خانه » مهارت نوشتاری » انشای ذهنی در مورد ساعت

انشای ذهنی در مورد ساعت

انشای زیبا و خواندنی در مورد ساعت

انشای ساعت

انشای توصیفی با موضوع ” ساعت ” به صورت ادبی و ساده برای دانش آموزان آماده شده تا با نحوه نگارش و مهارت نوشتاری آشنا شوند با دانشچی همراه باشید.

انشای ساعت

زمان و سپری شدن آن از جمله دغدغه هایی می باشد که همواره ذهن انسان های متفکر را درگیر کرده است. زیرا هنوز بر این باورند که گذشت زمان ارتباط معنا داری با ساعت ندارد. ساعت برای تعیین تحولات طبیعی قرار داده شده مثل تغییر روز و شب. اما زمان همچنان در هاله ای از ابهام است.

این موضوع باعث نشده تا انسان، از دغدغه های ذهنی اش دست بردارد. همچنان که می دانیم در مصر باستان برای تعیین گردش طبیعی روز و شب و نشانه گذاری، ابتدا ساعت سایه ای و بعد ساعت آبی را ساختند.

قبل ازآن هم برای تعیین حدود ها از ساعت آفتابی استفاده می شد، که هنوز هم به صورت سنتی می توان از تغییر گردش خورشید، زمان و نه ساعتِ قراردادی را تشخیص داد. با به وجود آمدن ساعت های مکانیکی و بعد ها، ساعت های آونگی، قرار دادی نوشته و نانوشته بین ملیت ها بسته شد.

اکنون دیگر عقربه ها بودند که برای گذر زمان تصمیم می گرفتند. قرار دادن دوازده عدد برای روز و به همان تعداد. برای شب، نشان دهنده ی مقدار گذشت زمان تلقی گردید. ثانیه ها و ثالثه ها هم بعد ها برای تخمین دقیقِ زمان مورد استفاده قرار گرفت.

توجه به زمان و ساعت نشان می دهد انسان از تکرارهایی که علامت نداشته باشند گریزان است. او از ابتدا متوجه بوده که اتفاقات پیرامون زندگی اش باید دارای علامت باشند. خلق ساعت، دقیقه و ثانیه ها او را به صورت ذهنی از دایره ی تکرار دور کرده است. این قرارداد همچنان بر پایه قوت باقی است و انسان مدرن امروزی نیزبا پیروی از قواعد تعیین شده برای گردش ایام به زندگی ادامه می دهد.

بیشتر بدانید: درباره اولین ساعت

ساعت نقش بزرگی در زندگی انسان داشته است. آن چنان که اگر عقربه ها نبودند، انسان در فراموشی زمان گم می شد. امروزه حتی زمان را با اندازه ی دقیق تر ثانیه ها اندازه گیری می کنند؛ و این باعث رشد اختراعات و همچنین اندازه گیری های تاثیر بر تولیدات دارویی شده است. تصور کنید وقتی پزشک شما دارویی را تجویز می کند و زمان تاثیر آن را هشت ساعت اعلام می کند، اگرساعت نبود چه اتفاقی می افتاد.

ساعت به ما کمک هایی فراوانی می کند. با ساعت است که ارتباط ها شکل منظم به خود می گیرند. دستگاه های صنعتی، علمی و لابراتورهای دقیق، بر اساس قرار دادی که بین ساعت و زمان است به فعالیت خود ادامه می دهند. ساعت یعنی دقت برای ادامه ی درست زندگی.

 

_ دوستان عزیز در صورتی که انشایی با این موضوع نوشته اید می توانید از قسمت نظرات برای ما ارسال کنید.

اختصاصی دانشچی _ نویسنده: اصغر فکور

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *