خانه » مهارت نوشتاری » انشا در مورد اگر من یک مداد بودم

انشا در مورد اگر من یک مداد بودم

انشا ذهنی در مورد اگر من یک مداد بودم

انشا در مورد اگر من یک مداد بودم

انشا با موضوع اگر من یک مداد بودم به صورت توصیفی و ذهنی برای دانش آموزان آماده شده تا با نحوه نگارش و مهارت نوشتاری آشنا شوند با دانشچی همراه باشید.

اگر من یک مداد بودم

از وقتی به خاطر می‌آورم با من همراه است. در دوران بچگی سعی می‌کردم لای انگشتانم نگهش دارم و رنگ‌های زیبای آن را روی کاغذ نمایان کنم. بزرگتر که شدم همراه مدرسه من شد. کمک کرد تا خطوط کج و معوجی که در ذهنم بود را روی کاغذ بنشانم و به آنها مفهوم بدهم؛ الف، ب، آب، بابا.

مدام تراشش می‌کردیم تا تیز بماند و ما هم تمیزتر بنویسیم. گاهی هم انتهایش را می‌جویدیم. زمانی که مشق‌هایمان را ننوشته بودیم و یا معلم برای درس پرسیدن صدایمان می‌کرد. در روزها و لحظات پرتنش هم همراه ما بود و دردمان را تسکین می‌داد. هرچه بزرگتر شدیم کم‌کم مداد را با خودکار عوض کردیم. انگار مطمئن بودیم قرار نیست هیچوقت اشتباه کنیم.

من اگر مداد بودم دوست داشتم در دستان یک بچه مدرسه‌ای باشم. بچه کلاس اولی که مدادهایش برایش به معنای بزرگ شدن بود و مواظب بود گم نشوند. من اگر مداد بودم، دوست داشتم مداد سیاهی باشم که انتهایش پاک‌کن دارد. نگهش دارم برای روزهایی که زیادی سیاه نوشتم تا بتوانم خودم پاکشان کنم. دوست داشتم در دستان دانش‌آموزان باشم تا هرچقدر هم که از عمرم گذشت و کوتاه قامت‌تر شدم، تنه کوچکم را به مدادگیر بسپارند و باز هم با من بنویسند و یاد بگیرند چگونه «الف» را به آب و «ب» را به بابا تبدیل کنند.

پیشنهادی: انشا از زبان میز و نیمکت مدرسه

دوست دارم اولین مداد مدرسه یک کودک باشم تا اگر روزی خودکار در دست گرفت، یاد من را زنده کند و در صندوقچه خاطراتش کنار عکس‌های جشن الفبا برای من جایی باز کند. یا شاید می‌توانستم همراه جوانی باشم که سرنوشتش را به من و پاسخنامه کنکورش می‌سپارد. بیضی‌های کوچک سفید را سیاه کنم و مواظب باشم از خط بیرون نزنم.

می‌توانم در دستان دخترکی باشم که قلب سیاه من را به تصویری بدل کند و قاب بگیرد برای دیوار اتاقش؛ که اگر روزی من هم تمام شدم، ردی از قلبم در سفیدی دیوار باقی بماند. دوست داشتم من بنویسم و مداد گلی نقطه پایان بگذارد. من بنویسم و دور غلطهایم با خودکار قرمز دایره بکشند. بنویسم و سرمشق‌های خانم معلم را دنبال کنم. من اگر مداد بودم، دوست داشتم چیزی بنویسم یا تصویری بسازم که تا همیشه بماند؛ حتی تا بعد از روزی که من تمام شدم و یا تو خودکار به دست گرفتی.

پیشنهادی: انشای خواندنی در مورد اگر من …

اختصاصی_دانشچی

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

یک دیدگاه

  1. سلام عالی بود😍
    بسیار دلپذیر🤩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *