خانه » دانستنی ها » معنی لاتاری چیست؟ و مختصر درمورد آن

معنی لاتاری چیست؟ و مختصر درمورد آن

همه چیز در مورد لاتاری

معنی لاتاری چیست؟

لاتاری چیست؟

واژه لاتاری (به انگلیسی: Lottery) نوعی بخت آزمائی و قرعه کشی دست جمعی است که در آن، بلیت‌ های کاغذی، با نشان‌ها و علایم اعداد چند رقمی، به بهای خاصی فروخته می‌شوند و بین حضار تقسیم می کنند. و در آخر شماره ای را بر حسب تصادف بیرون می کشند و در نتیجه آن شماره برنده اصلی بوده و جایزه ی مذکور به او تعلق می گیرد.

معنی لاتار : بخت آزمائی – قرعه کشی

لاتاری در آمریکا

لاتاری آمریکا در واقع همان برنامه قرعه کشی می باشد و افرادی که در این برنامه برنده می شوند می تواند گرین کارت آمریکا بگیرند و اجازه اقامت دائمی داشته باشند.

ویزای تنوع فرهنگی یکی از انواع ویزای مهاجرت به آمریکا می باشد که از سال ۱۹۹۰ تصویب شده است و به موجب آن وزارت خارجه آمریکا هر ساله ۵۰ هزار نفر از سراسر جهان (کشورهای واجد شرایط) را که از طریق قرعه کشی انتخاب شده اند برای دریافت این نوع ویزا انتخاب می کند

گرین کارت یا ویزا یک مجوز برای اقامت دائم در کشور مورد نظر است. گرین کارت به شما حق قانونی کار و زندگی دائمی را میدهد. دارندگان گرین کارت از خدمات بهداشتی، تحصیلی و بسیاری دیگر مزایا برخوردار میگردند و همچنین می توانند آزادانه و بدون نیاز به اخذ ویزا به آمریکا رفت و آمد کند.

لازم است بدانید که یکی از معیارهای که مشخص می شود چه کشورهای حق شرکت در لاتاری را دارند و چه کشورهای نمی توانند شرکت کنند به میزان مهاجرانی بستگی دارد که در ایالات متحده حضور دارند.

تاریخچه لاتاری آمریکا

از آن‌جا که هدف از صدور ویزای گوناگونی حفظ گوناگونی نژادی در بین مهاجران آمریکا است، این ویزا برای ساکنان کشورهایی که به‌طور معمول از روش‌های دیگر مهاجران زیادی به آمریکا می‌فرستند صادر نمی‌شود. به همین خاطر هر ساله در بولتن ویزا فهرست کشورهایی که مجاز به شرکت در قرعه‌کشی هستند مشخص می‌گردد. به عنوان نمونه، اهالی کشور روسیه تا سال ۲۰۰۴ مجاز به شرکت در این قرعه‌کشی بودند اما در فاصله سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۹ این اجازه از آنان سلب شد.

در قرعه‌کشی ویزای سال ۲۰۱۰ اهالی این کشور دوباره جواز شرکت در قرعه‌کشی را کسب کردند. کشورهای غیرمجاز کشورهایی هستند که در ۵ سال گذشته بیش از ۵۰٫۰۰۰ مهاجر از طریق ویزاهای خانوادگی و کاری به آمریکا فرستاده باشند. از جمله کشورهایی که در بیشتر دوره‌ها غیرمجاز بوده‌اند می‌توان به چین، انگلستان و هند اشاره کرد.

شرایط شرکت در لاتاری آمریکا چیست؟

شرکت و ثبت نام لاتاری گرین کارت هر ساله از اول یا دوم اکتبر شروع شده و تا دوم نوامبر به مدت سی روز اداره می یابد. چنانچه در این بازه زمانی موفق به ثبت نام در سایت رسمی نشوید، فرصت این دوره را از دست داده اید و باید منتظر سال بعد باشید.

افرادی که می خواهند در برنامه قرعه کشی لاتاری ثبت نام کنند در صورتی که تمام شرایط را داشته باشد برایشان کاملا رایگان می باشد و هیچ گونه ی مبلغی توسط دولت آمریکا از شرکت کننده در لاتاری دریافت نمی شود زیرا که این برنامه یک قرعه کشی به شمار می رود و برنده نیز هیچ هزینه ی پرداخت نمی کند. شرایط شرکت و ثبت نام در لاتاری به شرح ذیل می باشد:

۱- داشتن تابعیت یکی از شرکت های مجاز شرکت کننده در لاتاری

۲- داشتن مدرک ۱۲ سال تحصيل کامل (معادل دیپلم) يــا دو سـال سابقه کار در طی ۵ سال گذشته که این شغل نیاز به حداقل دو سال آموزش داشته باشد

۳- سن متقاضی باید حداقل ۱۸ سال بوده و محدودیت حداکثر سن وجود ندارد.

۴- تا سن ۱۷ سالگی می بایست همراه والدین یا قیم قانونی شرکت کرد و از ۱۷ تا ۲۱ سالگی هم می توان به همراه والدین و هم به تنهایی شرکت کرد. (جهت کسب شانس مضاعف). به این صورت که فرد متقاضی یک بار به عنوان متقاضی اصلی یک فرم مجردی ثبت میکند و رسید دریافت میکند و پس از آن میتواند به همراه والدین نیز شرکت کند.

۵- کسانی که زیر ۱۸ سالگی موفق به اخذ دیپلم متوسطه شده اند می توانند در قرعه کشی به تنهایی شرکت کنند.

۶- در زمان ثبت نام داشتن پاسپورت الزامی نمی باشد. (افراد بدون گذرنامه نیز امکان شرکت دارند.)

۷- در صورتی که مجرد هستید و بالای ۲۱ سال سن دارید، حتماً باید کیس مجردی را تکمیل کنید.

۸- اگر ازدواج کرده اید، اما سند ازدواجتان به صورت رسمی صادر نشده، باید به صورت مجردی ثبت نام کنید. ثبت نام افرادی که نامزد یا دوست هستند و هنوز ازدواج رسمی نکرده و ثبت نکرده اند، تنها به صورت مجردی امکان پذیر است. پس از قبولی فرد مجرد، امکان ازدواج و گرفتن ویزا برای همسر نیز وجود دارد.

۹- افراد متاهل باید حتماً به همراه همسر ثبت نام کنند و امکان ثبت نام مجزا و مجردی وجود ندارد. در صورتی که هر دو فرد مدرک تحصیلی بالای دیپلم داشته باشند، میتوانند جهت افزایش شانس برنده شدن، دو فرم مجزا که در هر دو فرم اطلاعات همسر قید شده باشد شرکت کنند. در صورتی که متاهل هستید و اطلاعات همسرتان را وارد نمیکنید، بدون شک در صورت قبولی و مراجعه به سفارت، کیس شما مردود اعلام خواهد شد و به هیچ عنوان ویزا تعلق نخواهد گرفت.

۱۱- در صورتی که فرزند زیر ۲۱ سال دارید، در زمان ثبت نام ثبت اطلاعات آنها نیز الزامیست. در صورتی که برنده لاتاری شوید ولی در زمان ثبت نام اطلاعات فرزندتان را فرم ثبت نکرده اید، کیس شما مردود اعلام خواهد شد.

۱۲- اگر فرزند شما پس از ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا به دنیا آمد و کیس شما برنده لاتاری شد، با ارائه مدارک مربوطه به سفارت در زمان مصاحبه، امکان دریافت ویزا برای شما و فرزندتان وجود خواهد داشت.

زمان اعلام نتایج لاتاری

نتایج لاتاری هر ساله از اول ماه می (May) اواسط اردیبهشت ماه، از طریق سایت اداره مهاجرت اعلام میشود. تا چند سال اخیر روال بر این بود که نتایج لاتاری به آدرس پستی فرد قبول شده ارسال میشد، اما اکنون اینکار تنها از طریق سایت اداره مهاجرت به صورت آنلاین و با ارائه کد رهگیری منحصر به فرد صورت میگیرد.

لاتاری (داستان کوتاه)

داستان کوتاه لاتاری اثر شرلی جکسن، نویسنده آمریکایی می باشد این داستان اولین بار در ۲۶ ژوئن ۱۹۴۸ در مجله نیویورکر به چاپ رسید و به محض انتشار سروصدای فراوانی برانگیخت. لاتاری داستان دهکده‌ای است که در ۲۷ ژوئن هر سال مردمان دهکده دور هم جمع شده و آیین قربانی کردن کسی را انجام می‌دهند.

قربانی با لاتاری (قرعه‌کشی) انتخاب می‌شود. روایت داستان در یک دهکده در اوایل قرن بیستم اتفاق می‌افتد و آن جور که از اسامی پیداست مردمان دهکده انگلیسی هستند. خشونت داستان و وجه سمبلیک آن از ویژگی‌های آن به شمار می‌روند.

فیلم لاتاری

لاتاری فیلمی با کارگردانی محمدحسین مهدویان، نویسندگی ابراهیم امینی و محمدحسین مهدویان و به تهیه‌کنندگی سید محمود رضوی محصول سال ۱۳۹۶ است. این فیلم در تاریخ ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ در سینماهای ایران اکران شده‌است؛ و پرمخاطب ‌ترین فیلم سی و ششمین جشنواره فجر به حساب می آید.

برای خواندن مطالب دانستنی کلیک کنید.

معنی لاتاری _ دانشچی

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *