خانه » مهارت نوشتاری » انشا در مورد پرستار و فداکاریش

انشا در مورد پرستار و فداکاریش

انشا زیبا و توصیفی درباره پرستار

انشا در مورد پرستار

انشا با موضوع پرستار به صورت ادبی و توصیفی برای دانش آموزان آماده شده تا با نحوه نگارش و مهارت نوشتاری آشنا شوند با دانشچی همراه باشید.

انشا دانش آموزی پرستار

با عشقی از جنس ایثار در حال عبادت است، لباس سپید زیبایی بر تن دارد و همانند فرشتگان بال و پر می زند، گویا ایستاده سجده می کند بر بالین بیماری که در بستر است.
شنیده بودم فرشتگان نزد خدا در آسمان اند، اما فرشتگانی هستند که آسمانی اند و در زمین اند آنها پرستارند. خداوند عده ای از فرشتگانش را برای عبادت و خدمت به بندگانش به زمین فرود اورد تا سرچشمه ای از محبت را به زمینیان هدیه کنند، بی شک آن فرشتگان پرستارانند.

خداوند در ستایش بنده هایش فرموده است: آن که انسانی را نجات دهد گویی تمام بشریت را نجات داده است و چه ارزشی بالاتر از اینکه یک نفره بتوانی تمام بشریت را نجات دهی.

اعتراف می کنم که نوشتن درباره ی پرستار قلمی بسیار قوی می خواهد، چگونه می شود عشقی بی پایان، محبتی بی دریغ و گذشتی فداکارانه را با واژه ها بر روی کاغذ به تصویر کشید؟ آن هنگام که با قلبی مملو از عشق و محبت با وجودی سرشار از آرامش در بالین بیماری ایستاده و می دانم که حضور او معجزه ها می کند و شفابخش است تنی را که رنجور است.

تسلی می دهد قلب بی تابی را که در بستر خفته است و گویا زیر لب زمزمه می کند به درگاه پروردگارش که بهبود بخشد بیمارش را؛ او نمی تواند تاب بیاورد درد کشیدن و دلهره های بیماران را. تنها آرزویش سلامتی و عافیت تمام بیماران و دردمندان است.

گاهی با آرامی کنار بالین بیمارش می نشیند و با زمزمه ای دلنشین برایش قرآن می خواند و گاهی از سلامتی بیمارش نماز شکر به پا میدارد. در توصیف عطوفت و مهربانی اش همین بس که در چشمانش اشک حلقه می زند با دیدن حال پریشان بیماری.

پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) می فرمایند: کسی که برای برآوردن نیاز بیماری تلاش کند، خواه نیاز او برآورده شود یا نه، همانند روزی که از مادر متولد شده است از گناهان پاک می گردد.

یادآور بانوی بزرگواری می شوم که عاشقانه مرهم دل مولایمان زین العابدین امام سجاد (علیه السلام) بودند و با تمام وجود و از صمیم قلب از امام سجاد (ع) پرستاری می کردند. شفای مولایمان، دستان بی تاب عمه ای بود که پیشانی تب دار ایشان را نوازش می کرد.

پرستاری یعنی همانند حضرت زینب (سلام الله علیها) پروانه وار به دور شمع گشتن؛ و چه بسیارند پرستارانی که عاشقانه و پروانه وار به دور بیماران می گردند. شاید اینگونه است که پرستاران با خدایشان عهد بسته اند که همیشه با تمام توان کنار بیماران بمانند و بدون هیچ چشم داشتی آنچه در توانشان هست را هزینه ی سلامتی بیماران کنند؛ هزینه ای از از جنس جان از جنس روح از جنس محبت و وجود و عشقی که در دل لبریز است.

و چه عهدی زیباتر از اینکه با خدا و برای خدا بسته شود، بی شک پاداشش نزد خدا محفوظ است.

در آخر خواستم بگویم که تو یک قهرمانی، اما یادم آمد قهرمان به کسی می گویند که جان یک نفر را نجات می دهد، اما تو جان صد ها نفر را نجات می دهی و چه زیبا که تو یک پرستاری.

 

_ دوستان عزیز در صورتی که انشایی با این موضوع نوشته اید می توانید از قسمت نظرات برای ما ارسال کنید.

پیشنهادی: انشا در مورد مدافعان سلامت

اختصاصی دانشچی _ نویسنده: فاطمه رحیم زاده

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *