خانه » سرگرمی » بازی برج هیجان (جنگا) و روش بازی کردن آن

بازی برج هیجان (جنگا) و روش بازی کردن آن

بازی برج هیجان یا جِنگا

بازی برج هیجان یا جنگا

بازی جنگا چیست؟

جنگا (به انگلیسی: Jenga) یا برج هیجان بازی مهارت جسمی و روحیست که توسط لسلی اسکات ایجاد شده‌است و در حال حاضر توسط شرکت برادران پارکر که بخشی از شرکت چند ملیتی هسبرو است به بازار عرضه می‌شود. در طی بازی، بازیکنان به نوبت یک بلوک از برج را بیرون می‌کشند و آن را در بالای برج قرار می‌دهند. به این ترتیب یک ساختار بلندتر و به طور فزاینده‌ای ناپایدارتر ایجاد می‌کنند. جنگا از کلمه سواحیلی به معنی “برای ساخت” مشتق شده‌است. این بازی برای رده سنی بالاتر از هفت سال ( ۷ تا ۹۹ سال) قابل استفاده می باشد. مهارت تمرکز ، دقت ، هوش و تفکر از جمله مهارت های لازم برای پیروزی در این بازی مهیج می باشد
بازی جینگا یا همان برج هیجان شامل ۴۸ قطعه چوبی می باشد.

انواع مختلف جنگا

  • برج هیجان
  • جینگا
  • ویستروی

آموزش و روش های بازی جنگا

روش اول بازی : برای شروع بازی جنگا Jenga باید بلوک های چوبی رو به صورت افقی و عمودی روی هم بچینید تا یک برج ۱۸ طبقه چوبی ساخته بشود . این برج باید ۱۸ طبقه و در هر طبقه باید ۳ بلوک قرار بگیرد. بلوک ها باید یک ردیف افقی ویک ردیف عمودی چیده بشود .بعد از اینکه برج چوبی تکمیل شد، بازیکنی که برج را چیده باید بازی را شروع کند . روش بازی به این صورت است که هر بازیکن به نوبت باید یک بلوک چوبی را از هر جایی غیر از دو ردیف اول ( بالای برج ) بردارد.هر بازیکنی که برج را خراب کند، باخته است !

هر یک از بازیکنان به صورت دلخواه یکی از مهره ها را انتخاب و با یک دست آن مهره را از جای خود خارج کرده و بر روی برج قرار می دهد این کار به صورت نوبتی ادامه پیدا می کند ، کسی که باعث ریزش برج شود بازنده بازی است.

روش دوم بازی : این روش بازی مقداری سخت تر بوده و عامل شانس دخالت بیشتری در آن دارد، بطوری که در این روش انتخاب مهره با استفاده از تاس صورت می گیرد. تاس عدد دار : جمع اعداد تاس انداخته شده همان مهره ای می شود که باید خارج شود و در تاس رنگی همان رنگی تاس انداخته شده مهره ای است که باید از جای خود خارج و بر روی برج قرار گیرد . تا کسی که باعث ریزش برج می شود بازنده بازی است

قوانین بازی جنگا

بازیکن باید فقط با یک دست کار کند (همزمان از ۲ دو دست استفاده نشود)

موقع تست کردن بلوک اگر بازیکن یک بلوک دیگر را کج کند تا بخواهد از بلوکی که به آن دست زده است انصراف بدهد باید اول آن بلوک را به حالت اولیّه برگردانده و بعد بازی را ادامه دهد.

هر بازیکنی که باعث فروریختن برج بشود بازی را باخته است و باید برای شروع بازی بعدی برج را دوباره بچیند .

هر بازیکنی که برج را چیده است باید بازی را شروع کند.

پیشنهادی: رنگ آمیزی کنید
ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *