خانه » مهارت نوشتاری » انشا در مورد آفرینش انسان

انشا در مورد آفرینش انسان

انشای زیبا درباره آفرینش انسان

انشا در مورد آفرینش انسان

انشا با موضوع آفرینش انسان به صورت ادبی و توصیفی برای دانش آموزان آماده شده تا با نحوه نگارش و مهارت نوشتاری آشنا شوند با دانشچی همراه باشید.

موضوع انشا آفرینش انسان

خداوند مشغول آفرینش انسان بود. گِل را شکل میداد تا اینکه شبیه انسان شد. سپس از روح خویش در وجود او دمید و آدم متولد شد. خداوند به همه فرشتگان درگاهش دستور داد که به آدم سجده کنند؛ همگی به آدم سجده کردند به جز شیطان. ( وَإِذْ قُلْنَا لِلْمَلاَئِكَةِ اسْجُدُواْ لآدَمَ فَسَجَدُواْ إِلاَّ إِبْلِيسَ أَبَى وَاسْتَكْبَرَ وَكَانَ مِنَ الْكَافِرِينَ؛ و به فرشتگان گفتیم: آدم را سجده کنید، همه سجده کردند جز ابلیس که سرباز زد و برتری جست و او از کافران بود. ۳۴ بقره).

آری آن لحظه بود که شیطان به خود بالید که : من از آتشم و او از گِل است من از او برترم و هرگز بر او سجده نمی کنم. و این آغاز رانده شدن شیطان از درگاه خداوند بود؛ شیطانی که هزاران عبادتش را با یک نافرمانی به باد فنا سپرد.

از آدم، انسان های زیادی بوجود آمده اند که هم اکنون هم درحال زیستن اند و خیلی هایشان هم دوباره به جایگاه اولیه شان برگشتند (انَّا للّه وإِنّا إِلَیهِ رَاجِعُونَ؛براستی که ما از خدائیم و به سوی او باز می گردیم.)

خداوند انسان را برترین موجود آفرید و به او عقل و اختیار داد تا بتواند راه درست را بشناسد و آن را انتخاب کند. انسان هم باید بداند که دشمن آشکار او شیطان است چرا که از ابتدای آفرینش انسان با تکبر و حسادت به انسان نگریست و پس از رانده شدن از درگاه الهی، قسم خورد که انسان را گمراه می کند تا از یاد خداوند غافل شود و نتواند به مراتب والا برسد. (يَاأَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ ادْخُلُواْ فِي السِّلْمِ كَآفَّةً وَلاَ تَتَّبِعُواْ خُطُوَاتِ الشَّيْطَانِ إِنَّهُ لَكُمْ عَدُوٌّ مُّبِينٌ؛ ای کسانی که ایمان آورده اید، همگان به اطاعت درآیید و پای به جای پای شیطان مگذارید که او دشمن آشکار شماست. ۲۰۸ بقره )

خداوند نسبت به تمام بندگانش مهربان است و ما انسان ها باید حواسمان به تذکرات مهربانانه خداوند باشد چراکه او می خواهد انسان به بالاترین مقام برسد و مقرب درگاهش شود. یادمان باشد قبل از کنترل شیطان بیرونی (یعنی ابلیس)، شیطان درونی را که همان نفس اماره است کنترل کنیم تا مبادا از راه راست منحرف شویم. (نفس اماره نفسی است که انسان را به کارهای بد امر می کند).

تا وقتی که نفس اماره ات شکست خورده باشد شیطان نمی تواند تو را شکست دهد… این بود انشای من.

موضوعات پیشنهادی انشاهای دانش آموزی

انشا آفرینش انسان / دانشچی

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

2 دیدگاه

  1. واقعا عالی بود.من رفتم به سوی راه راست بزن بریممممممممممم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *