خانه » زیست شناسی » تحقیق گراز و خرس در جنگل ، اهمیت و فواید وجود آنها

تحقیق گراز و خرس در جنگل ، اهمیت و فواید وجود آنها

اهمیت گراز و خرس در جنگل

اهمیت گراز و خرس در جنگل

مرور مختصر در مورد خرس و گراز و پاسخ به جمع آوری اطلاعات اهمیت و فواید این دو حیوان در جنگل .

مختصر درمورد گراز

گراز یا خوک وحشی اورآسیا نوعی خوک است که نیای بیشتر خوک‌های اهلی به‌شمار می‌رود. این حیوان بومی بیشتر مناطق شمالی و مرکزی اروپا، نواحی مدیترانهای (از جمله کوه‌های اطلس در شمال آفریقا) و بیشتر مناطق آسیا است. نسل این حیوان در شمال آفریقا و برخی نقاط اروپا منقرض شده‌است. گراز توسط انسان به نقاط دیگر دنیا از جمله بخش‌های از ایالات متحده و آرژانتین و نیز استرالیا وارد شده‌است.گراز دارای ناخن های درازیست که در صورت مواجهه با خطر ناخن میکشد.

مختصر درمورد خرس

خرس‌ها پستاندارانی هستند که در خانوادهUrsidae جای می‌گیرند. خرس‌ها به فروراستهٔ سگ‌واران تعلق دارند و نزدیک‌ترین خویشاوندانشان خوک‌های دریایی هستند. هرچند فقط هشت گونه خرس وجود دارد اما پراکنش جغرافیایی وسیعی دارند و در زیستگاه‌های متنوعی از قطب شمال گرفته تا برخی نقاط نیمکره جنوبی سکونت دارند.

جمع آوری اطلاعات

گفته می شود وجود گراز و خرس در جنگل، فوایدی دارد. در این مورد از منابع معتبر، اطلاعاتی را جمع آوری و به صورت گزارش در كلاس ارائه نمایید.

پاسخ

اهمیت گراز در جنگل

پوزه دراز و محکمی که دارد و از ریشۀ درختان تغذیه می کند. در حین خوردن غذاهای گیاهی خاک را شخم می زنند. در

بیابان و علف زارهایی که گراز وجود دارد به دلیل زیر و رو شدن خاک و پاشیده شدن آن روی دانه گیاهان، رویش و تنوع آنها بیشتر است

(به همین دلیل به آنها تراکتور طبیعت می گویند)

نکته: البته برای زمین های کشاورزی مناسب نبوده و سبب نابودی محصول می شود.

اهمیت خرس در جنگل

با اینکه همه چیز خوارند ولی اکثراً از دانه و میوه گیاهان استفاده می کنند . پس از خوردن این دانه ها که در بدن خرس جذب نمی شود به همراه مدفوع (که خود نوعی کود محسوب می شود) روی خاک ریخته و با رسیدن رطوبت رویش پیدا کرده و سریعاًرشد می کنند.

بیشتر بخوانید: آشنایی با شیر سلطان جنگل


گراز و خرس
منابع / ویکیپدیا

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *