خانه » اطلاعات عمومی » تحقیق در مورد ترازو و انواع آن

تحقیق در مورد ترازو و انواع آن

همه چیز درباره ترازو و انواع آن ⚖

درباره ترازو و انواع آن

در ادامه با تعریف ترازو و انواع آن از کتاب علوم سوم ابتدایی آشنا می شوید. با دانشچی همراه باشید.

ترازو چیست؟

تَرازو ابزاریست برای اندازه‌گیری وزن اجسام مختلف. ترازوهای قدیمی یا همان سنتی معمولاً از دو کفه و یک عقربه به نام شاهین تشکیل شده‌اند. برای اندازه‌گیری وزن از وزنه‌هایی که بر اساس واحدهای وزنی اعم از مثقال و گرم و پوند و … ساخته می‌شوند استفاده می‌گردد.

در فرهنگ لغت فارسی واژه تراز به معنی هم‌سطح بودن است و ترازو یعنی «وسیله‌ای که با اصل هم‌سطحی» کار می‌کند.

انواع ترازو

  1. صنعتی
  2. خانگی
  3. زیر پایی
  4. فروشگاهی
  5. آزمایشگاهی

تحقیق در مورد ترازو و انواع آن

ترازوی صنعتی

گروهی از ترازو می باشند كه دارای بدنه ی مقاوم با كاربری متفاوت هستند كه از جمله ی این ترازو ها می توان به ترازوی قطعه شمار اشاره كرد كه دارای امكان شمارش قطعات بوده و در حین توزین، تعداد قطعات را نیز شمارش می نماید.

ترازوی خانگی

گروهی از ترازوی دیجیتال می باشد كه به شكل كاسه ای حالت معمولا تولید می گردد و برای استفاده در آشپزخانه ی منازل مورد استفاده قرار می گیرد از این رو به ترازو خانگی معروف می باشد.

ترازوی زیر پایی

گروهی از ترازو دیجیتال است كه به شكل بدون عملك بوده و نمایشگر ترازو بر روی بدنه در حال نمایش است و روی نمایشگر با جنس بدنه ی ترازوی دیجیتال پوشیده شده است.

ترازوی فروشگاهی

در فروشگاه ها از ترازوی دیجیتالی استفاده می گردد كه مطابق با نیاز فروشگاه دارای قابلیت هایی می باشد که باید وزن محصولات را دقیق برحسب گرم و محاسبه قیمت اندازه گیری کند. این گروه از ترازوی دیجیتال دارای تنوع بالایی است كه پیشرفته ترین این ترازو ها، ترازوی لیبل پرینتر است كه همراه با تولید باركد واقعی امكان هماهنگ شدن با صندوق فروشگاهی را آسان نموده است.

ترازوی آزمایشگاهی

گروهی از ترازو های صنعتی است كه دارای دقت بسیار بالا و قدرت توزین مواد بسیار ریز گرمی را دارد، ترازو آزمایشگاهی به صورت رایج دارای محفظه ی توزین است كه تاثیر و دخالت هوای محیط ترازو را كاهش می دهد.

بیشتر بخوانید: درباره انواع آینه

تحقیق انواع ترازو سوم ابتدایی _دانشچی

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

2 دیدگاه

  1. سلام ببخشید چرا دو بار ترازوی فروشگاهی رو نوشتید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *