خانه » مهارت نوشتاری » انشا از زبان میز و نیمکت مدرسه به صورت ذهنی

انشا از زبان میز و نیمکت مدرسه به صورت ذهنی

انشا از زبان میز و نیمکت مدرسه به صورت ذهنی

انشا از زبان میز و نیمکت مدرسه به صورت ذهنی

انشای ذهنی درباره نیمکت و میز مدرسه از زبان خودش به صورت ادبی و ساده برای دانش آموزان آماده شده تا با نحوه نگارش و مهارت نوشتاری آشنا شوند با دانشچی همراه باشید.

انشا از زبان میز و نیمکت مدرسه با توصیف ادبی

شاید باورتان نشود . ولی آنقدر که ما از بچه های مدرسه خاطره داریم، آن ها از ما ندارند. ما میز و نیمکت ها مثل دوربین فیلم برداری لحظه به لحظه ی دانش آموزان را در تار و پودمان حفظ کرده ایم. حتی وقتی بزرگ تر می شوند و به دانشگاه می روند، در آن جا هم به شکل جدید تر یا هر فرم دیگری در کنارشان هستیم.

در گذشته های نه چندان دور ما را از چوب می ساختند. تمام اجزای ما با میخ های کوچک و بزرگ به هم متصل می شد. گاهی که بچه ها شیطنت می کردند، روی ما می پریدند و میز به میز همدیگر را دنبال می کردند. یا به میخ و اجسام نوک تیز روی ما شکل هایی را می کشیدند. با اینکه تحمل این کارها برای مان سخت بود، اما با صبوری تحمل می کردیم. چون می دانستیم چند ماه بعد مدرسه ها تعطیل می شود و ما دوباره تنها می شویم.

پیشنهادی: انشا در مورد مدرسه رویایی من

تنهایی برای میز و نیمکت ها خیلی سخت است. فرق هم نمی کند ، از ورق آهن ساخته شده باشی، یا مثل هم نسل های ما، از چوب و میخ های بزرگ و کوچک. ما از بچه هایی که به مدرسه می آیند معنی می گیریم. اگرنه فقط یک تکه چوب یا آهن هستیم. بدترین خاطره ای که ممکن است یک میز و نیمکت داشته باشد ، پیری و فرسودگی است. آن زمان که پاهای ما، یا به قول بازرس مدرسه، پایه های ما لق و زهوار در رفته شده اند. نمی خواهم بگویم بچه ها هم در فرسودگی و پیری ما نقش دارند ، اما اگر فقط کمی با ملایمت رفتار کنند عمر بیشتری خواهیم داشت. میز و نیمکت ها صبورترین وسایل مدرسه ها هستند.

آن ها به همین قانع اند که بچه ها دوست شان داشته باشند. افسوس که دیگر خیلی ها میز و نیمکت های چوبی را فراموش کرده اند. اما تا وقتی که حتی یک میز و نیمکت چوبی در کلاس های درس وجود دارد، ما زنده ایم و به یادتان خواهیم بود. شما هم ما را فراموش نکنید. من به نمایندگی از تمام میز و نیمکت های مرحوم به شما توصیه می کنم به نسل بعد ازما هم احترام بگذارید.

آن ها اگر چه مثل ما حافظه ای قوی برای به خاطر سپردن شما ندارند، اما همان کاری را انجام می دهند که ما انجام می دادیم. امیدوارم هر وقت به یاد ما افتادید، لبخند بزنید و به خوبی از ما یاد کنید. دوست دار شما، میز و نیمکتی که دیگر نیستند.

انشا از زبان میز و نیمکت مدرسه به صورت ذهنی

_ دوستان عزیز در صورتی که انشایی با این موضوع نوشته اید می توانید از قسمت نظرات برای ما ارسال کنید.

اختصاصی دانشچی _ نویسنده: اصغر فکور

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

یک دیدگاه

  1. وارد کلاس شدم که دیدم صدای چرق چرق میز میاد دقت کردم دیدم، داد میز به اسمونه، یه گوشه بیصدا ایستادم و دقت کردم، دیدم شاکیه و داره برا صندلی دردو دل میکنه و میگه ما مثل دوربین مخفی هستیم که تو این سالها هزاران دانش اموز اومدن و رفتن، ولی من شاکی ام از اونائی که ب خودشون اجازه میدن با خودکار منو خط خطی کنن، صندلی گفت: اره واقعا چرا به خودشون اجازه میدن اینکار و کنند، که داد میز دوباره بالا رفت و گفت: اقا شما چرا؟ شما را فقط نشستن روت، ما را بگی ی چیزی، تغذیه هاشون که جا میزارن زیر نیمکت تا فردا باید بوی گند گپک و تحمل کنیم، خط خطی ک میکنند هیچ، بدترش اینکه خورده پاک کناشون و میریزن روموون دریغ از اینکه ی بار تمیزمون کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *