خانه » سامانه همگام » آزمون رغبت و توانایی پایه نهم – آزمونهای مشاوره ای همگام

آزمون رغبت و توانایی پایه نهم – آزمونهای مشاوره ای همگام

راهنمای اجرای آزمون های توانایی و رغبت ویژه دانش آموزان پایه نهم

آزمون رغبت و توانایی پایه نهم - آزمونهای مشاوره ای همگام

آزمونهای مشاوره ای همگام

با عنایت به اینکه آزمونهای رغبت و توانایی ویژه دانش آموزان پایه نهم در سامانه همگام فعال گردیده است، دستورالعمل زیر جهت استفاده دانش آموز از سامانه همگام به ترتیب زیر تنظیم شده است:


۱- دانش آموز پس از گرفتن رمز ورود خود از مدیر محترم مدرسه، به سامانه همگام پورتال اداری ،آموزشی و پرورشی مدارس کشور، با کلیک بر روی آدرس رو برو (Hamgam.medu.ir) وارد صفحه ای می شوید که با کلیک روی دکمه آبی رنگ به صفحه ورود پورتال همگام هدایت می شوید.

۲- بعد از بارگذاری کامل صفحه دانش آموز بایستی با مشاهده جدول، در ردیف اول آن، کد ملی و در ردیف دوم رمز دریافتی ازمدرسه را تایپ کرده و روی ورود کلیک نماید.

نکته : توجه داشته باشید زمانی که به صفحه فوق وارد شدید، برای تایپ در کادر پسورد باید caps lock خاموش و زبان انگلیسی باشد.

۳- دانش آموز می بایست پس از ورود به صفحه همگام مشخصات بالای آن را با مشخصات خود مطابقت دهد. در داشبورد اصلی از بین ماژولها، ماژول آزمون های مشاوره ای را انتخاب و روی آن کلیک نماید. زیر ماژول شرکت در آزمون باز می گردد. روی آن کلیک کرده ،آزمون های قابل اجرا را می تواند مشاهده نماید.

تذکر مهم: دانش آموزان پایه نهم در نظر داشته باشند که می بایست صرفا در دو آزمون توانایی و رغبت شرکت نمایند.

در مقابل آزمون های توانایی ورغبت، در قسمت مدیریت، دو علامت قابل مشاهده است .(تیک و دفترچه) ؛ با کلیک بر روی دفترچه ،سوالات باز می شود و با کلیک بر روی تیک، پاسخ ها نهایی خواهد شد.

۴- پس از کلیک بر روی دفترچه جدولی باز شده که عنوان آزمون ،عنوان دفترچه و زمان پیشنهادی آزمون ها ،در آن آمده است. دانش آموز بر روی علامت سوال در قسمت مدیریت کلیک کرده و وارد هر آزمون می شود.

۵- دانش آموز می بایست گویه های مربوط را خوانده و پاسخ عددی را از کشوی مقابل گویه ها ،بین حداقل ۱ و حداکثر ۵ امتیاز دهد.

۶- دانش آموز در انتهای آزمون رغبت و توانایی ،پس از پاسخ دادن به همه گویه های مربوطه ،باید به قسمت بالا برگشته و قسمت ذخیره پاسخ ها انتخاب نماید.

نکته مهم : در صورت نیاز به بازگشت به مرحله یا مراحل قبل، از بک ویندوز نباید استفاده گردد. بدین منظور می توان روی آیکن بازگشت کلیک کرده و یا از طریق انتخاب آزمونهای مشاوره ای و یا داشبورد اصلی در نوار ابزار اصلی به عقب بازگشت.

۷- پس از پایان آزمون ،دانش آموز می بایست نتایج آزمون را نهایی کند . بدین منظور باید به صفحه قبلی بازگشته و این بار در قسمت مدیریت روی علامت تیک کلیک نماید. پیامی که دانش آموز دریافت می کند بدین مضمون است : (آیا نسبت به نهایی کردن این مورد اطمینان دارید؟توجه این فرآیند غیر قابل برگشت می باشد. )در صورت اطمینان به پاسخ ها ، دانش آموز تایید کرده و نتایج نهایی می گردد. با انجام این قسمت کار پاسخ دهی به آزمون پایان می یابد.

ورود به سامانه همگام

 

راهنمای آزمون رغبت و توانایی / دانشچی

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

24 دیدگاه

  1. برای آزمون رغبت باید کدومو بزنم

  2. من قبل از اینکه آزمون رغبت رو بدم اشتباهی ایکون تیکش رو لمس کردم.بعد از متوجه شدن اشتباهم، وارد صفحه رغبت شدم و همه پرسش هاش رو پاسخ دادم.پاسخ هامم ذخیره شد.اما وقتی تیک رو میزنم میگه لطفاً سوالات ضروری رو پاسخ دهید.راهی برای اصلاحش هست؟

  3. من میرم توی ورود به پورتال همګام ارور میده چه کنم؟

  4. من قبلا چندبار وارد سایت شدم و مشکلی پیش نیومد ولی دیشب همش پیام میداد مشخصات اشتباه است.با همین مشخصات تا حالا چند بار وارد شدم ولی دیشن نشد.توروخدا بگین چی کار کنم؟؟؟

    • ابتدا نام کاربری و پسورد خود را در Notepad بنویسید و از صحت آن اطمینان حاصل فرمایید و بعد کپی کنید داخل کادر مربوطه در صورتی که موفق نشدید با شماره زیر تماس بگیرید یا پسورد خود را از مدیر مدرسه دریافت کنید.
      ۰۲۱۸۸۴۰۲۹۳۸

  5. سلام ن الان چندبار نام کاربری و رمزمو از برگه ای که مدیر بهم داده وارد کردم اما هی میگه مشخصات اشتباه است..حتی توnotepad نوشتم بعد هم تو کادر کپی کردم اما نشد… چیکار کنم؟

  6. ممنون
    ولی مدیر امروز به ما رمز روداد…

  7. من ازمون رو نهایی کرده، ام ولی تو صفحه شخصی مدیر مدرسه نوشته که من اصلا تو آزمون شرکت نکرده‌ام چیکار کنم?

  8. با سلام من آزمون را تمام کردم
    وبا توجه به توضیحات روی تیک
    زدم و اوکی کردم
    حالا از کجا بفهمم ک نهایی شده؟؟؟؟؟؟؟؟

    • مشکلات از این قبیل موارد مثل تایید نهایی شدن آزمون رغبت را فقط با مدیر مدرسه خود در میان بگذارید.

  9. سلام وقتتون بخیر
    من قبل عید یه مقدار از سوالات آزمون خود ارزیابی رو انجام دادم ولی تیک نهایی رو نزدم الان برای اینکه نهم هستم باید برای انتخاب رشته به این سوالات جواب بدم ولی وقتی وارد سایت همگام میشم بعد وارد قسمت آزمون خود ارزیابی میشم هیچ دفترچه ای نمیاره برام هیچ سوالی برام نمیاره و میزنه صفر از صفر

    • سلام وقت بخیر زمانی که تاریخ آزمون به پایان برسد، غیر قابل دسترس شده و در صورت تمدید آزمون دوباره ظاهر می‌شود، اما این مورد رو از مدیر مدسه جویا شوید.

  10. سلام ببخشید من آزمون رغبت رو ندادم وقتش گذشته و بهم نگفتن بهم کفتن اخزاج میشی و میفتی راسته واقعا خیلی نگرانم میشه بگید حالم خیلی بده😔

  11. سلام وقتتون بخیر
    من تصمیم دارم رشته ریاضی برم اما تو آزمون رغبت هنر اوردم و در توانایی ریاضی اوردم الان نگرانم نتونم رشته ریاضی برم یا نتونم نمونه دولتی برم
    جدا از اون نمرات معدلم هم ۲۰ هست
    ممنون میشم راهنماییم کنین
    با تشکر

    • سلام وقت بخیر
      اشکالی نداره در زمان ثبت نام با معدل ۲۰ هیچ مشکلی برای شما پیش نمیاد و ریاضی حتما میتونید انتخاب رشته کنید، برای نمونه دولتی هم باید حتما در آزمون های استعداد درخشان شرکت کنید موفق باشید.

  12. سلام خسته نباشید ببخشید بنده علاقه مند به رشته ریاضی هستم اما در آزمون توانایی و رغبت هردو برنامه نویسی و کامپیوتر رو آوردم آیا مشکلی در رفتن به رشته ریاضی برام پیش نمیاره؟

    • سلام سلامت باشید
      مشکل خاصی پیش نمیاد معدل بالا باشه بدون دغدغه رشته ریاضی قبول هستید.

  13. سلام من می خوام برم ریاضی فیزیک ولی آزمون رغبت رو فراموش کردم انجام بدم و الان فرصت تموم شده خیلی نگرانم آیا دوباره تمدید میشه؟ چیکار کنم

    • سلام اگر هم تمدید نشد نگران نباشید اگر معدلتون بالای ۱۹ باشه خود مدرسه پیشنهاد ریاضی فیزیک میکنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *