خانه » مهارت نوشتاری » انشا از زبان ناخن

انشا از زبان ناخن

توصیف و انشا از زبان ناخن

انشا از زبان ناخن

انشا ادبی از زبان ناخن به صورت ادبی و ساده برای دانش آموزان آماده شده تا با نحوه نگارش و مهارت نوشتاری آشنا شوند با دانشچی همراه باشید.

موضوع انشا از زبان ناخن

من ناخن هستم و از جنس پروتئین و بخشی از دستگاه پوششی بی‌روح بدن و فاقد عصب و حس هستم. من فواید زیادی دارم و از طرفی آینه بدن هستم. شاید بعضی ها از دست من خسته شوند، چون تند تند رشد میکنم و باید هر جمعه گرفته شوم تا وقتی ناظم شنبه ناخن ها را می بیند کوتاه باشم.

بیشترِ دختر ها مرا دوست دارند، آنها مرا بلند میکنند و سرم را سوهان میکشند و زیرم را با مسواک تمیز میکنند و رویم لاکهای خوشرنگ بدبو میزنند. بعضی ها هم قدرم را نمی دانند و می روند رویم ناخن مصنوعی می کارند و من آن زیر خفه می شوم در حالی که نمی دانند ناخن فقط برای زیبایی نیست بلکه محافظ سر انگشتان و مویرگ های آن است واگر با ناخن مصنوعی پوشانده شود اکسیژن به مویرگهای سر انگشتان نمی رسد و باعث بیماری می شود.

من وظایف دیگری نیز به عهده دارم از جمله کمک به بلند کردن اجسام با ایجاد تکیه‌گاه برای بافت انگشتان، یا دست کاری اجسام و از همه مهم‌تر آن که من سلامت عمومی بدن را بازتاب می‌دهم. مثلا اگر شکلم منحنی و قوزدار باشد احتمال وجود بیماری‌های ریوی، کبدی و حتی سرطان را افشا می‌کنم. البته ناخن برخی افراد به‌طور ژنتیکی به این شکل است. بهتر است هر گونه تغییری در شکلم را جدی بگیرید و به پزشک مراجعه کنید تا خیالتان راحت شود.

اگر سرد و رنگ پریده باشم نشان از نارسایی قلبی یا ریوی می باشم. اگر ضعیف، نرم یا شکننده باشم می‌توانم نشان دهنده کمبود مواد مغذی بدن به ویژه آهن باشم. اگر سفید باشم امکان وجود بیماری‌های گوارشی، ریوی یا لنفوم (نوعی سرطان خون) را نشان می‌دهم.

قهوه‌ای بودنم خبر از بیماری‌های هورمونی می‌دهد. لکه‌های کوچک قرمز رنگ رویم احتمال وجود بیماری‌های خودایمنی را آشکار می‌سازد. وقتی که به راحتی می‌شکنم و ترک می‌خورم از مشکلات احتمالی تغذیه‌ای خبر می‌دهم. کمبود ویتامین A و کلسیم باعث خشکی و ورقه ورقه شدنم می‌شود. کمبود پروتئین، فولیک اسید، ویتامین B و ویتامین C موجب افتادنم می‌شود. کمبود پروتئین باعث ایجاد راه راه‌های سفید بر رویم می‌شود.

بنابراین لازم است در حفظ و سلامتی من تلاش کنید و از میوه ها و پروتئین و غذاهای سالم استفاده کنید چون شما به من نیاز داریدهم برای زیبایی ،هم برای مقاومت سر انگشتان و مهمتر از همه خاراندن بدن!

یادتان باشد: کس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من!

موضوعات پیشنهادی انشاهای دانش آموزی

انشا از زبان ناخن _ اختصاصی – نویسنده: دانشچی

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *