم.

نکته چهارم ارتباط چشمی برقرار کنید و زیرا نگاه کردن شما نشانه علاقه نشان دادن به صحبت های طرف مقابل است، در این حین لبخند در چهره شما نشانه محبت و دوستی شما است.

نکته پنجم در صورتی که صحبت شخص مقابل طولانی بود و ناچار به صحبت کردن بودید باید قبل از شروع صحبت، از کلمات متاسفم، عذرخواهی میکنم که بین صحبت های شما حرف میزنم.

نکته ششم از نگاه کردن مدام به ساعت و صفحه گوشی خودم بپرهیزید زیرا این عمل نشان دهنده بی میلی شما از شنیدن سخنان طرف مقابل است.

نکته هفتم زمانی که تلفن همراه شما زنگ خورد، اگر تماس مهمی نبود از پاسخ دادن به آن پرهیز کرده و بعد از پایان صحبت گوینده به تماس گیرنده زنگ بزنید.

پیشنهادی: همه چیز درباره آداب معاشرت
ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *