خانه » آگهی رپورتاژ » شاسی گوشی چیست؟ و چه تفاوتی با قاب دارد

شاسی گوشی چیست؟ و چه تفاوتی با قاب دارد

شاسی گوشی چیست؟ و مختصر در مورد آن

شاسی گوشی چیست؟

شاسی گوشی چیست؟

شاسی گوشی موبایل یک نوع قاب است که جنس آن از پلاستیک، شیشه و فلز بوده و به طور کامل دور و پنل پشتی گوشی را پوشش می‌دهد و قطعات موبایل در آن قرار می‌گیرد. همچنین قطعات همراه با قاب و شاسی هر گوشی موبایل با مدل‎‌های دیگر متفاوت است.

شاید برای شما این سوال پیش بیاید که قاب با شاسی چه تفاوتی با یکدیگر دارند، بارزترین تفاوت قاب با شاسی در این است که قاب‌ها فقط دور گوشی را پوشش می دهند اما شاسی‌ها تمام سطح گوشی به جز نمایشگر را شامل می‌شوند و نسبت به قاب از گوشی حفاظت بیشتری را بعمل می‌آورند.

اگر گوشی شما دچار خط و خش، ضربه خوردگی، شکستگی، انحنا در قسمت بدنه و یا … شده و برای شما مشکلاتی نظیر ظاهری زننده و یا اینکه اختلالاتی را در کارایی آن ایجاد کرده است، قاب و شاسی گوشی شما نیاز به تعویض دارد.

نکات مهم در خرید قاب و شاسی

۱- به منظور تعویض قاب و شاسی باید تمام اجزای آن باز شود که زمان مورد نیاز برای تعویض قاب و شاسی گوشی موبایل بسته به نوع آن متفاوت بوده و در برخی از مدل‌‌ها تعویض قاب و شاسی پر ریسک تر از بقیه مدل‌ها است که اگر توسط خود کاربر تعویض شود امکان شکستن تاچ و ال سی وجود دارد بنابراین برای انجام این کار نیاز به یک تعمیرکار مجرب می‌باشد.

۲- از جمله نکاتی که شما در هنگام خرید یک قاب و شاسی باید به آن توجه زیادی کنید کیفیت و اصل بودن آن است که در صورت تقلبی بودن، میتواند مشکلاتی مانند آنتن دهی بد یا قرار نگرفتن درست قطعات موبایل در جای خود را برای شما ایجاد کند که ممکن است گوشی موبایل به درستی کار نکند و یا حتی برخی قطعات دچار آسیب شوند.

از کجا بخریم؟

اگر قاب و شاسی گوشی موبایل شما نیاز به تعویض دارد می‌توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی موبایل خاص که لینک آن در ادامه قرار داده شده است قاب و شاسی مورد نظرتان با کیفیتی اصلی به صورت آنلاین خریداری نمایید.

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *