خانه » مهارت نوشتاری » چگونه می توان به عزت و آزادگی رسید؟

چگونه می توان به عزت و آزادگی رسید؟

راه های رسیدن به عزت و آزادگی در زندگی

چگونه می توان به عزت و آزادگی رسید؟

در ادامه مطلبی با موضوع جالب “چگونه می توان به عزت و آزادگی رسید؟  ” نوشته شده است. امیدواریم مورد استفاده واقع گردد. با دانشچی همراه باشید.

چگونه می توان به عزت و آزادگی رسید؟ 

همیشه جایی برای دیدن انسان هایی که دارای کرامت اخلاقی هستند و خلق و خوی آزادگی دارند، وجود دارد. از کاسبِ عزت مندی که پشت به قیل و قال دنیا کرده و جانب انصاف را راعایت می کند، تا کارگری که شرف و عزت آزادگی اش را برای لقمه ای نان، قربانی کم کاری نمی کند. به راستی چگونه می توان به عزت و آزادگی رسید؟

مصادیق عزت و آزادگی را در میان مسلمانان واقعی به وفور می توان شاهد بود. خوش بختانه تابلوهایی که راه را نشان می دهند و طلایه داران عزت و آزادگی اند در دین ما کم نیستند.

بزرگ ترین طلایه دار عزت و آزادگی امام حسین(ع) و یاران باوفایش هستند. اگرهر یک از ما فقط این جمله ی معروف آن حضرت را که فرموده است :” اگر دین ندارید، لااقل آزاده باشید “را آویزه ی گوش و چراغ راه کنیم، هرگز در منجلابِ پستی و فرومایگی غرق نمی شویم.

مطالب خواندنی: معیارهای شجاعت

برای داشتن روحیه عزت و آزادگی، اولین قدم و آخرین قدم، پناه بردن به ذات اقدس پروردگار است. کسی که به قدرت خداوند ایمان بیاورد، دیگر قدرت ها در نظرش به پشییزی نمی ارزند. وقتی خداوند را برروح و جسم خود ناظر ببینیم، مظاهر شیطانی نیز از ما دوری می کنند. دور شدن از شیطانِ نفس و شهوات راهم می تون در زمره ی عزت و آزادگی قلمداد کرد.

کسی که اسیر دیو طمع وآزمندی نمی شود طوقِ اسارت را از گردن بازکرده و بندگی خداوند را بهترین اسارت می داند. برای نام بردن ازافرادی که اسوه ی عزت و آزادگی بوده اند، اسامی بسیار است.

اما چه نامی آشناتر از “حُر” کربلا. او از لحظه ای که بنده ی خدا شد، تمام بندهای دنیا را از خود گشود. بندِ قدرت.بندِ ثروت و بندِ بنده گی غیر خدا. او با انتخاب راهِ عزت و آزادگی نام و راهش را در ادوارِتاریخ جاودان کرد؛ تا این پیام تا ابد بماند که راه عزت و آزادگی تنها در گرو اعتماد و ایمان به پروردگار است.

اعتماد به خداوند ضامن عزت و آزادگی است. درهیچ منابع گفتاری واحادیث دینی کسی را پیدا نمی کنید که بگوید عزت و آزادگی را بندگان خدا هم می توانند به شما بدهند. حتی اندیشمندان غربی نیزتاکید دارند، کسانی موفق هستند که به نیروی خداوند اتکا نمایند.

همه ی ما بارها افرادی را دیده ایم که عزت و آزادگی خود را که خداوند به ارزانی دراختیارشان گذاشته، با بندگی برای دیگران، به ارزان ترین شیوه می فروشند.

عزتی راکه هرگز نمی توان قیمتی برایش متصور شد. بله! داشتن طبع عزت و آزادگی اسان نیست. یا بهتر است بگوییم داشتن آن لیاقت می خواهد. گوهر گران بهایی است که گوهر شناسی چون خداوند قادر به ارزیابی آن است.

وقتی صاحب عزت و آزادگی شدی، دشمنانی نیزخواهی داشت. تاریخ جهان مملواز افرادی است که صاحب آزادمنش بودن انسان های دیگرهستند. اماروح آزادگی هم قوی است.

یادمان نرود سال ها پیش در همین سرزمین جوانانی بودند که تنها دارایی شان عزت و آزادگی بود.آن ها به میدان های جنگ علیه دشمن رفتند تامعنی عزت و آزادگی را به ما بچشانند.

 

اختصاصی-دانشچی

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *