خانه » مهارت نوشتاری » انشا کوتاه در مورد شخصیت

انشا کوتاه در مورد شخصیت

توصیف و انشا درباره شخصیت یک فرد

انشا شخصیت

انشا با موضوع شخصیت به صورت ادبی و توصیفی برای دانش آموزان آماده شده تا با نحوه نگارش و مهارت نوشتاری آشنا شوند با دانشچی همراه باشید.

انشا شخصیت

شخصیت هر انسانی را افکار و احساسات و باورهای او شکل میدهد.

اینکه ما در باره بعضی افراد می گوییم: فلانی با شخصیت است یا فلانی بی شخصیت است، به این معنا نیست که آن شخص دارای افکار و احساسات هست یا نیست؛ چون چنین چیزی امکان ندارد و همه انسان ها شخصیت خاص خود را دارند یعنی باور ها، افکار و احساسات مخصوص به خود را دارند.

شخصیت هیچ انسانی شبیه هم نیست حتی دوقلوها، دوقلوها هر چند ممکن است از نظر ظاهری بسیار شبیه هم باشند اما شخصیت آنها با هم فرق دارد.

پس منظور از با شخصیت و بی شخصیت بودن فردی چیست؟

هر گاه رفتار فردی مطابق با آداب و فرهنگ مذهبی و اجتماعی جامعه ای باشد به او می گویند” با شخصیت” یعنی کسی که شخصیت مثبتی دارد و هرگاه رفتارهای فرد، خلاف آداب باشد میگویند فلانی “بی شخصیت” است؛ یعنی شخصیتش منفی است؛ بنابراین ممکن است رفتاری در جامعه ای نشانه با شخصیت بودن باشد و در جامعه دیگر نشان دهنده بی شخصیتی؛ مثلا اگر در کشور ما مردی دامن بپوشد او را بی شخصیت می خوانند اما در کشور اسکاتلند پوشیدن دامن برای مردان یکی از آداب و رسوم هاست و نشانه بی شخصیتی نیست.

رفتارهای انسان از شخصیت او ریشه می گیرد؛ پس شخصیت افراد را می توان از روی رفتارهای آنها شناخت؛ مثلا به کسی که خیلی دوست دارد در جمع صحبت کند و همیشه با افراد زیادی معاشرت می کند می گویند: فلانی شخصیت برونگرا دارد و برعکس اگر کسی کم حرف باشد و دوستان زیادی نداشته باشد می گویند: فلانی درونگراست.

ما باید سعی کنیم شخصیت خودمان را بشناسیم. انسان با شناخت شخصیت خود می تواند نقاط قوت و ضعف خود را بشناسد و نقاط قوت را تقویت کند و نقاط ضعفش را از بین ببرد.

برای خواندن انشاهای دانش آموزی کلیک کنید

 

انشا شخصیت پایه یازدهم _ اختصاصی _ دانشچی

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *