خانه » مهارت نوشتاری » انشا در مورد تعطیلات عید نوروز – سری ۲

انشا در مورد تعطیلات عید نوروز – سری ۲

انشای زیبا درباره تعطیلات عید

انشا در مورد تعطیلات عید نوروز

انشا با موضوع تعطیلات عید نوروز به صورت ادبی و توصیفی برای دانش آموزان آماده شده تا با نحوه نگارش و مهارت نوشتاری آشنا شوند با دانشچی همراه باشید.

موضوع انشا تعطیلات عید نوروز

عید نوروز عید باستانی ایران است. ۱۳ روز عید به مناسبت دید و بازدید و … ، تعطیلات رسمی است. تعطیلاتی که خیلی هایمان بابت آن بسیار خوشحالی می کنیم چون لااقل ۱۳ روز را ساعت ۶ صبح از خواب بیدار نمی شویم! خلاصه این ایام باستانی هم مزایایی برایمان دارد!

روز اول عید نوروز را همراه خانواده و در کنار سفره هفت سین، منتظر تحویل سال جدید می شویم؛ صدای پرتاب شدن توپ که می آید، صدای ماچ کردن و روبوسی های ماهم شروع می شود. بحث عیدی گرفتن از بزرگترها هم که بحث ویژه ای است که ما پس از تحویل سال از آن دست نمی کشیم!

ساعاتی بعد، دید و بازدید هایمان شروع می شود؛ ابتدا کوچکترها به خانه بزرگتر ها می روند و برعکس. دید و بازدیدها شاید یک هفته طول بکشد. پس از آن نوبت به شروع تفریحات خانوادگی است تفریحاتی که دور از چشم درس و مدرسه می توانیم بدون استرس هرجایی که دلمان خواست برویم!!

تعطیلات عید نوروز جزء آن دسته تعطیلاتی است که در یک چشم بهم زدن مثل برق و باد می گذرد و پشت سرشان را هم نگاه نمی کنند. آخرین روز تعطیلات عید نوروز، روز سیزده بدر است؛ همان روز سیزدهم عید.

این روز هم مانند روزهای دیگر عید به خوش گذرانی و تفریح سپری می شود اما تنها فرقش این است که دیگر پایان تعطیلات و خوش گذرانی هایمان فرا رسیده! شاید این حس برای خیلی از دانش آموزان مشترک باشد که در روز سیزده بدر هم خوشحال اند هم ناراحت! خوشحال از اینکه تفریح می کنند و ناراحت از اینکه این تفریحات، ساعاتی بعد به پایان می رسد.

حالا اگر شانس بیاوریم و فردای سیزده بدر پنج شنبه یا جمعه باشد! 😀 وگرنه غروب سیزده بدر غروب بسیار غم انگیزی خواهد شد:) از هرچه بگذریم سخن درس شیرین تر است. (الکی مثلا!) تعطیلات عید خوش بگذره ….

برخیز که می‌رود زمستان
بگشای در سرای بستان

نارنج و بنفشه بر طبق نه
منقل بگذار در شبستان

وین پرده بگوی تا به یک بار
زحمت ببرد ز پیش ایوان

برخیز که باد صبح نوروز
در باغچه می‌کند گل افشان

خاموشی بلبلان مشتاق
در موسم گل ندارد امکان

آواز دهل نهان نماند
در زیر گلیم عشق پنهان

بوی گل بامداد نوروز
و آواز خوش هزاردستان

بس جامه فروختست و دستار
بس خانه که سوختست و دکان

ما را سر دوست بر کنارست
آنک سر دشمنان و سندان

چشمی که به دوست برکند دوست
بر هم ننهد ز تیرباران

سعدی چو به میوه می‌رسد دست
سهلست جفای بوستانبان

سعدی

پیشنهادی: انشا در مورد عید نوروز

شعر و انشا تعطیلات عید نوروز / دانشچی

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *