خانه » آگهی رپورتاژ » هرآنچه لازم است درباره لوله کشی برج ها بدانیم

هرآنچه لازم است درباره لوله کشی برج ها بدانیم

لوله کشی برج ها و همه چیز در مورد آن

لوله کشی برج ها و همه چیز در مورد آن

امروزه با افزایش جمعیت و جهت فراهم نمودن نیاز به مسکن برای این تعداد از جمعیت، ساخت و ساز ساختمان های اداری و تجاری و برج ها رو به افزایش است. با زیاد شدن تعداد ساختمان ها و برج ها هر روز بیشتر از روز قبل با مشکل کمبود آب و افت فشار آب در برج های بلند و مرتفع مواجه می شویم. برای رفع مشکل و جلوگیری از افت فشار آب در ساختمان های بلند از پمپ آب استفاده می کنند. برای تامین و فراهم نمودن مسائل و چالش های مربوط به برج ها و ساختمان های بزرگ، باید نسبت به تنظیم فشار آب، مهیا کردن دسترسی راحت به آب برای واحدهای ساختمان، راندمان سیستم های سرمایشی و گرمایشی اقدامات لازم انجام شود و با طراحی و تعیین برنامه از پیش تعیین شده به رفع مشکلات احتمالی پرداخته شود.

منظور از لوله کشی مناسب برج ها چیست؟

به طور کلی، هر نوع ساختمانی برای سکونت و تامین آسایش و رفاه ساکنین خود نیاز به انجام صحیح لوله کشی های آب، گاز و…دارد. از مهم ترین هدف های لوله کشی انتقال و هدایت کردن مواد به کمک لوله ها به فضای داخل واحدها می باشد. اگر لوله کشی ساختمان به طرز صحیحی انجام شده باشد، تاثیر زیادی در تامین رفاه حال ساکنین خواهد داشت. عملیات لوله کشی ساختمان و برج ها، همزمان با ساخت و ساز ساختمان انجام می گیرد و به صورت دو نوع روکار و توکار به کار می رود.

لوله کشی برج ها

انواع سیستم های لوله کشی به چه صورت انجام می شوند؟

برای لوله کشی آب ساختمان در انواع اداری، تجاری، مسکونی و برج ها بسته به اندازه و تعداد واحدها و ارتفاع ساختمان می توان از دو نوع سیستم لوله کشی بهره مند شد. سیستم های لوله کشی در ساختمان های کوچک در مقایسه با سیستم لوله کشی در برج ها و ساختمان هایی با مساحت بالا متفاوت است. این سیستم ها عبارت اند از:

سیستم لوله کشی با موتورخانه مرکزی

در این نوع از سیستم های لوله کشی که وابسته به بخش موتورخانه ساختمان هستند، تامین آب مصرفی مورد نیاز ساختمان به صورت مرکزی و برای تمام واحدها مشاع می باشد. عملکرد سیستم لوله کشی با موتورخانه مرکزی به این صورت است، که در مرحله اول؛ آب به مخزن ذخیره وارد می شود و سپس توسط قطعه ای به نام کلکتور به سایر واحدهای ساختمان ارسال می گردد. در چنین سازه های مرتفع و گسترده ای، سیستم های فشار آب شهری به تنهایی قادر به تامین فشار آب مورد نیاز و مصرفی واحدها نیستند

لوله کشی آب به وسیله انواع پمپ ها

سیستم لوله کشی آب به وسیله انواع پمپ ها

در سیستم های این چنین؛ عملکرد سیستم لوله کشی به این صورت می باشد، که در وهله اول آب شهری به مخزن ذخیره وارد می شود و سپس به کمک پمپ به داخل واحدهای ساختمان منتقل می شود. این نوع از سیستم های لوله کشی برای ساختمان های مسکونی کوچک کاربرد دارند. مخزن ذخیره آب در پشت بام قرار می گیرد و آب به کمک لوله ها به سمت پشت بام هدایت می شود و با فشار ثقلی به داخل واحدها وارد می شود و یا منبع ذخیره آب را در پارکینگ ساختمان قرار داده و پمپ آب را در کنارمنبع نصب می کنند.

مشکل فشار آب در برج ها و ساختمان های بلند

امروزه مشکل افت فشار آب در ساختمان ها به خصوص واحدهایی که در طبقات بالاتر قرار دارند، بسیار چالش برانگیز شده است. از دلایل مناسب نبودن فشار آب می توان به کمبود آب و تاثیر نیروی جاذبه اشاره کرد. برای رفع این مشکل در ساختمان ها لازم است، که سیستم های آبرسانی ساختمان مطابق با استاندارها و اصولی خاص وهمچنین توسط افردی انجام شود که تخصص کافی در این زمینه داشته باشند. پمپ آب خانگی یکی از اصلی ترین راه حل های رفع این مشکل در سازه های مرتفع می باشد.

پمپ آب ساختمان

پمپ آب ساختمان

پمپ آب ساختمان دستگاهی مکانیکی است؛ که با به کارگیری نیروی الکتریسیته سیالی که در داخل آن در حال عبور است، را با فشار و قدرت بیشتری منتقل می کند. در مجتمع ها و برج ها فشار آب وارد شده به ساختمان کم است، به همین دلیل جهت بهبود و تقویت فشار آب ساختمان از پمپ آب خانگی استفاده می کنند. پمپ آب در ساختمان ها نقش مهمی را ایفا می کند به همین دلیل است، که در صورت بروز کوچک ترین مشکل در پمپ باید در کوتاه ترین زمان ممکن به تعمیر و عیب یابی پمپ آب ساختمان پرداخته و مشکل به وجود آمده را حل کنیم.

پمپ آب انواع مختلفی دارد و باید در انتخاب این دستگاه به مواردی همچون متراژ واحدهای ساختمان، تعداد شیرهای نصب شده در ساختمان، تعداد طبقات ساختمان و… دقت شود. یکی از با کیفیت ترین برند پمپ آب متعلق به شرکت ایتالیایی پمپ پنتاکس می باشد، که از محبوب ترین برندهای پمپ آب در ایران شناخته شده است، که انواع مختلف پمپ را در سیستم های آبرسانی، آتش نشانی، استخری و تصفیه آب تولید می کند.

چگونه پمپ آب خانگی باعث بهبود فشار آب می شود؟

پمپ آب خانگی نیروی الکتریکی را به نیروی جنبشی تبدیل می کند و با اینکار انرژی را به سیالی که در حال گردش است منتقل کرده و باعث می شود که آب مصرفی ساختمان با فشار و شدت بیشتری به داخل واحدها منتقل شود.

پمپ آب خانگی

نحوه عملکرد پمپ آب ساختمان به این صورت است، که در مرحله اول، پمپ نیروی مورد نیاز خود را از الکتروموتور می گیرد و بعد از آن با وارد شدن سیال به مخزن داخلی پمپ، پروانه موجود در ساختار پمپ شروع به چرخیدن و گردش می کند و با چرخیدن پره ها، انرژی جنبشی حاصل از گردش آنها به آبی که درون مخزن پمپ در حال عبور است منتقل شده و این فرآیند سبب افزایش انرژی سیال شده و باعث می شود که آب با فشار و توان بیشتری به داخل واحدها راه پیدا کند.

نصب و سرویس پمپ آب توسط افراد ماهر چه اهمیتی دارد؟

همانطور که گفته شد، پمپ آب در سیستم آبرسانی ساختمان نقش مهمی دارد؛ در صورتی که پمپ آب به طرز صحیح نصب و سرویس نشود، فشار آب ورودی به واحدها کافی نخواهد بود و این امر موجب سلب آسایش و رفاه حال ساکنین ساختمان می شود. بنابراین لازم است نصب و تعمیر پمپ را به افراد ماهر و باتجربه بسپاریم. شرکت نگهداری تاسیسات  تهویه گستر راگا با بهره گیری از افرادی که تخصص و تجربه کافی در زمینه انجام امور تاسیساتی و فنی را  دارند، آماده خدمت رسانی به شما عزیزان به صورت ۲۴ ساعته و در تمامی نقاط تهران می باشد.

پمپ آب

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *