خانه » اطلاعات عمومی » چگونه رسوب کتری و سماور را از بین ببریم؟

چگونه رسوب کتری و سماور را از بین ببریم؟

روش هایی برای پاک کردن رسوب کتری و سماور

پاک کردن رسوب کتری و سماورکتری و سماور پس از مدتی طولانی ممکن است به دلیل وجود آهک و گچ در آب دچار رسوب و گچ گرفتگی شود. پاکسازی رسوب سماور و کتری را می توان با چند روش بسیار ساده انجام داد. در این پست راهکارهای ساده برای رفع رسوب سماور و کتری به شما معرفی خواهیم کرد.

روش اول برای از بین بردن جرم کتری و سماور

می توانید برای جرم گیری آن مقداری جوش شیرین ( آب همراه جوش شیرین) را درون ظرف بگذارید و روی شعله بگذارید و بعد اگر هنوز به طور کامل پاک نشده همین کار را تکرار کنید ثمربخش خواهد بود.

روش دوم برای از پاک رسوب کتری و سماور

برای جرم های نسبتا تازه و لایه های نازک آهکی، ابتدا کتری را داغ کنید و سپس مقداری آب یخ درون آن بریزید با این روش جرم ها به آرامی از جدار کتری کنده می شوند توجه داشته باشید برای این منظور نباید کتری بسیار داغ شود چرا که موجب از بین رفتن لحیم داخل آن می گردد.

روش سوم برای رسوب گیری کتری

می توانید مقداری سرکه درون کتری ریخته و مدت ۱۰ دقیقه بجوشانید و سپس آب آن را خالی کرده و بشویید و دوباره از آب پر کنید و بگذارید بجوشد این کار برای هز بردن بوی نامطبوع سرکه از داخل کتری بسیار موثر است. اگر دسترسی به سرکه ندارید، آب لیمو را امتحان کنید! نه تنها همان کار سرکه را انجام می‌دهد، بلکه به کتری رایحه خوش لیمو نیز می‌بخشد.

روش چهارم برای جرم گیری کتری و سماور

راه دیگری که برای رسوب زدایی مفید است این است که در ظرف مورد نظر مقداری ( بستگی دارد به نوع ظرف ) ۲ یا ۳ سیب زمینی رنده کنید و مدت نیم ساعت با آب درون آن، بجوشانید و بعد یک تکه زاج سفید کوبیده، به آن اضافه کنید و نیم ساعت دیگر بجوشانید مشکل رفع خواهد شد

روش پنجم برای تمیز کردن آهک کتری و سماور

اگر مقدار رسوبات حجیم نیست و کتری مورد نظر شما کوچک است می توانید درون آن آب بریزید و به مدت نصف روز در جایخی یخچال قرار دهید. پس از گذشت مدت مذکور آن را درآورده پس از خارج شدن یخ از آن کتری رسوب زدایی می شود، آن را بشویید و با آب تازه بگذارید به جوش بیاید.

روش ششم برای جلوگیری از رسوب گرفتن کتری و سماور

یكی دیگر از راه های جلوگیری از رسوب گرفتن كتری و سماور است به این صورت است كه گوش ماهی یا فلس صدف را در كتری انداخته تا آهك موجود در آب را جذب كند.( قلوه سنگ نیز مفید است.)

پیشنهادی: همه چیز درباره صدف ها
ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *