خانه » مهارت نوشتاری » انشای ذهنی در مورد قلم

انشای ذهنی در مورد قلم

انشا زیبا و توصیفی در مورد قلم

انشا در مورد قلم

انشا با موضوع قلم به صورت ادبی و توصیفی برای دانش آموزان آماده شده تا با نحوه نگارش و مهارت نوشتاری آشنا شوند با دانشچی همراه باشید.

انشا در مورد قلم

گاهی آدم ها مترادف اند با ابزاری که از آن به صورت دائمی و تخصصی استفاده می کنند. در ایام قدیم به سربازانی که به صورت مدام دراختیار پادشاهان و در صحنه های جنگ بودند، جنگجو می گفتند. با این نگاه ساده به معانی دیگر مشاغلی که وجود دارند،پی می بریم.

هرکس در هر جایگاهی قرار گرفته ،شامل نام گذاری عملی است که انجام می دهد. قلم و اهل آن نیز مشمول این تعریف قرار می گیرند. قلم را به اَنحاء (نحوها) گوناگون تصور نمود اما وظیفه اش را نمی توان تفکیک کرد.

قلم برای ثبت تولید بصری اندیشه به وجود آمده است. با قلم، افکارتبدیل به واژه و کلمه می گردد.کلمه ها با چینش متناسب با فرهنگ هر قوم و ملتی، بیانگر چگونگی تفکر آن ها در دوره های مختلف زندگی است.

درهزاره های گذشته، انسان برای ارتباط با دیگران و نشان دادن آن چه در ذهن و افکارش انباشته داشت، ازخط- نقاشی استفاده می کرده است. او به خوبی دریافته بوده که قلم می تواند بهترین گزینه ی ارتباط دهنده اش با دیگران باشد.

قلم، زبانِ افکار است. گاهی صاحبان قلم که به عنوان نویسنده قلمداد می شوند، دارای دو ارزش هستند. ابتدا این که می توانند افکار خود را به وسیله ی کلمات منتقل نمایند. واسط این انتقال نیز قلم است.

دوم این که بعضا می توانند آن چه را که می اندیشند “بیان” نمایند. با این نگاه می توانیم قضاوت کنیم که قلم نقطه ی آفرینش و شکل دهی به بیان هم می تواند باشد. زیرا صاحبان قلم به وسیله ی قلم به پردازش و اصلاح کلماتی می پردازند که برای استفاده به کار می برند.

ارزش قلم در جایی برای ما قابل توجه است که بدانیم، ثبت وقایع زندگی بشر از جایی آغاز شده که قلم اختراع گردیده است. قلم به تنهایی ظرفِ بزرگِ تدوین زندگی بشر است.

شاید امروزه برای ما قابل توجه و هیجان انگیز نباشدکه فکر کنیم چگونه قلم در دهن بشر تجسم عینی پیدا کرده است. اما قطعا راضی هستیم که در دنیای مدرن امروزی می توانیم از بهترین قلم ها به اشکال گوناگون، برای ثبت رویدادهای پیرامونی یا افکارمان بهره ببریم.

قلم، رابطِ دنیای ذهن با جهان خارج است. برای همین است که وقتی نویسنده ای می تواند پیچیدگی های ذهن یا تسلط اش را با زایش کلمات و جملات به منصه ی ظهور برساند، مورد توجه دیگر انسان ها قرار می گیرد. قلم اگر چه به عنوان ابزاری برای ثبت و بیان است، اما ارزش ویژه ای در عقاید و اعتقادات ما دارد.

شایستگی توجه به قلم ازآن جا برای ما مورد توجه است که خداوند، چون موجودی صاحب شعور از آن نام می برد. حتی با ارزشی فراتر از تصور ما انسان ها، به قلم و هر آن چه می نویسد قسم می خورد.

این توجه ما را برآن می دارد که اگر صاحب قلم هستیم، چیزی را بنویسیم که ارزش نوشتن دارد. گلوی قلم را با گوهر کلام زیبا آراسته کنیم،تا جهانی زیبا و آراسته داشته باشیم.

 

_ دوستان عزیز در صورتی که انشایی با این موضوع نوشته اید می توانید از قسمت نظرات برای ما ارسال کنید.

پیشنهادی: انشای ذهنی در مورد تخته سیاه

اختصاصی دانشچی _ نویسنده: اصغر فکور

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *