خانه » مهارت نوشتاری » توصیف و انشا قارقار کلاغ

توصیف و انشا قارقار کلاغ

انشا در مورد صدای قارقار کلاغ در صبح 

توصیف و انشا قارقار کلاغ

انشا توصیفی در مورد حس و حال صدای قارقار کلاغ برای دانش آموزان آماده شده تا با نحوه نگارش و مهارت نوشتاری آشنا شوند با دانشچی همراه باشید.

انشا قارقار کلاغ

قاقار کلاغ ها همیشه من را به یاد پاییز و زمستان می اندازد. نمی دانم این پرنده ها چرا در زمستان تعدادشان بیشتر می شود. یادم است شب هایی که برف می بارید و من هنوز نمی دانستم برف باریده، صبح، از صدای قارقار کلاغ ها می فهمیدم خبری شده است. با عجله از رختخواب بیرون می آمدم و به طرف پنجره می دویدم. بیشتر اوقات حدس ام درست از آب در می آمد. برف زمین را سفید پوش کرده بود.

انشای در مورد توصیف یک روز برفی

به نظرم بین برف و جمع شدن کلاغ ها باید ارتباطی وجود داشته باشد. هر چند آن ها درهمه ی فصل ها هم وجود دارند. قارقار کلاغ ها برای من مثل موسیقی ای است که دوست دارم. بعضی ها می گویند کلاغ موجودی بد صدا است. در حالی که قارقار کلاغ هم مثل صدای خیلی از موجودات است. بد و خوب بودن آن را نمی شود قضاوت کرد. بارها دیده ام که کلاغ ها یک صدا قارقار می کنند. خیلی طول کشید تا فهمیده کلاغ ها با قارقارشان همدیگر را از خطرات اطراف آگاه می کنند. کلاغ ها به ترسو بودن معروف هستند. چون هیچ وقت اجازه نمی دهند موجودات دیگر از جمله آدم ها به حریم شان نزدیک بشوند. تا نزدیک شان بشوی بلافاصله پرواز می کنند و دور می شوند. به نظر من که کلاغ ها بیشتر محتاط هستند تا ترسو. برای همین است که کمتر دچار خطرات از جانب حیوانات دیگر می شوند.

یک بار گربه ای را دیدم که توانسته بود از درخت خانه ی همسایه مان بالا برود و خودش را به لانه ی کلاغ و بچه هایش برساند. با صدای قارقارِ کلاغی که شاید مادرِ بچه کلاغ ها بود، ناگهان بیشتراز صد کلاغ در آسمان ظاهر شدن اند. آن ها در حالی که بالای درخت می چرخیدند، یک صدا قارقار می کردند. آن روز اتحاد کلاغ ها برای من درس آموزنده ای بود. آن چنان قارقارشان گربه ی بخت برگشته را ترساند، که از بالای درخت به زمین پرید و پا به فرار گذاشت. اما کلاغ ها که می خواستند درس عبرتی به او بدهند، روی زمین هم دنبالش کردند و گاهی هم به او نُک می زدند.

مطلب خواندنی: داستان ضرب المثل کلاغ و کبک

در مورد کلاغ ها و قارقارشان خیلی حرف ها می توان زد. می شود گفت کلاغ ها بدجنس هستند و قارقارشان گوش خراش است. می توان به آن ها برچسبِ ترسو بودن زد. اما این نظرها چیزی را عوض نمی کند. کلاغ هم مثل همه ی موجودات رفتارها و خصلت خودش را دارد.

 

_ دوستان عزیز در صورتی که انشایی با این موضوع نوشته اید می توانید از قسمت نظرات برای ما ارسال کنید.

اختصاصی دانشچی _ نویسنده: اصغر فکور

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *