خانه » مهارت نوشتاری » انشا در مورد بازدید از یک مکان تاریخی

انشا در مورد بازدید از یک مکان تاریخی

انشا ادبی و دانش آموزی درباره بازدید از یک مکان تاریخی

انشا در مورد بازدید از یک مکان تاریخی

انشای دانش آموزی درباره ” بازدید از یک مکان تاریخی ” به صورت ادبی و ساده نوشته شده است تا با نحوه نگارش و مهارت نوشتاری آشنا شوند با دانشچی همراه باشید.

انشا مکان تاریخی

هر کس به تاریخ و ماجرای مردمی که در آن تاریخ زندگی می کرده اند به شکلی نگاه می کند. بعضی ها می خواهند بدانند مثلا با تغییر تاریخ و زمان، آیا تغییری هم در زندگی آن ها به وجود آمده است . عده ای دیگرهم از این که بدانند اجدادشان بهتر از سایر مردم کشورهای دیگر زندگی و فکر می کرده اند، احساس خوبی پیدا می کنند.

روزی که برای یک اردوی سه روزه به همدان رفتیم، باور نمی کردم تنها با خشت و گل هایی روبرو بشوم که دقیقا مثل خشت و گل هایی بود که هنوز هست. البته ناگفته نماند مقداری هم وسایل که شامل ظروف گل می شد را هم دیدم.

راهنمای تپه ی تاریخی هکمتانه با شور و حرارتی عجیب از تاریخ و تمدن حرف می زد. پله های گلی را نشان می داد. به برجستگی های خشتی اشاره می کرد و خلاصه انگار که در همان سال ها و تاریخ زندگی می کند، به شرح جزییات می پرداخت. همان جا بود که متوجه شدم ما آدم ها انگار بدون آگاهی از هویت گذشته مان نمی توانیم زندگی کنیم.

همین که با بازدید از مکان های تاریخی متوجه می شویم دارای عظمت فرهنگی و شجاعت بوده ایم، یا خیلی از وسایل را که امرزوه شکل جدیدی پیدا کرده اند ، با افکار و خلاقیت مردم سرزمین ما ایده پردازی شده ، احساس خوبی به ما دست می دهد.

مکان تاریخی این فرصت را می دهند تا بدانیم و باور کنیم که آن چه امروز انجام می دهیم ، از صفحه روزگار محو نمی شود. مکان های تاریخی آموزگاران با ارزشی که هستند، با نشان دادن آن چه که در گذشته بوده است، ما را به حفظ ارزش ها تشویق می نمایند.

شاید در نگاه اول، آن چه را که در مکان ها تاریخی می بینیم، فقط نگاهی سطحی باشد. اما باید بدانیم هیچ ملتی بدون اطلاع از گذشته ی خود نمی تواند ملتی صاحب هویت باشد. این هویت گاهی در وجود اشیا است. گاهی در تاریخ مبارزات و زمانی دیگردر پیشینه های فرهنگی و جغرافیایی. هرچه که هست، مکان های تاریخی را می توان به عنوان ویترین فرهنگ ملت ها قلمداد کرد.

پیشنهادی: انشای دانش آموزی

_ دوستان عزیز در صورتی که انشایی با این موضوع نوشته اید می توانید از قسمت نظرات برای ما ارسال کنید.

اختصاصی دانشچی _ نویسنده: اصغر فکور

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *