خانه » آگهی رپورتاژ » معرفی دین و زندگی دوازدهم سفیر خرد

معرفی دین و زندگی دوازدهم سفیر خرد

کتاب دینی دوازدهم سفیر خرد

دین و زندگی دوازدهم سفیر خرد

دین و زندگی دوازدهم سفیر

دین و زندگی پایه دوازدهم برای رشته های تجربی، ریاضی، فنی حرفه ای و کاردانش است، زیرا که این درس در همه ی مدارس به صورت عمومی تدریس می شود جز رشته های علوم انسانی که مطالب بیشتری را یاد می گیرند، برای بقیه ی رشته ها به صورت مشترک ارائه شده است.

در ادامه می خواهیم کتاب کمک درسی دینی دوازدهم سفیر خرد را به شما معرفی کنیم.

این کتاب شامل ۳۳۸ صفحه و تعداد ۱۲۶۰ تست می باشد که توسط مسلم بهمن آبادی تالیف شده است، این کتاب به یکی از پرفروش ترین کتاب های دین و زندگی کنکور مبدل شده است و تعداد زیادی از دانش آموزان از این کتاب برای کنکور استفاده می کنند. کتاب دینی بهمن آبادی برای سه رشته ی  تجربی، انسانی و ریاضی مفید می باشد زیرا که همه ی مباحث کنکور هر سه رشته را به طور جامع و کامل بیان کرده است.

دین و زندگی دوازدهم سفیر خرد

چینش فصل های کتاب مطابق با موضوعات آموزشی کنکور سراسری می باشد، در بخش مقدمه ی کتاب مولف توضیحات مرتبط به بخش های کتاب را آورده است که خواننده را با اهداف کتاب و نحوه ی یادگیری و خواندن آن آشنا می کند.

لحن این کتاب رسمی است، پاسخ تشریحی آن نیز در جلد ۲ آمده است و کاملا رایگان می باشد.

درسنامه

به دلیل اینکه درس دین و زندگی یک درس حفظی و مهم برای کنکور محسوب می شود، کتاب دینی دوازدهم سفیر خرد توجه ویژه ای به درسنامه های آن داشته است و به صورتی نوشته شده است که دانش آموز هیچ نیازی به کتاب درسی نداشته باشد.

درسنامه ها به شکل نمودار درختی توضیح داده شده است.

در همه ی نمودارها کلمات کلیدی اصلی با رنگ آبی مشخص شده است تا دانش آموز بداند که بر چه کلماتی باید متمرکز شود. حجم درس نامه مناسب و معقول می باشد. مخاطب این کتاب همه ی دانش آموزان هستند یعنی هر دانش آموزی با هر سطح علمی می تواند از این کتاب استفاده کند.

استفاده کردن از نمودار درختی در این کتاب کار را برای دانش آموزان راحت تر کرده است زیرا که دین و زندگی جزو درس های سنگین و سخت برای دانش آموزان محسوب می شود ولی در این کتاب یک سری کلید واژه های مهم و اصلی و نمودار درختی وجود دارد که مطالعه ی آنها از حفظ کردن جمله های طولانی کتاب راحت تر است.

دیگر ویژگی مهم این قسمت ارائه ی نکات مهم، ارتباط متن با آیه ها و حدیث ها، تفاوت ها و مشابهت ها در برابر بیشتر عبارت های کتاب است که دانش آموزان را برای پاسخگویی به سوال های کنکوری آماده می کند.

تست ها:

تعداد تست های هر درس مناسب است همانطور که گفتیم تعداد تست ها ۱۲۶۰ است، شاید برای دانش آموزان پر حجم به نظر برسد ولی باید بدانند که قرار نیست بعد از پایان درسنامه های هر فصل تست های آن را حل کنند و بعد به سراغ فصل بعدی روند به دلیل اینکه درس دین و زندگی حفظی است دانش آموزان باید در طول هفته به سراغ مطالب قبلی برود و دوباره تست ها را بخواند. پس می توانند بعد از پایان درسنامه ی هر فصلی از این کتاب فقط تعداد کمی از تست ها را بزنند و در طی هفته های باقی مانده برنامه ریزی کنند و به عقب برگردند و تست ها را حل کنند که این کار مانع فراموشی  درسنامه ها خواهد شد.

از ویژگی مهم تست ها طبقه بندی کردن تست ها است، یعنی بعد از اتمام درسنامه های هر فصلی، تست ها قرار دارند ولی با نظم و ترتیب خاصی!

تست ها به گفته ی مولف خط به خط کتاب درسی بیان شده است. بعد از آن تست های ترکیبی قرار دارد که این تست ها برای طراحان کنکور قابل توجه هستند.

نکته مهم:

در کنکور سراسری که اخیرا برگزار شده است ۱۰ سوال آن شباهت زیادی به تست های کتاب دینی بهمن آبادی داشته است، همین امر باعث علاقه ی دانش آموزان به این کتاب شده است.

بعد از تست های ترکیبی، تست های آزمون آزمایشی، سنجش و قلم چی و سوال های کنکور قرار دارد تا دانش آموزان با تیپ سوالات کنکور آشنا شوند.

پاسخ های تشریحی این کتاب نیز بسیار عالی می باشد و جنبه ی آموزشی دارد و مولف تنها به توضیح گزینه ی درست اکتفا نکرده است بلکه هر جایی که نیاز بوده است در مورد دلیل نادرست بودن بقیه ی گزینه ها نیز توضیح داده است و در بین پاسخ های تشریحی نیز نکته های کنکوری و تستی و نکات طلایی را بیان کرده است. به شما توصیه می شود که اگر گزینه صحیح را انتخاب کردید حتما پاسخ های تشریحی کتاب سفیر خرد را هم مطالعه نمایید.

در پایان…

در مطالب بالا به همه ی نکات مثبت و مهم کتاب سفیر خرد دینی دوازدهم اشاره  کردیم. این کتاب دارای تست های زیاد و درسنامه های فوق العاده قوی می باشد که نیاز همه ی دانش آموزان را در همه ی رشته ها برطرف می کند.

حجم این کتاب با توجه به محتوایش مناسب است. کسانی که می خواهند رتبه ی بالایی در کنکور کسب کنند توصیه می شود که حتما کتاب دینی سفیر خرد را مطالعه کنند.

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *