خانه » دانستنی ها » فنگ شویی چیست؟ کاربرد و اثرات آن

فنگ شویی چیست؟ کاربرد و اثرات آن

همه چیز در مورد فنگ شویی

فنگ شویی چیست؟

فنگ شویی چیست؟

معنی فنگ شویی به معنای باد و آب است و به این معناست که از حرکت باد و آب و به کار بردن درست عناصر مادی انرژی خوبی در محیط زندگی ما جریان پیدا می کند و همچنین یک فلسفه و فن باستانی در چین است که برای پیدا کردن دکوراسیون مناسب و چیدمان درست اشیا در ساختمانهای مسکونی، تجاری، باغ و غیره استفاده می‌شود تا بهترین اثر را بر سلامتی، شادی، موفقیت، هماهنگی و به طور کلی انرژی مثبت چی داشته باشد.

تاریخچه فنگ شویی

(Fu Hsi) در دهکده ای به نام لو در کشور چین زندگی می کرد. در این دهکده رودخانه ای نیز با همین نام جاری بود که طغیان هرساله آن، خسارات بسیاری را به مردم روستا و محصولات کشاورزی آنها وارد می ساخت. این موضوع برای این فرد به یک دغدغه مهم ذهنی تبدیل شده بود و همچنان می کوشید تا بتواند برای حل این مشکل راهکاری بیاید که بالاخره یکی از روزها که از بالای کوه نظاره گر مسیر رودخانه و جریان آب بود، فکری به ذهنش خطور کرد که براساس آن نه تنها توانست با تلاش های فراوان و ایجاد تغییری در مسیر رودخانه از طغیان آب و خسارات ناشی از آن جلوگیری کند، بلکه بسیاری از مشکلات دیگر زندگی آن دوران و پس از آن را حل کند.

پس از گذشت چند سال فو هسی به پادشاهی رسید و با الهام از همان اصول، قوانین جدیدتری را طراحی کرد که در ساختمان کاخ های شخصی اش به کار گرفته می شد. به همین دلیل او را پایه گذار فنگ شویی می نامند ولی با تمام این تفاسیر، هنوز سندی قطعی دال بر صحت و سقم این جریان وجود ندارد. سال های بعد از آن نیز امپراتور دیگری به نام ون (King wen) راه فو هسی را ادامه داد و به تلاش برای شناخت قدرت های زمین و انرژی و تکمیل اصول فنگ شویی ادامه داد. ساخت بناهای آن دوره به خوبی نشانگر اجرای قوانین فنگ شویی در مراحل ساخت و ساز هستند.

البته لازم به ذکر است در این دوران تنها اجازه استفاده کاربردی از قوانین فنگ شویی خاص درباریان و فقط برای ساخت عمارت های آنها بود و مردم عادی از به کار بردن آنها محروم بودند.

کاربرد فنگ‌ شویی در دکوراسیون

فنگ‌شویی بر این اساس است که رنگ‌ها اثر قوی و قابل توجهی روی افراد و عملکرد مغزی آنها می‌گذارد. چند مورد از اثر رنگ‌ها به این قرار است: برای خوش شانسی از رنگ قرمز استفاده می‌شود. این رنگ بهترین گزینه برای ورودی منزل است. زرد و بنفش رنگ‌های مبارک و سودمندی برای روحیه انسان تلقی می‌شوند. برای تازگی و رشد از رنگ سبز استفاده می‌شود. رنگ‌های تیره باعث احساس آرامش و نیز ممکن است باعث پایین آوردن خلق شوند در حالی که رنگ‌های روشن باعث افزایش انرژی و شروع انجام کار می‌شوند. نارنجی و قهوه‌ای سمبلی از سلامتی و دانش هستند.

در حالی که آینه‌ها در دکوراسیون کاربرد دارند، در فنگ‌شویی به عنوان وسیله‌ای برای جذب کردن، حرکت یا تغییر جهت انرژی بکار برده می‌شوند. آینه‌ها باعث بزرگ شدن یک فضا، صاف کردن دیوار، یا پنهان کردن فضا بکاربرده می‌شوند. در فنگ‌شویی اغلب آینه‌ها به شکل دایره یا هشت ضلعی هستند. نکته مهمی که در مورد آینه‌ها در فنگ‌شویی وجود دارد این است که آینه‌ها باید کامل بوده و به شکلی نباشند که اشیا را تکه‌تکه تقسیم کنند. ضرورت بکارگیری ساعت در فنگ‌شویی اندازه‌گیری گذر زمان است. فضاهای مناسبی در خانه برای نشان دادن ساعت وجود دارد. آشپزخانه، اتاق نشیمن یا اتاق کار از بهترین جاها هستند. وجود ساعت در اتاق خواب ضرورت دارد.

در فنگ‌شویی بکار بردن نقاشی‌های متعدد می‌تواند انرژی محیط را از لحاظ سلامتی، دانش، خانواده، عشق، شهرت و ثروت افزایش دهد. برای افزایش طول عمر و سلامتی بیشتر عکس‌هایی از آهوی کوهی، دختران زیبا، درخت کاج یا بامبو را در سمت راست نصب می‌کنند. برای ایجاد فضای دانش و معرفت از رنگ زرد و بژ برای محیط استفاده می‌شود. برای پیشرفت شغلی اتاق کار را در قسمت شمالی خانه قرار می‌دهند. از رنگ سفید در منزل برای استحکام پیوند خانوادگی استفاده می‌شود.

اثرات فنگ شویی در برابر انرژی منفی

– ورودی منزل و استقبال از مهمان

وقتی وارد خانه یک غریبه یا یک دوست می شویم. در اغلب مواقع انرژی خاصی وجود دارد و ما را تحت تاثیر خود قرار می دهد که البته با ترکیبی از چیدمان اشیاء به وجود آمده است. برای جذب انرژی مثبت, باید در چیدمان و دکوراسیون اقلام و اشیاء خود انتخابی دقیق داشته باشیم.

از این رو شما می توانید یک آینه در ورودی خانه قرار دهید, این کار حتی در فضاهای باریک نیز نتیجه می دهد. زیرا آینه ها نور را منعکس می کنند و فضا را روشن تر می سازد. جدا از این, قرار دادن برخی از گیاهان و گل ها و ترکیب آنها در فضای ورودی به جلوه آراستگی ورودی خانه کمک می کند.

– اشیاء شکسته و یا بسیار کهنه را دور بریزید

عمل فنگ شویی معتقد است که اشیاء شکسته باید دور انداخته شوند, چرا که آنها برای مهمانان و حتی خودتان دارای انرژی منفی هستند و جریان انرژی مثبت موجود در محیط خانه را خنثی می سازند. بطور مثال: ما می دانیم که یک مبل ۱۰ ساله, دیگر کارایی مناسب خود را تقریبا از دست داده است. از این رو زمانی که چهارچوب, حالت ارتجاعی فنرها و یا کوسن ها همه تقریبا کهنه یا از بین رفته اند. پس زمان آن است که شما آنها را برداشته و تعویض و نو نمایید.

– اجازه دهید که هوای تازه در محیط خانه گردش کند

بهداشت تنها دلیل آن نیست که صاحبان خانه ها پنجره های خود را باز می کنند. اجازه دهید نور به اغلب نقاط منزل شما وارد شود. نور متوسطی که در طول روز به خانه شما وارد می شود سریعترین راه برای بیدار شدن است و البته شادی و خرسندی را به درون اتاق شما می آورد. بنابراین پرده ها, پنجره ها و حتی درب حیات خلوت خود را باز کنید و اجازه دهید که خورشید خانه شما را روشن کند.

– از انباشتگی اجتناب کنید

برخی عادت دارند که همه چیز را نگه دارند, حتی اشیاء و وسایلی که دیگر از آنها استفاده نمی کنند و یا غیر قابل استفاده هستند. البته برخی نیز هستند که دچار اختلال هورمونی اجباری مانند اختلال وسواس هستند. اما نگران نباشید، زیرا این به معنای آن نیست که برای همیشه این چنین باقی می مانید.

تنها راه برون رفت از این عمل و نیز تنها راهی که واقعا احساس خوبی هم داشته باشید این است, رفته رفته و به آرامی چیزهایی را که کمتر از بقیه به آنها نیاز دارید و راحتر می توانید از آن بگذرید را تعیین و دور بریزی

– یک لیلی صلح را در محیط خانه قرار دهید

گیاهان و گلهای طبیعی به عنوان حامیان انرژی بخشی فنگ شویی به شمار می روند.لیلی صلح یکی از گلهایی است که شما می توانید در داخل محیط خانه مانند پذیرایی و اتاق خود قرار دهید. زیرا نه تنها یک گل شادی بخش و خوشحال است و به نور زیادی نیاز ندارد. بلکه اثر انرژی بخش مثبت و زیبایی بسیاری را در محیط خانه به همراه دارد.

– نمک بپاشید

همانطور که عجیب به نظر می رسد, نمک انرژی منفی را به خصوص برای کسانی که به یک خانه جدید نقل مکان نموده اند به خود جذب می کند.
فنگ شویی توصیه می کند مقداری نمک را در هر اتاق، مخصوصا در گوشه ها بپاشید. اجازه دهید که نمک در این نقطه ها بمدت ۲۴ ساعت باقی بماند تا تمام انرژی منفی به جا مانده از ساکنین قبلی جذب شود, و روز بعد نمک را بردارید و دور بریزید.

– با آینه ها تزئین کنید

درست است ما در موارد قبلی با این نکته اشاره نمودیم, اما این را هم به لیست الگوی چیدمان خود اضافه نمایید. چرا که آینه ها بیش از آن کاربرد دارند که تنها برای انرژی بخشی و حس مثبت به مهمانان, در ورودی خانه قرار گیرند. بطور کلی آینه ها نور را منعکس می سازند و فضای داخلی خانه شما را گسترده تر و روشن تر می کنند و حس آرامش را به مهمانان می بخشند. یکی دیگر از نکته های استفاده از آینه این است که طرح های زیادی برای انتخاب وجود دارد و شما می توانید با توجه به طراحی داخلی خانه خود آینه مناسب را انتخاب نمایید.

– رو به شمال قرار بگیرید

فنگ شویی توصیه می کند که در مطالعه، خوابیدن یا کار کردن مهم است که سر ما رو به شمال باشد. زیرا این کار موجب تسهیل دریافت انرژی از سوی کائنات به سمت ما می شود. یکی دیگر از نکته هایی که باید یادآور شد این است که مبلمان و تخت خواب خود را مقداری به این سمت ترتیب یا تغییر مسیر دهید.

– استفاده از عطر و خشبوکننده هوا

استفاده از عطرهای خوشبو و بخور دادن, همانند شمع های عطرآگین، انرژی بخش و محیط داخلی خانه را آرام می کند. بنابراین در هنگام بازگشت و یا ورود مهمان به خانه, با عطری ملایم و تسکین دهنده، ذهن و حواس خود و مهمانتان را از انرژی های منفی برطرف نمایید.

– مرتب تمیز کنید

اگر شما این کار را همیشه انجام داده اید، پس مدتها است که تمرین فنگ شویی را انجام می دهید. فنگ شویی تاکید می کند که تمیز کردن به طور مرتب انرژی منفی را خنثی می کند و باعث ایجاد احساس سلامتی در میان اعضای خانواده می شود.

فلسفه فنگ شویی

در فلسفه فنگ شوی، چی (Qi یا chi) نوعی انرژی است که اگر در حالت مثبت باشد شنگ چی (Sheng chi) یا (دَم کیهانی) یا (انرژی حیاتی) نامیده می‌شود و شانس خوب را به انرژی فیزیکی، روابط عاطفی و رفاه مادی تبدیل می‌کند و جریان داشتن درست و مناسب چی در خانه بسیار مهم است. اما اگر چی راکد بماند و نتواند جریان آزادانه‌ای داشته باشد به انرژی مخربی تبدیل می‌شود که شا چی (Sha Chi) یا همان شا نامیده می‌شود.

انباشتگی و بی نظمی (مثلاً اتاق نامرتب و کپه‌های لباس، یا وسایل بی‌مصرف در کیف، یا در راهرو و تراس ساختمان) موجب می‌شوند چی نتواند آزادانه به حرکت درآید و به شا چی تبدیل می‌شود. برای جریان داشتن چی باید از خطوط نوک تیز اجتناب کرد. مثلاً اثاثیه‌ای که لبه گرد دارند بهتر از وسایل نوک تیز است. زیرا چی در خطوط منحنی حرکت می‌کند و شاچی در خطوط تیز و شکسته…

پنج عنصر

در فلسفه چینی عناصر اربعه نداریم بلکه پنج عنصر (Wu shing یا Wu xing) داریم! این پنج عنصر چوب، آتش، خاک، فلز، آب هستند. عدد ۵ در چین عدد بخت است. بر خلاف عناصر اربعه چینیان معتقد نبودند که جهان از عناصر پنجگانه ساخته می‌شود بلکه معتقدند این عنصرها نشانگر تغییر هستند و هر یک عنصر بعدی را می‌آفریند.

  • چرخه سازنده: این عنصرها نشانگر تغییر هستند و هر یک عنصر بعدی را می‌آفریند یعنی: «آب، چوب را تغذیه می‌کند.» – «چوب، سوخت آتش است.» – «آتش، خاک را (به شکل خاکستر) به وجود می‌آورد.» – «فلز از خاک بدست می‌آید.» – «فلز می‌تواند مانند آب جاری شود.»
  • چرخه مخرب: اگر این عنصرها نادرست استفاده شوند (یکی در میان استفاده شوند) خطرناک می‌شوند و چرخه مخربی ایجاد می‌کنند. زیرا: آب، آتش را خاموش می‌کند. آتش فلز را ذوب می‌کند. فلز، چوب را می‌برد. چوب، خاک را می‌فرساید. خاک، آب را آلوده می‌کند.
  • چرخه تحلیل برنده: برعکس چرخه سازنده است زیرا آتش چوب را تحلیل می‌برد. چوب آب را ضعیف می‌کند. آب فلز را، فلز خاک را، و خاک آتش را تحلیل می‌برد. چرخه تحلیل برنده با چرخه مخرب فرق دارد زیرا چرخه مخرب «شا چی» تولید می‌کند ولی چرخه تحلیل برنده انرژی منفی ایجاد نمی‌کند فقط عنصر مورد نظر را کمی ضعیف می‌کند و اگر عنصری بیش از حد وجود داشته باشد می‌توانیم از چرخه تحلیل برنده استفاده کنیم تا بدون ایجاد انرژی مخرب تعادل را در محیط به وجود بیاوریم.


هشت جهت

در فنگ‌شویی باستانی بر اساس شرایط جوی و محیطی زمین هر یک از عناصر پنج‌گانه را به یکی از جهات جغرافیایی اختصاص می‌دادند که تا به امروز در کلیه متون فنگ‌شویی به جای خود باقی است. جهت‌های قطب نما نیز در فنگ‌شویی مهم هستند. هر جهت (شمال-جنوب-شرق-غرب-شمال شرقی-شمال غربی-جنوب شرقی-جنوب غربی) با یکی از عناصر پنجگانه در ارتباط است و برهم تأثیر دارند. هنگام دکوراسیون یا حتی هنگام ساختن ساختمان به این جهت‌ها دقت می‌کنند.

 فنگ شویی ذهن

همه ما می دانیم که ذهن وسیله ای برای ارتباط با خود درونی ماست. این ذهن است که افکار ما را می سازد و این افکار است که با ارتعاش هایش به جهان هستی منجر به ایجاد اتفاقات و احساسات در پیرامون ما خواهند شد. ذهنی که بهم ریخته و متشنج است دنیایی را می سازد که ما طالب آن نیستیم و ذهنی که در آن سکوت و سکون و آرامش موج می زند دنیای خلاق و سرشار از برکت را به همراه خواهد داشت. فنگ شویی ذهن شامل یک سری اصولی است که هدف آن ممانعت از انرژی های منفی و تقویت و محافظت از انرژی های مثبت می باشد.

لیست تمام کارها و هدف هایتان را بنویسید

تمام کارها و اهدافی که به صورت کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت داشته و دارید را یادداشت کنید. لیست کارهایی که در کسب و کارتان و یا ایده ی اولیه تان که نیاز است انجام شود و همچنین اهدافی که در ذهن برای پیشرفت نیاز دارید بنویسید. حتی کارها و اهدافی که فکر می کنید الویت و اهمیتی ندارند را نیز یادداشت کنید.

مثلا ادامه تحصیل، ایجاد و یا جستجوی کار، کلاس ورزشی، هنری و یا تخصصی که مدت ها بود که می خواستید در آن شرکت کنید، قرار ملاقات های دوستانه و کاری، تمرینات و دوره های ناتمام که از کلاس های مختلف باقی مانده اند و آنها را انجام نداده اید و در نهایت لیست تمام کارها و اهداف هفتگی ، ماهیانه و سالیانه خود را بر روی کاغذ بیاورید.

برنامه روزانه تان را مشخص کنید

لیست کارها و برنامه های خود را که در بخش قبل یادداشت کرده اید را مرور کنید. الویت کارهای شما کدامند؟ از خود بپرسید امروز چه برنامه ای دارم؟ چه کاری را باید انجام دهم؟ فراموش نکنید که جاده موفقیت یک مسیر است که با انجام دادن کارهای روزانه که به صورت مطلوب انجام شده اند، میسر می شود و شما را به اهدافتان می رساند. پس برای اینکه در این جاده ی زیبا متوقف نشویم نیاز است که کارها و اهداف را به صورت گام به گام دنبال کنیم.

به نظر شما چرا ما باید برنامه ریزی را به صورت روزانه انجام می دهیم؟ زیرا استمرار و مداومت در انجام کارهای مطلوب، باعث ایجاد موفقیت های دنباله دار و در نهایت رسیدن به هدف می شود. پس اگر اهدافی در زندگی دارید باید برنامه ریزی روزانه ای انجام دهید و آن را در همان روز به پایان برساید چون این برنامه مربوط به همان روز است و روز بعد باید برنامه ای دیگر داشته باشید که شما را یک قدم به موفقیت نزدیک کند و این کاری است که باید بدون کوچکترین وقفه همیشه انجام دهید تا بتوانید ارتعاش های موفقیت را به واقعیت تبدیل کنید.

از همین لحظه بلند شوید و برنامه روزانه را یادداشت کنید و انجام آنها را شروع کنید و در پایان روز بخاطر برنامه های روزانه ای که در همان روز انجام می دهید موفقیت خود را جشن بگیرید. اینکار ناخوداگاه شما را تشویق می کند تا بتوانید کارها و برنامه های بزرگتر را به انجام برسانید.

نگرانی ها کنار گذاشته شود

در این مرحله اهداف مشخص شده اند و هر روز با برنامه ی همان روز پیش می رود. حال برای تسریع در روند پیشرفت نیاز داریم تا موانع ذهن را کنار بگذاریم. یکی از مخرب ترین این موانع (نگرانی ها) هستند. لازم است که از نگرانی هایی که هنوز بوجود نیامده اند و شاید هیچوقت هم بوجود نیایند بپرهیزیم و بار ارتعاش های نادرست آن را به زندگیمان دعوت نکنیم و با حضور در لحظه ی حال به انجام فعالیت روزانه خود بپردازیم.

آینده ی بهتر یا بدتر حاصل همین لحظه ی مطلوب و یا نامطلوب است که اکثرا از این موضوع ناآگاهند. زمان را در دست بگیرید و بهترین کاری که مطلوبتان است را به بهترین نحو به ثمر بنشانید و به لحظه ی اکنون اعتماد کنید تا کائنات ثمره ی اعتماد شما را باز گرداند.

برنامه های حل نشده حل شود

به لیست تان مراجعه کنید. تمام کارها، برنامه ها، روابط و افکار نیمه تمام را بیابید و در سریع ترین زمان ممکن برای تمام کردنشان گام بردارید.

به طور مثال:

اگر پروژه و یا شراکتی شروع شده و نیمه تمام رها شده، تابلو نقاشی تان نیمه کاره، لباسی که خیاطی کردید و تمام نشده، کلاس هنری و یا تخصصی که همیشه دوست داشتید مجددا شرکت کنید را یا تمام کنید. حتی روابط ناتمامتان را نیز می توانید در این بحث جای دهید.

توجه داشته باشید زمانی که دوست ندارید آن کار را به اتمام برسانید آن را انجام ندهید بلکه فقط نیاز است که به صورت ذهنی آن را تمام شده بدانید. می توانید پروژه خود را واگذار کنید. تابلو نقاشی و یا لباس نیمه کاره را ببخشید.

حتی زمانیکه با روابط نیمه تمام مواجه شوید و در صورتی که نمی توانید با آن فرد صحبت کنید، مسئله را با نوشتن نامه ای و مطرح کردن هر صحبتی با او حل کنید و آن را برای همیشه پایان دهید. خلاصه تکلیف تمام کارهای نیمه تمامتان را مشخص کنید و برای همیشه پرونده ی آن را ببندید. بگذارید ذهنتان از هرج و مرج خلاص شود تا بتوانید بسمت دنیای ثروت و آرامش جذب شوید.

خودتان را در معرض دانش روز قرار دهید نه اخبار!

توصیه این اصل به این موضوع بر می گردد که هر ورودی می تواند مخرب و یا کارساز باشد. در دنیای امروز با حجم اطلاعاتی مواجه هستیم که متاسفانه اکثرا از دیدگاه فنگ شویی ذهن می تواند منجر به اغتشاش و به هم ریختگی سکوت و ثبات ذهن گردند.

ما برای داشتن یک زندگی برنده برنده می توانیم فیلترینگ شخصی ایجاد کنیم و خود را از اخبار و رویارویی با پیامد تشنج های ناشی از آن رهایی داده و خودمان را در معرض دانشی که می تواند ما را در جاده موفقیت نگه دارد قرار دهیم. با این اصل تحولی اساسی در برنامه ی خود در مواجهه با تلویزیون و شبکه های اجتماعی ایجاد کنیم. دانشی که خود را در معرض آن قرار می دهید می تواند شما را در رسیدن شما به کسب و کاری خلاق یاری رساند.

بطور مثال شما کسب و کاری را شروع کرده اید و یا ایده ی انجام آن را دارید با دانش روز می تواند کسب کار شما را رقابتی تر و پر سودتر کند. شما می توانید از این دانش روز که در همه جا یافت می شود به عنوان ابزاری برای رشد و پیشرفت کارتان استفاده کنید و یا به عنوان ابزاری که صرفا برای مروز اخبار و سرگرمی و وقت گذرانی است بهره برداری نمایید.

افرادی که با دنیای تکنولوژی آشنا شدند و دانش آن را کسب کردند و خود را با آن وفق دادند توانسته اند پیشرفت های شگرفی در کسب و کارشان ایجاد کنند و افرادی از دانش روز صرفا برای وقت گذرانی و تفریح استفاده کرده اند، تمام منابع خود را از دست داده و به تفریحات مجازی آن معتاد شده اند.


لیستی از ناکامی ها یتان را داشته باشید

به گذشته تان نگاه کنید. هر زمان که در کاری و یا برنامه ای احساس بد یا شکست داشته اید آن را یادداشت کنید. مسلما همه ما این لیست را در ذهن خود داریم ولی مهم است که آن را به روی کاغذ بیاوریم تا تفاوت در برخورد ما با این لیست بتواند زندگی متفاوتی را برایمان ایجاد کند.

برای رسیدن به این تغییر در ابتدا بپذیرید که شکست اتفاق افتاده و آن را به دید یک تجربه ببینید و از آن درس بگیرید و از فواید درسی که از آن گرفته اید با خود سخن بگویید در غیر این صورت هستی آنقدر ناکامی ها را تکرار و اصرار می کند که در نهایت آن درس را بیاموزید.

بطور مثال:

اگر در روابط به شما خیانتی شده است و یا شریک شما سرتان را کلاه گذاشته است بپذیرید که مقصر این اتفاق شما بوده اید و اگر از این موضوع به درستی درس بگیرید دیگر آن اتفاق بریتان در زندگی تکرار نخواهد شد.

پس تمام افرادی که از آنها رنجش دارید را ببخشید و قبل از همه این افراد خود را ببخشید و بدانید تا مسئولیت زندگیتان را نپذیرید و بخشش را برای خود و دیگران اجرایی نکنید هیچ تغییری در روند زندگی و رسیدن شما به اهدافتان ایجاد نخواهد شد. بعد از بخشش، از آن ناکامی ها و اتفاقات ذهن را رها کنید و به جای آن تجربه و درس هایی که فرا گرفته اید را با خود همراه سازید و مجددا با توجه به تجربه جدیدتان تصمیم بگیرید و باز برنامه ریزی جدید انجام دهید و شروع به آگاهانه عمل کردن آن برنامه کنید.


هر دو هفته یک بار به مرور مقاله فنگ شویی ذهن و مطالعه و یادآوری آن بپردازید

فقط تمرین مستمر می تواند یک مطلب را نهادینه کند و نتیجه مطلوب را ایجاد کند . با اشتیاق به مرور مطالب بپردازید . مطمئنا در هر بار مطالعه نکات جدید می آموزید و رفتارها، برنامه ها و افکار درست تری را می توانید جایگزین کنید. ما به دنبال ایجاد خلاء و سکوت ذهنی هستیم بنابر این فقط تکرار و تمرین می تواند حضور ما را در جاده موفقیت تضمین کند.


رهایی از آشفتگی های عاطفی

» احساسات، می تواند ارابه ران کالسکه جاده ی موفقیت باشد پس با خشم ، ترس ، استرس ، نا امنی و هر احساس ناخوب دیگری این کالسکه را نرانید.

» غر زدن و شکایت کردن و قضاوت کردن را کنار بگذارید.

» هر موضوعی را شخصی نگیرید. امیدوار باشید.

» شاد بودن و به نکات مثبت فکر کردن را بیاموزید.

» لحظه حال را تجربه کنید.

» ارتعاشات ذهنی مثبت بسازید.

» همیشه می توان به لحظه حال پیروز شد ولی برای پیروزی بر آینده باید بر پیروزی در لحظه حال تمرکز کرد.

» ذهنی که مدام در حال تفکر و ارتعاش اتفاقات ناخواسته است نمی تواند امنیت احساسی داشته باشد و در نتیجه نمی تواند به جذب دنیای ثروت و موفقیت بپردازد.

 

دوستان را غربال و گلچین کنید

نشست و برخواست های خود را مرور کنید. با چه کسانی هم صحبت و همراه هستید. چه دوستانی را جذب می کنید. دوستان را از فیلتر عبور دهید و کسانی را که هم زخمی می کنند و مدام ارتعاش منفی می فرستند را کنار بگذارید. همیشه سعی کنید با دوستانی باشید که می توانند به رشد شما کمک کنند. هر کدام از ارتباطات ما یک آینه از وجود خودمان است پس باید به این آینه نگریست و دید که چه چیزی در این آینه نمایان می شود؟ اگر این آینه ناخواسته ها را نشان می دهد آن ها را در خود جستجو کن و با بازنگری خود به ارتقا و رشد خود بپرداز…

هنگامی که با دوستی صحبت می کنید و می گویید من فلان مساله را دارم و او نیز در جواب می گوید من هم همین طور و یا حتی مساله ای بدتر را مطرح می کند بهتر است برای ادامه دوستی با او تجدید نظر کنید. صحبت های این دوستان می تواند تا مدت ها در ذهن به صورت ناخودآگاه تکرار شود و تمام این ارتعاش های منفی فکری می تواند شما را از هدفتان دور نماید.


افکار و عملکردهای دیگران را رها کنید

در جاده موفقیت تنها افکار و عملکرد افرادی که این جاده را طی کرده اند می تواند به شما کمک کند پس تا می توانید افرادی را برای الهام و انگیزه گرفتن از آنها انتخاب کنید که در راستای اهداف شما حرکت کرده و موفق بوده اند و یا در مورد زندگی بزرگان کسب و کار و موفقیت مطالعه و تحقیق کنید. اما کارها و افکار انسانهای شکست خورده مربوط به نتایج نادرست ارتعاش های خودشان است و نباید اجازه دهید تا این افکار شما را از دنیای ثروت و موفقیت دور کند.

این نکته را در نظر داشته باشید که به محض ایجاد ارتعاش های جدید کائنات افراد جدید و مطابق با افکار شما را در مسیر موفقیت های شما جذب و قرار می دهد.


انباری ذهن را خالی کنید

از نگه داشتن دلخوری ها و ناراحتی های قدیمی برای تلافی کردن در آینده خودداری کنید. در انباری که همه ی وسایل درهم و شلوغ است هیچ گاه نمی توان وسیله ی مورد نیاز را پیدا کرد و ذهن هم درست مانند همین انبار است! پس اجازه دهید انباری ذهنتان از گرد و غبارهای کهنه پاک گردد و آن را از تفکرات قدیمی و ناخواسته که حس شما را بد می کند خالی کنید تا بتوانید افکار و ارتعاش های مثبت و کارآمد را جایگزین آن کنید. ذهنی که منتظر است با نقشه های بد احساسات منفی را از درون بروز دهد هرگز نمی تواند آرامش و سکون ذهنی را جذب کند.


وانهادگی در طول روز

وانهادگی در وضعیت ذهن غیر فعال است و شما را در فرکانس آلفا قرار میدهد . هر روز ساعتی را به انجام مراقبه و وانهادگی اختصاص دهید . بین ۱۵ تا ۳۰ دقیقه در جایی آرام دراز کشیده و توجه را در هر دم و بازدم به سکوت بین افکار داده و سعی کنید سکوت بین افکار را بیشتر و بیشتر کنید . سپس تمام اندام های بدن خود را با هر دم و بازدم رها و سبک قرار دهید. و در نهایت از جملات تاکیدی مورد نظر خود استفاده کنید .

بهتر است وانهادگی با صدای استاد شنیده شود تا بدن و ذهن به صورت کامل در وانهادگی قرار بگیرند. وانهادگی با خاموش کردن ذهن و تمام ادراکات حسی به جز شنوایی که آن هم در حال هدایت آگاهی شماست، می تواند مسیر را به ذهن ناخوآگاه شما بگشاید و شما را در رسیدن و جذب خواسته ها یاری رساند.

برای خواندن مطالب دانستنی کلیک کنید.

معنی فنگ شویی_ دانشچی

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *