خانه » مهارت نوشتاری » انشا درباره سلامتی و تندرستی و توصیف آن

انشا درباره سلامتی و تندرستی و توصیف آن

انشا در مورد نعمت گران بهای سلامتی – مهارت نوشتاری

انشا درباره سلامتی

انشا با موضوع سلامتی و تندرستی به صورت ادبی و توصیفی برای دانش آموزان آماده شده تا با نحوه نگارش و مهارت نوشتاری آشنا شوند با دانشچی همراه باشید.

موضوع انشا سلامتی و تندرستی

سلامتی، گران بهاترین نعمت خداوند است و بنابر سخن امیرمومنان، علی علیه السلام، سلامتی همچون تاجی است بر سر انسان های سالم که جز بیماران آن را نمی بینند.

آری سلامتی بزرگترین نعمتی است که در اختیار بشر قرار دارد زیرا بدون آن بهره بردن از سایر نعمت ها امکان پذیر نیست.

گاهی انسان با بی دقتی در حفظ این نعمت بزرگ، دچار بیماری می شود و در هنگام بیماری، قدر سلامتی و تندرستی اش را بیشتر می فهد. خداوند نعمت های زیادی را برای ما انسان ها ارزانی داشته تا ما شکر این نعمت ها را به جای آوریم و در جهت پیشرفت ها و پیشروی به سوی او، از آن ها بهره بگیریم.

انسانی که از نعمت سلامتی برخوردار است، باید هر شبانه روز شکر این نعمت عظیم را در درگاه خدا به جا آورد زیرا با این نعمت بزرگ است که می تواند شاد و سرحال زندگی کند و از زندگی اش لذت ببرد و برای داشتن سلامتی و تندرستی، باید پیش از آن که بستر بیماری را در آغوش بگیرد، در حفظ آن کوشا باشد.

سلامتی گنجی از گنجینه ی الهی است که به ما انسان ها امانت داده شده و باید به نحو احسن امانت داری کنیم تا مبادا روزی برای از دست دادنش حسرت بخوریم و گلایه کنیم؛ چراکه آنگاه مقصر اصلی خودمان هستیم! انسان بی بهره از سلامتی، در بیشتر لحظات زندگی افسرده و بی حال است و شاید خیلی کم تر از دیگران احساس خوشحالی و رضایتمندی داشته باشد زیرا اولین تاثیرات بیماری، از بین بردن نشاط و شادابی فرد در پی رنج جسمی و در نهایت، رنج و عذاب روحی است.

شاید همین لحظه که مشغول کارهای روزمره ی خود هستیم یا با اطرافیانمان گرم گفت و گوییم، فراموشمان شده که امانت دار بزرگترین نعمت دنیا هستیم و باید شکرگزار این موهبت الهی باشیم و یا اگر به هر دلیلی نتوانسته ایم امانت داری کنیم، باید برای جبران کوتاهیمان تلاش کنیم و در این راه از خدا کمک بخواهیم چرا که خداوند همیشه بهترین نعمت ها را در اختیار بندگانش قرار میدهد؛ حتی سلامتی را !

موضوعات پیشنهادی انشاهای دانش آموزی

انشا ادبی و توصیف سلامتی و تندرستی _ دانشچی

دانش آموزان عزیز در صورتی که انشا با موضوع سلامتی و تندرستی را دارید برای درس انشا و مهارت نوشتاری در قسمت نظرات برای ما بفرستید در سایت دانشچی با نام خودتان قرار دهیم. با تشکر

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

2 دیدگاه

  1. ممنونم بابت توضیحات خیلی خوبتون

  2. عالی بود جمله های کامل و دقیق ممنون از نویسنده این متن 😍😍😍💜💜💜

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *