خانه » مهارت نوشتاری » توصیف و انشا آهنگ سرود ملی

توصیف و انشا آهنگ سرود ملی

انشا در مورد صدای آهنگ سرود ملی

توصیف و انشا آهنگ سرود ملی
انشا درباره حس و حال شنیدن اهنگ سرود ملی به صورت توصیفی و ادبی برای دانش آموزان آماده شده است تا تا با نحوه نگارش و مهارت نوشتاری آشنا شوند با دانشچی همراه باشید.

انشا آهنگ سرود ملی

سابقه ی موسیقی و آهنگ به اندازه ی طول عمرِ بشر است. انسان خیلی زود فهمید هر پدیده ای که در جهان وجود دارد، دارای آهنگی خاص است. دریاها، رودها و کوهستان هر یک آهنگِ مخصوصی دارند. در غارها بود که به راز پژواک آواها پی برد. به این ترتیب در طی سالیان دراز موفق شد تا با کلماتی که ساخته بود موسیقی را کشف کند. موسیقی و آهنگ ارتباط نزدیکی با روحیات آدم ها دارد. حتی امروزه که انسان به پیشرفت های زیادی رسیده است، قومیت هایی در سرتاسر جهان وجود دارند که با آوای موسیقی بومی، خشم، شادی، شجاعت و افکار خود را بیان می کنند.

پیشنهادی: در مورد معیارهای شجاعت

سرود ملی هر کشوری نشان دهنده ی روحیات آن ملت است. برای همین برای ساختنِ آواهای آن، علاوه برنیاز به افراد خبره در زمینه ی موسیقی و شعر، روان شناسان و جامعه شناسان هم دخالت دارند. سرود ملی کشورها، کتابِ تاریخ ِ آهنگین است. حتی آبزار الات موسیقی ای که برای ساختن سرود ملی استفاده می شود، تاثیر شگفتی در بیان روحیات و فرهنگ آن مردم دارد. من  هر وقت سرود ملی کشورم ایران را می شنوم، ناخودآگاه به وجد می آییم و از جا بلند می شوم. احترام به سرود ملی. احترام به همه ی مردم، در طول تاریخِ آن کشور است.

افرادی که سرود ملی را می سازند، معمولا باید به عمیق ترین مسایل تاریخی و فرهنگی توجه ویژه داشته باشند. آن ها نمایندگانِ ملت هستند و هرگز نباید در ارائه ی افکار و فرهنگ مردم، از طریق سرود ملی، کوچک ترین خطایی را انجام بدهند. برای همین است که ساختن یک قطعه ی کوتاه، گاهی مراحلِ طولانی ای را طی می کند. سرود ملی کشور عزیزمان ایران را همه شنیده ایم. اگر توجه کرده باشید، ابتدای سرود با اداواتی مثل سنج یا امثالهم ساخته شده، که لبریز از شور و هیجان است. در همان چند ثانیه اول، هر شنونده ای می تواند حدس بزند که این سرود مربوط به ملتی شجاع است. کلمات و اشعار گنجانده شده در سرود نیز همان تاثیر را می توانند داشته باشند. سرود ملی ،آینه ی تمام قدی است که ملت ها خود را در آن به نمایش می گذارند.

 

_ دوستان عزیز در صورتی که انشایی با این موضوع نوشته اید می توانید از قسمت نظرات برای ما ارسال کنید.

اختصاصی دانشچی _ نویسنده: اصغر فکور

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *