خانه » مهارت نوشتاری » انشا درباره امام رضا علیه السلام و توصیف ایشان

انشا درباره امام رضا علیه السلام و توصیف ایشان

انشا در مورد امام رضا علیه السلام، امام هشتم – مهارت نوشتاری

انشا درباره امام رضا علیه السلام

انشا با موضوع امام رضا علیه السلام به صورت ادبی و توصیفی برای دانش آموزان آماده شده تا با نحوه نگارش و مهارت نوشتاری آشنا شوند با دانشچی همراه باشید.

موضوع انشا امام رضا علیه السلام

امام هشتم ما، امام رضا علیه السلام فرزند امام موسی کاظم علیه السلام است.

مرقد مطهر ایشان در شهر مقدس مشهد واقع بوده و هر روز و شب، خیل عظیمی از عاشقان ایشان به زیارت مرقد مطهرشان می روند. امام رضا علیه السلام بسیار رئوف اند و میهمان نواز. آنقدر رئوف اند که رأفت ایشان را می توان با لحظه ای نشستن در حرمشان حس کرد.

امام هشتم را با نام ” ضامن آهو ” نیز می شناسند؛ چراکه امام، ضامن آهوی گرفتار شده در صید صیاد شدند و حالا هم روح بزرگوار آن حضرت به اذن خداوند، شیعیان گرفتار شده در بند بلا را نجات می دهند و بذر محبت را در دل دوستدارانشان می کارند.
امام رضا علیه السلام همیشه گره گشای مشکلات انسان ها بوده اند و در این باره فرموده اند: کسی که گره از کار مومنی بگشاید، خداوند در روز قیامت اندوهش را برطرف می کند.

من هم امام رضا علیه السلام را دوست دارم و بهترین روزهای عمرم را در حرم مطهر ایشان سپری کرده ام. حیاط حرم امام، بسیار زیبا و باصفاست هم چنین وجود کبوتران در اطراف گنبد و سقاخانه، منظره را دلنشین تر کرده است.
امام رضا علیه السلام به اذن خداوند مریض ها را شفا می دهد و حوائج شیعیانشان را برآورده می نماید. تمام قدرت های ایشان به دلیل تقوا و خدا دوستی شان از جانب خداوند عطا شده چرا که خداوند اجر متقین را می دهد. زیارت امام رضا علیه السلام از ثواب بسیاری برخوردار است و امام نیز پاسخ زیارت و سلام زائرینش را می دهد گرچه بسیاری از زائرین، صدای ایشان را نمی شنوند اما معنویت حضرت را در دل خویش حس می کنند و برای روح بزرگوارشان درود می فرستند.

ما شیعیان، علاقه زیادی به علی ابن موسی الرضا داریم و از خداوند می خواهیم که زیارت قبر مطهرشان را همیشه نصیبمان کند.

موضوعات پیشنهادی انشاهای دانش آموزی

_______

دوستان درصورتی که انشاء با موضوع امام رضا علیه السلام دارید برای درس مهارت نوشتاری در قسمت نظرات برای ما بفرستید در سایت با نام خودتان قرار دهیم. با تشکر

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *